Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Jak wyjąć wał i łożyska z karteru?
Autor Wiadomość
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
Jak wyjąć wał i łożyska z karteru?
Witam,
chciałbym odremonotwac WSKę 125 mojego taty. Rozpołowiłem silnik i oczywistym jest, że trzeba wymienić wszystkie łożyska. Niestety, problemem są dwa łożyska które były na wale i jednocześnie w lewej połówce silnika. Niestety nie mam ściągacza a chciałbnym ograniczyć koszty remontu ze względu na bardzo małe fundusze. Słyszałem, że można starannie owinąć wszystkie elementy w folię aluminiową i podgrzewać to nad ogniskiem i wtedy łożyska powinno łatwiej dac się usunąć. Moje pytanie brzmi: czy jest to dobry pomysł? Jeżeli już mógłbym się tego podjąć to tak długo trzymać kartery nad żarem? Powinienem do tej operacji zdjąć tłok z wału? Może to głupie pytania, ale to mój pierwszy rozebrany silnik i wolę najpierw spytać żeby nie narobić głupot. Jeśli jednak to nie pomoże albo będzie istniało duże ryzyko że coś się stopi albo uszkodzi to jak bezpiecznie zdjąć wał i wyjąć łożyska z lewego karteru?
13-05-2013 18:55:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Stasiek Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 274
Imię: Kamil
Skąd: Mazowieckie
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: Jak wyjąć wał i łożyska z karteru?
Bierzesz kawałek grubego drewna , Młotek gumowy ,Wcześniej wymienione drewno przykładasz do czopu wału I Energicznie uderzasz . Tylko nie zwykłym młotkiem bo można pokrzywić chyba że bardzo delikatnie ... W Wsk To nie pamiętam czy tam są jakieś zabezpieczenia łożysk ale pewnie tak ;D .Musisz je powyjmować i łożyska śrubokrętem wybijasz albo jakąś rurką przy użyciu młota :F.

(Dzisiaj 08:56:44)Boszu napisał(a): Ale z racji ogromu wieś tuningu... No nie ma co mówić!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-05-2013 21:29:07 przez Stasiek.)
13-05-2013 21:28:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romeciarz.1 Offline
BOSZU FAN'S :D
*


Liczba postów: 775
Imię: Piotr
Skąd: Podgóry
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #3
RE: Jak wyjąć wał i łożyska z karteru?
Prosta sprawa- z jednej strony podważasz a z drugiej wybijasz.
13-05-2013 21:34:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kondzio310 Offline
Kondziu
*


Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Jak wyjąć wał i łożyska z karteru?
Ja tam biore punktownik i są takie wkłebienia w czopie wału, i wkłądam punktownik trask trask i wychodzi
13-05-2013 21:52:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Boszu Offline
Bo na gumie, latać umie!
*


Liczba postów: 604
Imię: Jacek
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Jak wyjąć wał i łożyska z karteru?
Najlepiej jest mieć palnik... Ale w WSK akurat bez też można, w Jawa 350 z bratem już musieliśmy grzać palnikiem żeby wszystkiego nie zepsuć...
I pamiętać trzeba żeby przed grubego klocka drewnianego uderzać, lub grubą gumę... (młotkiem gumowym to i bezpośrednio można, bo po to on chyba jest?!) Co do samego łożyska, tutaj trzeba pamiętać żeby robić to z wyczuciem! A nie prać młotem ile wlezie! Tongue A jak będziesz miał nowe łożysko, to stare zawsze można powoli i delikatnie rozciąć... A jak nie będziesz zmieniał, to nie ma sensu go ruszać z wału lub krateru... To już zależy gdzie zostanie, ale raczej na wale. Najwygodniej robi się to w 2 osoby... Zawsze ma kto przytrzymać itd.
A jak nie to rozwiertakiem! Tongue
13-05-2013 22:33:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Jak wyjąć wał i łożyska z karteru?
Mi zostały w karterach. Chyba będę musiał kupić ściągacz do łożysk wewnętrznych żeby niczego nie zepsuć.
05-06-2013 22:45:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rado301 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 226
Imię: Radek
Skąd: Lubelskie LSW
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Jak wyjąć wał i łożyska z karteru?
Jak łożyska zostały w karterach to kładziesz karter na równej, twardej powierzchni komorą korbową do powierzchni, przykładasz jakąś rurkę do łożyska i wybijasz. Możesz przed wybijaniem łożysk wrzucić je na jakiś czas do piekarnika, co pozwoli na łatwiejsze wybicie łożysk.
05-06-2013 23:00:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojta Offline
Nowy
*


Liczba postów: 99
Imię: Wojtek
Skąd: Skoczów
Pojazd: Romet Komar
Post: #8
RE: Jak wyjąć wał i łożyska z karteru?
No najlepiej to palnikiem, do piekarnika lub mikrofali i wtedy pyknie Smile Nie baw się w ogniska chyba, że przy okazji kiełbaski będziesz smażyć :E:E:E:E:E:E:E

