Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Słabe ładowanie chart.
|
Autor |
Wiadomość |
dave123q
Dejwu
Liczba postów: 287
Imię: Dawid
Skąd: BKL
Pojazd: Inny
|
RE: Słabe ładowanie chart.
Nie będe zakładał nowego tematu, także piszę tutaj. Kiedy naładowałem akumulator ostatnio, mam wrażenie, że "coś zjada" prąd, bo akumulator lekko się rozładowywuje. Jak naładuję go, kierunki, klakson, i światło stop śmigają, ale po jakimś czasie jeżdżenia po prostu aku słabnie że nawet na odpalonym światło stopu (nie pozycyjne) ledwo się świeci, o kierunkach nie wspomnę. Mam zastosowany mostek greatza, w czym może tkwić problem?
"Booo jazda na Etezecie jest najlepszą jazdą na świecie, a jazda na komarzeeeee powoduje inflację marzeń, łooooo"
|
|
30-04-2013 18:12:11 |
|
|
lxxx20
Nowy
Liczba postów: 10
Imię: Łukasz
Skąd: Płock
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Słabe ładowanie chart.
Witam co by nie zakładać nowego tematu napisze o swoim problemie.
Otóż nie mam ładowania aku tym samym nie mam kierunków, światła tył, stopu i sygnału. Akumulator mam nowy jeśli chodzi o prostownik ( http://allegro.pl/simson-s51-sr50-mostek...29184.html ) to taki już był jak kupiłem charta wiec nie wiem czy on sie sprawdzał wcześniej ale może przytoczę wartości jakie zmierzyłem i tak :
* Pomiar akumulatora na postoju - 5.58V
* Pomiar na włączonym silniku (stacyjka poz 1) - 6.5V
* Pomiar na włączonym silniku (stacyjka poz 1) kierunkowskaz włączony - 1.26V
* Pomiar na włączonym silniku (stacyjka poz 2) - 2.06V
* Pomiar na włączonym silniku (stacyjka poz 2) - kierunkowskaz włączony - 1.20V
Takie wartości zmierzyłem no na pewno to jest mało dodatkowo zmierzyłem napięcie na mostku prostowniczym odłączyłem od niego akumulator żeby uzyskać pomiar z samych cewek i prąd jaki daje to ok ~3.6V
Tak więc proszę o poradę jakąś bo nie wiem czy iskrownik jest do wymiany czy co z drugiej strony szukałem już iskrownika to ciężko go zdobyć więc jeśli ktoś ma to bym kupił bo pewnie nie obejdzie sie bez wymiany.
|
|
13-09-2015 17:28:06 |
|
|
Simon
Ogarnięty Chartcore
Liczba postów: 1,454
Imię: Szymon
Skąd: Ożarów
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Słabe ładowanie chart.
Sprawdź czy masz dobrze podłączony mostek, tutaj poradnik mojego autorstwa
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=6759
Trochę się różni od tego co masz, ale podłączenie powinno być to samo.
Jeszcze dodam że gdyby to faktycznie był iskrownik, to zamiast kupować drugiego, możesz poszukać samych cewek albo przewinąć na nowo te co masz.
Mój Romet Chart 70ccm
"Śpieszmy się kochać Motóry polskiej produkcji - Tak szybko odchodzą"
|
|
13-09-2015 18:45:02 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Słabe ładowanie chart.
Sprawdzenie prądnicy jest proste. Odłączasz kostkę prądnicy od instalacji i do brązowego przewodu oraz jednego z żółtych podłączasz żarówkę 6V/5W (po stronie prądnicy rzecz jasna). To samo robisz z brązowym i drugim żółtym. W obu przypadkach żarówka musi świecić tak samo podczas pracy silnika.
Ja stawiam na spapraną instalację elektryczną. Poza tym ten mostek to jakaś kpina. Po pierwsze nie jest to żaden mostek selenowy, a zwykły mostek prostowniczy zbudowany na diodach krzemowych. Po drugie ta cena to zdzierstwo w biały dzień. Identyczny mostek kosztuje jakieś 3zł w elektronicznym. Dostępne również na Allegro. Sklepy motoryzacyjne w bezczelny sposób zarabiają na klientach sprzedając uniwersalne mostki warte 3zł za wielokrotność tej ceny (ponad 500%!) jako niby dedykowane do Simsona itp.
Przykład: http://allegro.pl/mostek-prostowniczy-25...10591.html.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2015 20:12:24 przez BigSoft.)
|
|
13-09-2015 20:11:00 |
|
2 użytkowników postawiło piwo BigSoft za ten post:2 użytkowników postawiło piwo BigSoft za ten post.
kadetmen (09-13-2015), Simon (09-13-2015)
|
tomek1081
Nowy
Liczba postów: 4
Imię: Tomek
Skąd: Bielsko-Biała
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Słabe ładowanie chart.
Cześć Panowie!
Pytanie: jaki powinien być prąd ładowania? Najlepiej proszę o informacje o prądzie ładowania dla poz.1 i poz.2 stacyjki.
Pytanie nasunęło się, gdyż według schematu elektrycznego w charcie znajdują się 2 cewki ładowania:
0,8A i 1,5A. (Czy łącznie obie cewki powinny dawać 2,3A?)
Natomiast według wszystkich specyfikacji jakie widziałem Chart ma: cewka ładowania 6 V - 1,4A
Powyższe informacje zdobyte z "Obsługa i naprawa: Motorowery Romet" : str. 90 specyfikacja oraz str. 87 - schemat instalacji.
|
|
14-07-2016 00:24:50 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|