Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
I to dość konkretny powrót do młodości. Czasem jak się samemu nie ma możliwości wykonania tego typu prac, to przynajmniej można popatrzeć na pomysły i wykonania innych Projekt jest na prawdę przedni, czekam na jakieś wideo (ale nie poganiam ) jak to jeździ i się kręci.
Dzięki za info odnośnie napełniania, czyli jednak dobrze myślałem.
citroen-XM.pl
|
|
28-07-2013 21:04:05 |
|
|
hohowski
Nowy
Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(28-07-2013 14:00:54)MIREK.M2 napisał(a): Jesteś z podkarpackiego
Chart stoi w okolicy Końskich a ja mieszkam w Kościanie koło Poznania. W Końskich bywam dość często.
(28-07-2013 18:25:50)gt10r5 napisał(a): Tuning silnika 027 przez Ciebie nabiera nowego znaczenia.
Jakie przewidujesz spalanie ( pi razy oko) ?
Bardzo bym Cię prosił o trochę więcej info związku z bezpośrednim napełnianiem. Co do tego otworu gdzie jest zamontowany króciec od gaźnika. Jakie ma znaczenie jego wielkość. Są na to jakieś wytyczne?
Spalanie niestety tak jak moc jest ogromne, pali tak na oko do 5 litrów na setkę.
(28-07-2013 18:25:50)gt10r5 napisał(a): Tuning silnika 027 przez Ciebie nabiera nowego znaczenia.
Jakie przewidujesz spalanie ( pi razy oko) ?
Bardzo bym Cię prosił o trochę więcej info związku z bezpośrednim napełnianiem. Co do tego otworu gdzie jest zamontowany króciec od gaźnika. Jakie ma znaczenie jego wielkość. Są na to jakieś wytyczne?
Spalanie niestety tak jak moc jest ogromne, pali tak na oko do 5 litrów na setkę.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-07-2013 22:28:47 przez hohowski.)
|
|
28-07-2013 22:20:37 |
|
|
hohowski
Nowy
Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(28-07-2013 21:15:10)Simon napisał(a): Najbardziej interesuje mnie sprawa wału, ponieważ też mam 70ccm. Głównie chodzi mi o opis włożenia korby z sendy pod wał Charta. Czy dużo jest z tym roboty?
Co do wału, ja tak naprawdę kupiłem korbowód a raczej dwa bo mam takich wałów dwa i oddałem go do firmy Dziak Autoszlif z miejscowości Męgiew. Za wymianę korbowodu bez wyważania wzięli 100 zł i zrobili to sami. Trzeba im tylko przypomnieć aby podszlifowali przeciwwagi tak aby szerokość wału po jego złożeniu była taka jak orygunału. Mnie jeden wał zrobili zaszeroki i poprawiali go. Łożysko dolne korbowodu Sendy jest minimalnie szersze a dodatkowo idą jeszcze dwie podkładki z jego lewej i prawej strony, więc trzeba na nie zrobić podebrania w przeciwwagach. Resztę już oni zrobią, co do wykonania tej czynności samemu to ja za to nie brał bym się bo nie mam czym ustawić prawidłowo przeciwwag to robi się czujnikiem najlepiej na tokarce. dodatkowo trzeba mieć prasę do wciśnięcia sworznia w przeciwwagi, jeśli wchodzą za lekko to trzeba zrobić nowy sworzeń. ?W trym drugim wale u mnie tak właśnie było, sworzeń wchodził za lekko i w tej firmie dorabiali nowy. Pamiętaj, że ten silnik jest znacznie mocniejszy i sworzeń musi być ciasny aby nie przestawił się wał bo wtedy będzie pozamiatane. Dodatkowo szersze łożysko zmniejsza głębokość otworów trzymających sworzeń. Co do kupna nowego wału to raczej odradzam, jeśli stingujesz silnik to raczej w główce korbowodu misi znaleść się łożysko bo tulejka nie wytzryma choć nie robiłem takich prób.
Co do wyważania to kosztowało 300 zł i naprawdę nie widzę róznicy w obu tych wałach, być może jeden wytrzyma 10 razy tyle co drugi ale nie miałem okazji sprawdzenia tego.
Zapomniałem jeszcze dodać, że na wale mam łożyska SKF z teflonowymi wkładkami stosowane w Apriliach.
|
|
28-07-2013 22:42:46 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|