Jest:
Aprilia RX 80cc, 2004r
Aprilia Pegaso 125cc, 2000r
Zipp Pro 125cc, 2012r
Yamaha DT 200cc, 1990r
Romet Komar 50cc, 1975r ( w częściach )
http://www.naprawiam-mini.xaa.pl/
05-06-2013 23:12:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rado301 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 226
Imię: Radek
Skąd: Lubelskie LSW
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: Jak wyjąć wał i łożyska z karteru?
Hehe do mikrofali Big Grin a wiesz może na jakiej zasadzie działa mikrofala ? Gdzie w karterach masz wodę ?
05-06-2013 23:16:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojta Offline
Nowy
*


Liczba postów: 99
Imię: Wojtek
Skąd: Skoczów
Pojazd: Romet Komar
Post: #10
RE: Jak wyjąć wał i łożyska z karteru?
w czym problem ? xD kiedyś tak robiłem z karterami od mini crossa, fakt długo trwało ale się na grzało Smile
hehe nie czuje, że rymuje

Jest:
Aprilia RX 80cc, 2004r
Aprilia Pegaso 125cc, 2000r
Zipp Pro 125cc, 2012r
Yamaha DT 200cc, 1990r
Romet Komar 50cc, 1975r ( w częściach )
http://www.naprawiam-mini.xaa.pl/
05-06-2013 23:18:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
emil200 Offline
Każdy ziom zbiera złom :D
*


Liczba postów: 173
Imię: Emil
Skąd: Brzeźno
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: Jak wyjąć wał i łożyska z karteru?
Ja robiłem opalarką też bardzo dobry sposób lub też nad kuchenką gazową. Tak powinno zakładać się sworznie tłokowe łożyska tulejki itp. bo przy większej temp. amelinium zwiększa objętość i możesz łatwiej włożyć (idzie nawet palcami ) aby nie uszkodzić karterów Big Grin

Moje skarby http://www.youtube.com/watch?v=sz3OnX4B81k


Moja WSK 175 w trakcie składania: http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...477&page=2
05-06-2013 23:41:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Błażej Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,532
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Jak wyjąć wał i łożyska z karteru?
(05-06-2013 23:12:53)Wojta napisał(a):  No najlepiej to palnikiem, do piekarnika lub mikrofali i wtedy pyknie Smile Nie baw się w ogniska chyba, że przy okazji kiełbaski będziesz smażyć :E:E:E:E:E:E:E

Lepiej więcej nie pisz...

Cytat:Jak łożyska zostały w karterach to kładziesz karter na równej, twardej powierzchni komorą korbową do powierzchni, przykładasz jakąś rurkę do łożyska i wybijasz. Możesz przed wybijaniem łożysk wrzucić je na jakiś czas do piekarnika, co pozwoli na łatwiejsze wybicie łożysk.

Dokładnie tak. Rurkę albo jakiegoś grubego pręta znajdziesz wszędzie Wink


Co do wybicia łożyska z samego wału, to jest cięższy temat, ale łożysko musisz czymś nagrzać... palnik byłby najlepszy, jeżeli go nie masz to bierzesz przecinak albo dłuto, może być płaski wkrętak, ale dosyć gruby i wytrzymały i wkładasz go między przeciwwagę a łożysko i z każdej strony wału stukasz aby odeszło. Odejdzie kawałek to już dalej pójdzie. Wał zlej porządnie olejem.

Dasz radę. Nie wszystko musi być profesjonalnie zawsze zrobione. Jeżeli ma być to używane a nie zrobione na nówkę Wink
06-06-2013 00:08:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #13
RE: Jak wyjąć wał i łożyska z karteru?
Trochę techniki i ściągacz za 70 złotych nie potrzebnySmile
W WSK nie wyciąga się dokładnie tak jak piszecie, bo w każdej połówce mamy po jednej tulei, w której siedzą dwa łożyska, a w środku, czyli między nimi jest zabezpieczenie i takie zgrubienie, które nie pozwala przy zakładaniu nowych łożysk, żeby wbiły się głębiej niż trzeba, więc jeśli będziemy walić w jedno łożysko, to ono nie popchnie drugiego. A więc: Bierzemy dwie deski tej samej grubości, między nimi musi być odstęp, żeby wybijane łożysko miało szansę swobodnie wypaść. Następnie bierzemy przecinak, wsuwamy w otwór wewnętrznej bieżni tego łożyska, które widzimy jako te na wierzchu i dotąd wsuwamy ten przecinak, aż wyczujemy, że dotyka tego drugiego łożyska z drugiej strony tulei w karterze. Teraz bierzemy nieduży młotek i pukamy. Jako, że przecinak jest ustawiony trochę ukośnie, jeśli łożysko nie wyjdzie, to ustawiamy przecinak znów ukośnie, ale odwrotnie niż było. Łożysko powinno wyjść bez większego trudu. Następnie odwracamy połówkę obudowy silnika na drugi bok. Teraz bierzemy rurkę o średnicy nie wiele większej niż wewnętrzna bieżnia łożyska i znów układamy na dwóch deseczkach tak, aby łożysko swobodnie wypadło. Uderzamy młotkiem, ale siłę kolejnych uderzeń dawkujemy stopniowo. Warto zaznaczyć, że tak wyjęte łożyska nie z bardzo nadają się do ponownego montażu.
Kopirajt-ołrajt, czyli możecie ten tekst umieszczać w razie potrzeby gdzie chcecieWink
16-06-2013 23:27:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 75
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 456
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 376
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 346
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 491
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 90
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 274

Reklama