Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Mój pierwszy Ogar 200
Autor Wiadomość
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #376
RE: Mój pierwszy Ogar 200
Czaaaas na update :!: Big Grin

Oj działo się dzisiaj działo... W końcu mam "normalny" silnik. Jak ostatecznie wynikło, to w sumie wymieniliśmy (w sumie to ja raczej niewiele się do tego przyczyniłem :F ) pół silnika. A to za sprawą tego, że połowa o dziwo była w naprawdę dobrym stanie. No ale czas na kilka zdań o silniku:

Sprzęgło jak oczywiście idzie się domyśleć było kompletnie zajechane. Tarcze miały wyostrzone ząbki i były zjechane prawie do zera. Łańcuszek miał 1 ogniwo różnicy w porównaniu z nowym loo Oczywiście miałem rację i simmer również był, a raczej jakby go nie było :F stąd branie oleju ze skrzyni. Ale sprzęgło to nic... Największą i na dodatek pozytywną niespodzianką był fakt iż mój wał, łożyska i cylinder były w naprawdę dobrym stanie. Dlatego też one zostały. Cylinder nie miał jakichś specjalnych rys o dziwo Big Grin Ogólnie ktoś już coś robił przy tym silniku, gdyż tłok był chiński 3 pierścieniowy. Owy tłok poleciał do wymiany na inny, również 3 pierścieniowy. Ogólnie to ktoś robiąc kiedyś "remont" tego silnika, nieświadomie założył tłok odwrotnie. Dlaczego nieświadomie? Bo jakiś pijany chińczyk przy produkcji tego tłoczka odwrotnie wygrawerował strzałkę. Stąd już wiem dlaczego te pierścienie tak waliły. Dwa z nich miały popękane zamki. Trzeci jeszcze nadawał się do użytku więc poleciał do nowego tłoczka. Więc obecnie mam 2 pierścienie "nowe" (używane, dotarte) i jeden swój stary.

Ogólnie to silnik był dwa razy rozpoławiany, bo za pierwszym razem półksiężyc źle wszedł przez co kopniak nie odbijał i był ustawiony nieco inaczej. Mimo to palił na nim z ostatniego frezu :F Po drugim złożeniu jest już wszystko cacy, silniczek zagadał z kopa, no może półksiężyc ma pierwszy ząbek trochę zjechany, ale jeszcze trochę pojeździ Wink Wymieni się go przy okazji gdy będę wstawiał normalne uszczelki do silnika, bo obecnie jest złożony na silikonie best

W każdym razie teraz silnik powinien wreszcie normalnie jeździć, jak na ogara przystało. Jako tako jest zrobiony, lecz kiedyś przy okazji przydałoby się dać nowe uszczelki na cylinder i głowicę, oraz kartery, nowy półksiężyc i ewentualnie simmeringi Smile

Cały dzień roboty (od ok 14 do prawie 22) nie poszedł na marne i za wykonaną robotę wiszę chłopakom solidną kratę browaru :F Jutro zostało mi tylko pojechać do taśmy po Ogara (dzisiaj go nie brałem bo jeszcze nie skończony), porobić regulacje, zalać olej do silnika, podłączyć tylną lampę i to chyba tyle. Można wracać do domu Smile

Aa no i zapomniałbym. Doczekałem się centralnej stópki (dzięki Taśma Big Grin ), a ta stara boczna została "zdemontowana" za pomocą bosha Tongue Mam kawałek wahacza do odmalowania, ale to przy okazji Smile Jutro jeszcze tylko może wyciągnę od Taśmy kedrę na bak i będzie full bajera.

Za dzisiaj podziękowania należą się Matiemu, Taśmie i przede wszystkim Tomasso, za to że chciało mu się drugi raz rozpoławiać i składać dzisiaj ten silnik Tongue

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-05-2013 00:33:36 przez Quake96.)
26-05-2013 00:23:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Marwerick Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,866
Imię: Zbigniew
Skąd: rumia (GWE)
Pojazd: Inny
Post: #377
RE: Mój pierwszy Ogar 200
no,no,no kłejk to się działo u ciebie dziś to dobrze zę przy tak wynękanym silniku nie było ale tak dużo do wymiany no i będziesz w końcu jeździł jakoś w miarę normalnie
26-05-2013 00:43:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #378
RE: Mój pierwszy Ogar 200
Sam już w sumie nie wiem ile części zostało starych a ile wymieniliśmy :F Ale wiem na pewno że cylek, głowica i wał są moje, tak jak cały karter od strony zapłonu (razem z zapłonem) Tongue

