Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zawieszenie przód - Komar 3
Autor Wiadomość
marooned Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Michał
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Zawieszenie przód - Komar 3
Poradźcie mi proszę co można z robić z rozklekotanym przednim zawieszeniem w Komarku 3 (foto w załączeniu). Mam tu oryginalne wahacze ze sprężynami w widelcu. Wszystko jednak lata na boki i koło nie trzyma pionu podczas jazdy.
Czy da się to jakoś zregenerować? Widziałem tez na allegro całe widelce z inna już konstrukcją amortyzowania po ok 280zł, ale nie chciałbym zmieniać stylistyki Komara.


Załączone pliki Miniatury
   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-07-2013 14:09:08 przez marooned.)
12-07-2013 14:07:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,388
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Zawieszenie przód - Komar 3
Słynne tulejki... Wink

Moje aukcje na Allegro / Kalkulator spalania 2T/4T
12-07-2013 14:18:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
belda1999@o2.pl Offline
Technik
*


Liczba postów: 513
Imię: Bartek
Skąd: Sulechów
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Zawieszenie przód - Komar 3
Tulejki i sprężyny do wymiane Tongue

Kocham naprawiać Polską Motoryzację
Jeśli pomogłem proszę kliknij POMÓGŁ to nic nie kosztuje
12-07-2013 14:40:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
komarinho Offline
długodystansowiec
*


Liczba postów: 552
Imię: Paweł
Skąd: Sanok/Kraków
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Zawieszenie przód - Komar 3
musisz wszystko rozebrać. Wykręcasz śruby trzymające "widełki", podnosisz sobie sprężynę do góry, i wyciągasz ten element który osadza się na osi koła. Ja na to mówię widełki. Robisz tak z dwóch stron. Musisz wszystko dokładnie wyczyścić i przedmuchać. Musisz zajrzeć do smarowniczek, które są przy mocowaniach samych wahaczy i jeśli są nie drożne to to zmienić, a potem wszystko elegancko nasmarować. Na tym polega regeneracja samego zawieszenia. Ale problem latania samego koła na boki to może być też luz na ośce, dlatego koło najlepiej zdemontować i sprawdzić czy ośka prosta, czy kulek nie brakuje, czy poskładane bez luzów na ośce. A z wahaczami zrobisz tak jak Ci mówię, i wszystko naprawdę dobrze zregenerujesz to powinno być ok. Same sprężyny najlepiej też wyczyścić i przetrzeć szmatką nasączoną olejem, ale nie wolno raczej lać oleju po niczym tam bo nie będzie to przynosiło efektu, wszystko będzie brudne od oleju itp. Tak jak mówię. Czyścisz wszystko, smarujesz przecierając wszystko nasączoną w oleju szmatką, udrażniasz kanaliki smarowniczek, skręcasz ładnie na śrubach i powinno latać.

TUTAJ MASZ SCHEMAT. Wszystkie elementy należy oczyścić i nasmarować.
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http:...A&dur=4818

Jeśli pomogłem, kliknij "pomógł"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-07-2013 14:53:24 przez komarinho.)
12-07-2013 14:50:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo komarinho za ten post.
marooned Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Michał
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Zawieszenie przód - Komar 3
Dziękuję komarinho. Przyjrzę się dokładnie przedniemu zawieszeniu ale wydaje mi się, że luz jest nie na osi koła, ale właśnie na tych elementach w widelcu.
12-07-2013 15:38:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Głupie dupki
Ostatni post: wazniak96
Dzisiaj 09:34:18
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 5433
Dzień Dobry wszystkim
Ostatni post: Jakiś_typ
Wczoraj 23:07:58
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 211
Prośba o identyfikację ro...
Ostatni post: jakubekM780
Wczoraj 21:58:05
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 285
Dezamet Dantom GFX 50
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:54:20
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 4196
Karat 1970 - szczegółowy ...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 21:45:47
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 121
Nowoczesna stacyjka w Oga...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:38:49
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1227
Witam wszystkich
Ostatni post: Motokamel
Wczoraj 21:28:33
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 59
Budowa roweru spalinowego
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:11:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 118
Swap
Ostatni post: tramwajarz
Wczoraj 20:00:15
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 86
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 09:02:21
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 612
Magistrowy Ogar 205
Ostatni post: MacRoial
24-06-2024 23:26:14
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 7344
Co wam najczęściej pada w...
Ostatni post: MacRoial
24-06-2024 23:17:49
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 147
Głowica w Ogarze
Ostatni post: MacRoial
24-06-2024 19:37:24
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1834
OGAR 200 1988 r.
Ostatni post: Semmao
24-06-2024 18:46:36
» Odpowiedzi: 51
» Wyświetleń: 16028
Zapłon z Rometa charta w ...
Ostatni post: MacRoial
24-06-2024 14:25:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 255

Reklama