Romet Chart 85/5/1M + LC Pierwszy taki
|
Autor |
Wiadomość |
Simon
Ogarnięty Chartcore
Liczba postów: 1,454
Imię: Szymon
Skąd: Ożarów
Pojazd: Romet Chart
|
|
28-05-2013 20:54:19 |
|
|
Romet drajwerV2
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 242
Imię: michau
Skąd: z domu
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Chart 85/5/1M + LC Pierwszy taki
No tłoki nie są zbyt cudne ale już robiłem klika dt na tłokach omp i po dotarciu każda się dobrze spisywała tak więc raczej o to się nie martwię. W końcu i tak się rozleci po 1000km
Pojawił się pewien problem. Kanały w tłoku (te nad sworzniem) w gmp odsłaniają oryginalne dodatkowe wydechy w cylu rv4 (gillardoni) Pozostaje jedynie mi je zaspawać albo dopasować tłok od czegoś innego, wstępnie pasuje od am6 jednak odpycha mnie fakt, że trzeba by wycinać okna na membranę w jego płaszczu. W tłoku od 70 charta właśnie przez to rozleciał mi się tłok więc wole nie ryzykować.
to strojenie jeszcze rozważam i chyba się skłonię ku twojej propozycji. Mam nadzieję że pomożesz w razie potrzeby policzyć wydech
Tak z aktualności
Byłem dzisiaj chartem w Bieszczadach ~110km w jedną stronę. Jak już dojechałem do celu posypała się trójka w skrzyni więc chart wylądował na budzie dostawczaka, a podróż dokończyłem z kolegą na jego tzr'ce.
I teraz pytanie do was
Jadąc tą trasą
http://www.maps.google.pl/maps?saddr=Sta...s&t=m&z=11
Nie jestem w stanie dokładnie gdzie stał chart pod domem był to może ktoś z forumowiczów?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-06-2013 21:29:16 przez Romet drajwerV2.)
|
|
16-06-2013 21:28:37 |
|
|
hohowski
Nowy
Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Chart 85/5/1M + LC Pierwszy taki
Koledzy, chcę tylko powiedzieć, że w czasie ostatniej zimy wykonałem silnik charta który może was zainteresuje. Ktoś tam pisał, że rekord charta wynosi 90 km/h ja swoim bez problemów rozwijam 110 km/h a tak naprawdę według GPS 85 km/h a silnik osiąga pełne 12 tyś. obrotów. Przełożenia są oryginalne. Napiszę może co jest zrobione w silniku:
- cylinder simson 70 cm3 10 kanałów
- tłok ZT tuning w chwili obecnej na dwa pierścienie, ale w drodze jest na jeden pierścień
- wał oryginał z korbowodem sportowym od Derbi, wyważany dynamicznie w firmie Dziak
- sprzęgło przerobione na 4 tarcze, oryginał padł po kilku godzinach jazdy
- zapłon motoplat z cewkomodułem
- magneto od Kreidler Floret 12V 130 Watt, zasila przednią żarówkę 12V 60/55 Watt bez najmniejszych problemów oczywiście przez akumulator
- rtegulator napięcia Motoplat - oryginał do kompletu
- wydech Reso Sport od simsona dopasowany do Charta z powiększonym kolankiem do 32 mm
- gaźnik Dellorto PHBG 21 BS
- zasilanie silnika bezpośrednie do wału - bez tego manewru nie bierzcie się za prawdziwy tuning bo nie wytzryma wał a i osiągi nie będą zadawalające. Dzieki temu silnik wchodzi na 12 tyś obrotów przy wydechu na 26 mm co w simsonie nawet z membraną daje około 9500 obr.
Wyślę chętnie komuś zdjęcia tego wszystkiego jeśli chce, bo dużo jest zabawy z wklejeniem zdjęć. Jeździ tak, że koledzy z simsonów oczy na wierzch wytrzeszczają. Nawet kiedyś kolega z Aprilli nie mógł uwierzyć ale był minimalnie lepszy. Teraz pracuję nad chłodzeniem wodą ponieważ przy takiej mocy jest za dużo ciepła i chłodzenie powietrzem nie wystarcza, zatarłem już dwa tłoki i to parokrotnie. A ten drugi kosztował ponad 300 zł. Mam zamiar założyć teraz cylinder od Minarelli rv4 i właśnie robię skrzynię czterobiegową. Mam już cały projekt i tylko teraz szukam wykonawców a w zasadzie to już jednego znalazłem. To powinno pozwolić na liczniku z Herkulesa (mam też od niego obrotomierz) osiągną prędkość jakieś 130 km/h a realnie według GPS jakieś 100 - 110 km/h. Na zakończenie dodam, że chętnie podzielę się moimi doświadczeniami z tych prac, bo kasy wydałem na to bardzo dużo a i sił w to włożyłem wiele i może kilku osobom pomogę w osiągnięciu celu bez błądzenia tak aby efekt był taki jak zamiary bez rozczarowań.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-06-2013 21:48:54 przez hohowski.)
|
|
21-06-2013 21:35:51 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|