Jutro w końcu się nim przejadę Big Grin Chcę już poczuć tę różnicę Tongue

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
26-05-2013 00:59:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Marwerick Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,866
Imię: Zbigniew
Skąd: rumia (GWE)
Pojazd: Inny
Post: #379
RE: Mój pierwszy Ogar 200
no będzie różnica i będzie CZESKA MOC i SIŁA
26-05-2013 01:01:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kondzio310 Offline
Kondziu
*


Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
Post: #380
RE: Mój pierwszy Ogar 200
, na przyszłość nie dawaj uszczelki pod głowice, no chyba że są tam przedmuchy, ale oryginalnie jej nie było to i niech tak pozostanie Big Grin. Jednak wybrałeś remont no i bardzo dobrze.
26-05-2013 11:10:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Taśma Offline
Pro
*
Lady


Liczba postów: 3,952
Imię: Mikołaj
Skąd: 1.7km od biurowca
Pojazd: Inny
Post: #381
RE: Mój pierwszy Ogar 200
(26-05-2013 11:10:24)kondzio310 napisał(a):  oryginalnie jej nie było

Ahahahahahahahahhahahahahhahahahha rozjebany ahhahahahahhahahahahahhahahhahahhahah

Cytat:Bo życie jest za krótkie, aby czekać na iskrę i dwa obroty wału.
26-05-2013 11:46:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kondzio310 Offline
Kondziu
*


Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
Post: #382
RE: Mój pierwszy Ogar 200
no ah ah ah, pod głowicą w 223, nie ma i nie powinno być tej metalowej uszczelki :F tak było i nie ma się co śmiać, to jest polski silnik, tak jest głowica z cylindrem spasowana że uszczelki nie potrzeba,
26-05-2013 14:14:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #383
RE: Mój pierwszy Ogar 200
(26-05-2013 14:14:31)kondzio310 napisał(a):  no ah ah ah, pod głowicą w 223, nie ma i nie powinno być tej metalowej uszczelki :F tak było i nie ma się co śmiać, to jest polski silnik, tak jest głowica z cylindrem spasowana że uszczelki nie potrzeba,

Powinna tam być :F I nie wiem czy nazwałbym to remontem starego silnika. To raczej składanie z dwóch jednego na tych lepszych częściach Tongue A że kilka części ode mnie bylo dobrych to co innego :F


No i wreszcie Ogar jeździ Big Grin Wiadomo, nówka sztuka to nie jest, więc i nie jest demonem prędkości, ale dobrze jeździ. Zbiera się nawet dobrze Smile Teraz trzeba trochę dotrzeć pierścionki, bo dwa z nich nie były w tym silniku wcześniej no i dzwonią lekko Tongue Ogólnie to całą pracę oceniam na bardzo udaną, bo wjechał jako trup a wyjechał o własnych siłach paląc z pierwszego kopa best Teraz zostało mi kilka pierdółek do indywidualnej roboty, jak te uszczelki pod głowicę i cylinder (pod głowicą nic nie mam, a pod cylindrem jest coś co już raczej uszczelki nie przypomina), nowa świeca bo na tej nie pali na ciepłym z kopa, oraz regulacja sprzęgła bo delikatnie ciągnie. Ale silniczek jest po "średniej" kuracji, z nowym sprzęgłem i naprawdę jestem z niego zadowolony. Aaa no i mam już kedrę na baku best Także wizualnie jestem "spełniony". Tylko poprawki lakiernicze i tyle.

Ale żeby nie było kolorowo to oczywiście coś musiało się zje..psuć. Urwała mi się dźwignia hamulca tylnego Sad I tak była robiona przez jakiegoś "Mechanika" bo zamiast płaskownika (między dźwignią a drutem hamulca) był PŁASKI KLUCZ :F A właściwie to jego kawalek z rozwierconymi dziurkami na pręt i hamulec. I własnie na tym "płaskowniku" pękło, a konkretnie dźwignia była do niego przyspawana i spaw w końcu puścił. Próbowaliśmy to przyspawać, ale nawet nie zdążyłem poskładać hamulca a już pękł :/ Więc do domu zapierdzielałem chodnikami bez hamulców :F

Więc jeśli ma ktoś dźwignię hamulca wraz z tym płaskownikiem (drut mam więc nie potrzebuję) to chętnie bym odkupił, ale dopiero w czerwcu.

I jeszcze raz wielkie dzięki dla Taśmy i Tomka Big Grin Co jak co ale powinniście otworzyć serwis Rometów, byłbym stałym klientem Tongue

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
26-05-2013 20:16:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Taśma Offline
Pro
*
Lady


Liczba postów: 3,952
Imię: Mikołaj
Skąd: 1.7km od biurowca
Pojazd: Inny
Post: #384
RE: Mój pierwszy Ogar 200
Mamy ASO Romet, ale nikt nie przyjeżdża :F

Cytat:Bo życie jest za krótkie, aby czekać na iskrę i dwa obroty wału.
26-05-2013 20:24:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #385
RE: Mój pierwszy Ogar 200
Jestem jedynym klientem :F Ale zawsze to coś na poczatek Big Grin

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
26-05-2013 20:28:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Taśma Offline
Pro
*
Lady


Liczba postów: 3,952
Imię: Mikołaj
Skąd: 1.7km od biurowca
Pojazd: Inny
Post: #386
RE: Mój pierwszy Ogar 200
Nie, latem 2012 mieliśmy Kadeta i teraz na tarasie stoi 205, no i ty.

