Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Moc po czasie
|
Autor |
Wiadomość |
szopen45
060 POWER!

Liczba postów: 1,424
Imię: Patryk
Skąd: RJS
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Moc po czacie
|
|
19-07-2013 22:31:44 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Moc po czacie
Szczerze - nie wiem. Wg wzorów na obliczanie ciśnienia spręzania na podstawie stopnia sprężania w silniku dwusuwowym - powinno to być 8 barów. W praktyce dobry silnik ma 10-11. Możliwe, że Chart ma stopień sprężania 10, a w książce jest błąd, ale szczerze mówiąc zdziwiłbym się gdyby tak było. Teoretycznie da się określić jaki jest faktycznie stopień sprężania, ale trochę jest z tym zachodu.
Ja w każdym razie po szlifie oryginalnego cylindra, na nowym tłoku, pierścieniach i ogólnie silniku po remoncie i dotarciu miałem 11,5bara. Mierzone kilkoma manomterami. W pierwszym Charcie miałem coś lekko ponad 10 o ile pamiętam i silnik miał niezłą moc. Na jednym z cylindrów miałem lekko ponad 8 i był słaby. Więc coś w tym chyba jest.
Wg książki Chart ma niby stopień sprężania 8:1, a ciśnienie jest znacznie wyższe niż na jego podstawie powinno być. Ciekawe. Zrobiłem też porównanie, bo Jawa 223 ma 9:1 i ciśnienie na wyremontowanym i dotartym silniku wynosiło 9,2bara. Mierzyłem też w WSK 175 i też się zgadzało.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-07-2013 14:18:19 przez BigSoft.)
|
|
20-07-2013 14:08:48 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|