Hym, czytam te posty i tak się zastanawiam... Przecież 019 i 023 mają identyczne przełożenia... Na najwyższym biegu oczywiście!
Różnica jest taka, że mając 3 biegi, zakładamy jak najmniejszą zębatkę z tyłu! Można nawet od motoryny... I robi się nam coś w stylu 019 na 1 i 2 biegu... (nie wiem jaka będzie dosłowna różnica, kolega miał, to 1 i 2 bieg szliśmy równo, później jak zarzucał 3 bieg, zostawałem powoli w tyle) A 3 bieg, jeżeli silnik jest stan db albo bdb... To poleci śmiało 65-70km/h... W sumie, tyle co silnik 223... Ale wiadomo, 019 będzie i tak słabszy od 223. I to sporo... (licząc że stany silników są bdb)
Co do 023 to mój na 13Z przód, tył najmniejszy z rometowskich (nie motoryny) max wyciągał 55km/h i więcej nawet z górki już nie poleciał... (nie mówię o pionowej górze, lecz o lekkim wzniesieniu)
Ku memu zaskoczeniu, motoryna również z 13z przód i standart motorynki tył, poleciała 55km/h.
Stany silników BDB.
A oryginalny romet z silnikiem 019 jedzie 60km/h przy 13z przód. Wszystko ze względu na 19" koła... A nie 17"... Tak samo zwykły Komar 3 z kołami 19" 13z poleci 60km/h.
Ogólnie polecam ogara 200... W oryginale leci 60-63km/h, przy 13z przód 65-70km/h. (zależność od stanu silnika)
I na marginesie, 019, 023 i 223 na najwyższym biegu, moment obrotowy na zębatce, jest równy obrotowi kosza sprzęgłowego w 223 i tego trybu obok sprzęgła w 019 i 023... (to ma jakąś swoją nazwę, ale śpiący już jestem)
Ogólnie, wystarczy poczytać o przełożeniach w tych silnikach.
A i romet z silnikiem 019 oryginalnie z tyłu ma więcej niż 44z jak w przypadku np. ogara 205.
Bo zapomniałem o tym napisać.