Cytat:Bo życie jest za krótkie, aby czekać na iskrę i dwa obroty wału.
26-05-2013 20:36:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Tomasso94 Offline
Przebiegły Administrator :D
Administratorzy


Liczba postów: 4,036
Imię: Tomasz
Skąd: Będzin / Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #387
RE: Mój pierwszy Ogar 200
(26-05-2013 14:14:31)kondzio310 napisał(a):  no ah ah ah, pod głowicą w 223, nie ma i nie powinno być tej metalowej uszczelki :F tak było i nie ma się co śmiać, to jest polski silnik, tak jest głowica z cylindrem spasowana że uszczelki nie potrzeba,

Od kiedy 223 jest polskim silnikiem? Pozatym co do uszczelki jest to temat poruszany X razy. Uszczelka była, a to że silnik chodzi bez niej, to nie znaczy że nie powinno jej tam być. Na niektórych czeskich schematach poglądowych jest ona (i nie tylko ona) pominięta, ale już na dokładnych schematach uszczelka ta jest.

- Volvo V70 II
- Honda Transalp 600V
- Romet Kadet 110 Automatic
- Romet Komar
- Romet Ogar 200
- Opel Astra G

*** ...i wtedy rzekł - Nie da się. ~ Tomasso94 ***
26-05-2013 20:51:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Tomasso94 za ten post.
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #388
RE: Mój pierwszy Ogar 200
(26-05-2013 00:23:55)Quake96 napisał(a):  Aa no i zapomniałbym. Doczekałem się centralnej stópki (dzięki Taśma Big Grin ), a ta stara boczna została "zdemontowana" za pomocą bosha Tongue

Boszu wam pomagał hmm

Nie no żarcik wiem że chodzi o kątówkę ;D A i dobrze że wreszcie silnik nie trup i nie zadymia całej ulicy best

xyz
26-05-2013 22:02:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Tomasso94 Offline
Przebiegły Administrator :D
Administratorzy


Liczba postów: 4,036
Imię: Tomasz
Skąd: Będzin / Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #389
RE: Mój pierwszy Ogar 200
Właśnie zaczął wogóle zadymiać :F

- Volvo V70 II
- Honda Transalp 600V
- Romet Kadet 110 Automatic
- Romet Komar
- Romet Ogar 200
- Opel Astra G

*** ...i wtedy rzekł - Nie da się. ~ Tomasso94 ***
26-05-2013 22:11:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kondzio310 Offline
Kondziu
*


Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
Post: #390
RE: Mój pierwszy Ogar 200
(26-05-2013 20:51:32)Tomasso94 napisał(a):  
(26-05-2013 14:14:31)kondzio310 napisał(a):  no ah ah ah, pod głowicą w 223, nie ma i nie powinno być tej metalowej uszczelki :F tak było i nie ma się co śmiać, to jest polski silnik, tak jest głowica z cylindrem spasowana że uszczelki nie potrzeba,

Od kiedy 223 jest polskim silnikiem? Pozatym co do uszczelki jest to temat poruszany X razy. Uszczelka była, a to że silnik chodzi bez niej, to nie znaczy że nie powinno jej tam być. Na niektórych czeskich schematach poglądowych jest ona (i nie tylko ona) pominięta, ale już na dokładnych schematach uszczelka ta jest.


MIało być "nie" polski , ale pędem pisałem i sie nie wpisało :F, jedno słowo a całkowicie zmienia kontekst zdania., Ale mniejsza o to, kazdy ma swoje zdanie ;F i niech tak zostanie

Kłejk to teraz nagraj filma i jazda i wrzucisz tu go nam i zobaczymy jak to jedzie
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-05-2013 22:25:48 przez kondzio310.)
26-05-2013 22:23:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 7 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 01:19:29
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 624
Rejestracja na białe tabl...
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:40:49
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 92
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 23:31:46
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 631
Komar 2352W '78 - Madziar...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 12:41:53
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 2307
czy sie opłaca rame do og...
Ostatni post: romek
Wczoraj 10:21:59
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 72
Współczesny kranik
Ostatni post: romek
Wczoraj 00:19:00
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 207
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
22-11-2024 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 192
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
21-11-2024 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 321
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 416
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 141
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 426
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 554
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 94
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19296
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 125

Reklama