Romet Chart 210 by MrF4k
|
Autor |
Wiadomość |
koi7
Kupuje ramy
Liczba postów: 533
Imię: Łukasz
Skąd: Białcz - Gorzów WLKP
Pojazd: Inny
|
|
19-07-2013 00:02:28 |
|
|
kw112
Chart passione mea, et vita mea
Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Chart 210 by MrF4k
(19-07-2013 00:02:28)koi7 napisał(a): Fajny ten twój charcik, dobrze że mój ogar zmartwychwstał
Tylko szkoda, że to nie temat o twoim ogarze
Karolu, już nie mogę się doczekać tego twojego moda silnika polegającego na dorobieniu kanałów Zobaczymy czy chart lepiej będzie się spisywał na 70cc, na serii, czy lepiej na 50/4
20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
|
|
19-07-2013 00:09:25 |
|
1 osoba postawiła piwo kw112 za ten post:1 osoba postawiła piwo kw112 za ten post.
Taśma (07-19-2013)
|
koi7
Kupuje ramy
Liczba postów: 533
Imię: Łukasz
Skąd: Białcz - Gorzów WLKP
Pojazd: Inny
|
|
19-07-2013 08:56:12 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Chart 210 by MrF4k
(19-07-2013 12:53:25)mateusz5625 napisał(a): Wszyscy przerabiają cylindry w chartach, daje to duże osiągi? na cylku 50/4 simsona weźmie?
Chętnie bym też sobie zrobił takie coś ale boję się o spalanie bo pewnie pod 4l podejdzie.
Zależy jak strojone 50/4. Ja kiedyś totalnie amatorsko i na czuja zrobiłem sobie 50/4, takie lekkie, pamiętam, że powiększałem okna i kanały płuczące, podniosłem wydech bodajże o 1mm i ssący też był lekko modyfikowany. To było robione bez większej wiedzy i obliczeń, i o dziwo na seryjnym wydechu i gaźniku 16n1-11 brałem na przyspieszenie Simsonka 4b s60. Pamiętam jak kumpel był w szoku jak ten Chart szedł pod górki i ruszał, nie mógł mnie dogonić przy ruszaniu z miejsca i zostawał dość w tyle, dopiero jak się rozkulał do vmaxa (simek) czyli 75km/h bo tyle mu leciał, to mnie dogonił i wziął, bo mój chart leciał te 65 maksymalnie (bo potem już zaczynały się jaja z pierścieniami - dzwoniły i silnik dostawał hamulca). Ojciec też kiedyś ruszał za mną autem ze skrzyżowania i był w szoku bo w ogóle nie musiał nogi z gazu zdejmować, a jeszcze mu odjeżdżałem. Spalanie wtedy utrzymywało się mimo wszystko w granicach 2,5-3l w zależności jak go traktowałem (a czasami miał ciężkie życie i parę razy udało mi się go przegrzać )
Jak to się udało - nie wiem, ale patrząc teraz na cyl, który wykonał mi Janusz, wiem, że to obecne 50/4 będzie miało co najmniej 2x lepszego kopa od tej mojej amatorszczyzny, która i tak robiła niezłe wrażenie.
Także zależy czego oczekujesz, ale na pewno przy dobrze wykonanym cylku i jeszcze jakby doszedł do tego odpowiedni gaźnik + wydech - efekty będą co najmniej dobre.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-07-2013 18:47:53 przez BigSoft.)
|
|
19-07-2013 18:46:06 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Chart 210 by MrF4k
Janusz94 mi zasugerował dellorto 21mm, ale później stwierdził, że i na Amalu 16T mogę spróbować, a jak będzie za mało wydajny to wtedy większy kupić. Podejrzewam, że pewnie złoty środek będzie w jakimś 19mm.
Wydech - spawany oczywiście. Janusz mi zrobił mapkę tego wydechu z tym, że nie mam obecnie osoby, która by mi to zrobiła i pewnie będę sam go spawał.
Tłok oczywiście inny. Z hondy MBX firmy Meteor, dwupierścieniowy. Pierścienie ładne cieniutkie (górny jest chyba cieńszy od dolnego albo odwrotnie). Taki:
Więcej zdjęć łącznie z cylindrem znajduje się w temacie o moim Charcie: http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...#pid195493
Przeróbka cylindra kosztowała mnie jedyne 50zł. Uważam że cena jest atrakcyjna.
citroen-XM.pl
|
|
20-07-2013 14:25:40 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 10 gości
|
|