Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Mój pierwszy Ogar 200
Autor Wiadomość
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #136
RE: Mój pierwszy Ogar 200
Albo i tak Wink

Ja tam wciąż jestem nadziei że aż tak źle nie będzie. W końcu mimo wszystko obecnie ogi pali, jeździ i to nawet nawet... Oby to była tylko kwestia tłoka i pierścieni.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
06-03-2013 23:11:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
maly Offline
Ogarnia ogara
*


Liczba postów: 315
Imię: Michał
Skąd: Słupsk/Główczyce
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #137
RE: Mój pierwszy Ogar 200
Szczerze mówiąc to śledzę temat od początku Smile
Cylinder i tłok masz dzisiejszej prod.? Jeśli tak to jest taka opcja, że tłok puchnie. Jak swojego ogara kupiłem to miał cylek i tłok dzisiejszej produkcji i szedł jak szatan. Potem przestał odpalać, z sąsiadem rozebraliśmy i się okazało, że pierścienie popękały i porysowały cylek. Rysy takie, że chyba bym musiał na 2 lub 3 szlif, ale wg mnie się nie opłaca szlifować cylindra dzisiejszej produkcji. Sąsiad kupił ten 55ccm (pseudo 60ccm) i nie powiem, mam moc Big Grin Ale jemu mogło się akurat dobrze trafić, a innym może puchnąć. Tak więc lepiej kupić cylinder z tłokiem z PRL-u Smile

Jest:
- Romet "pomarańcza" Ogar 200 (1988)
- CZ 350 (1985)
- Romet Chart (1990)
Był:
- Romet Kadet Lux (1985) / Romet Ogar 200 (1987) / Romet 50 T1 (1980) / Jawa 50 / Yamaha DT 125 / WSK 125 (1977) / Cezet 175 (1988) / Romet Chart 210 (1989) / Romet Ogar 200 (1985)/ WSK 125 "KOS" / WSK 125
07-03-2013 19:41:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ćmaga Offline
Gazownik, kierowca
*


Liczba postów: 108
Imię: Jakub
Skąd: Włodawa
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #138
RE: Mój pierwszy Ogar 200
Ale jak chcesz najpierw wymienić same pierścienie to kup 1 sztukę na próbę i zmierz luz na zamku. Jeżeli będzie większy jak w nowym silniku( nie wiem ile tam w tym silniku jest, ale chyba 0,2mm) to oddaj cylinder do szlifu, inaczej będzie to robota na 2 miesiące. Jeżeli bd ok to jeszcze zmierz luz tłok-cylinder, bo jeśli będzie zbyt duży to sama wymiana pierścieni też nic nie da. No i sprawdź czy cylinder nie ma progu i rys. Kranik jak się poci, przy odstojniku, to wystarczy tylko zmienić uszczelkę lub odstojnik jeśli będzie pęknięty lub wyszczerbiony. Po co od razu nowy kranik? Lepiej zainwestować w nowy uszczelniacz na wałku zdawczym. Dam Ci też 1 radę. Nigdy nie smaruj simmeringów silikonem. Tak po za tym to powodzenia w dalszych pracach.
07-03-2013 20:06:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
simon1998 Offline
Technik
*


Liczba postów: 651
Imię: Szymon
Skąd: Garwolin
Pojazd: Romet Chart
Post: #139
RE: Mój pierwszy Ogar 200
O kurcze... dopiero teraz zobaczyłem że chcesz kupić te błotniki... niestety już ich nie mam. Sprzedałem Wink
07-03-2013 20:12:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #140
RE: Mój pierwszy Ogar 200
(07-03-2013 19:41:47)maly napisał(a):  Szczerze mówiąc to śledzę temat od początku Smile
Cylinder i tłok masz dzisiejszej prod.? Jeśli tak to jest taka opcja, że tłok puchnie. Jak swojego ogara kupiłem to miał cylek i tłok dzisiejszej produkcji i szedł jak szatan. Potem przestał odpalać, z sąsiadem rozebraliśmy i się okazało, że pierścienie popękały i porysowały cylek. Rysy takie, że chyba bym musiał na 2 lub 3 szlif, ale wg mnie się nie opłaca szlifować cylindra dzisiejszej produkcji. Sąsiad kupił ten 55ccm (pseudo 60ccm) i nie powiem, mam moc Big Grin Ale jemu mogło się akurat dobrze trafić, a innym może puchnąć. Tak więc lepiej kupić cylinder z tłokiem z PRL-u Smile

Tłok i cylek na 99% ori. Silnik widać, że ma swoje lata (ba, numery zgadzają się z tymi w dowodzie).

(07-03-2013 20:12:34)simon1998 napisał(a):  O kurcze... dopiero teraz zobaczyłem że chcesz kupić te błotniki... niestety już ich nie mam. Sprzedałem Wink

W sumie to dobrze. I tak ostatnio ciepię na brak funduszy :/


No i kolejny update!

Dzisiaj wziąłem się za smarowanie linki gazu i reanimację rolgazu...

Poszło wręcz świetnie. Linka nasmarowana (strzykawka z igłą + mixol rulz :F ), rolgaz pracuje prawidłowo. Czasem zdarzy mu się przyciąć, ale to i tak nieźle jak na jego stan Smile Oszczędziłem kilka złociszy na nowym rolgazie.

Do tego dzisiaj udało mi się zmierzyć v-max. Kumpel odebral nie dawno swojego s*acza i zmierzyliśmy Ogiemu v-max na długiej prostej. Jedzie wręcz książkowo. Równiutkie 50km/h. Jestem z tego bardzo szczęśliwy, bo silniczek od poprzednich właścicieli na pewno po d*pie dostał, a jednak wciąż trzyma się dość nieźle.

Dzisiejszy dzień zaliczam do jak najbardziej udanych. Nie dość że opanowałem rolgaz, to na dodatek miałem okazję pokrążyć po mieście. Nie ma to jak zapierdzielanie na zmianę po chodniku i ulicy :F Ale za to jakie wrażenia Smile

Humoru nie popsuły mi nawet jego fochy. Ma mały problem z benzyną, bo jak stoi na luzie to czasem potrafi ot tak zgasnąć (nie muląc tylko tak nagle). Potem żeby go odpalić to trzeba naprawdę się na pych rozpędzić (wtedy rusza od strzała). A jak normalnie go odpalam to wystarczy lekko zapchnąć i już pali. Znaczy się problem jest z dopływem paliwa... Może to pływak, bo wczoraj przy okazji wsadziłem na próbę pływak ze starego gaźnika. Zmienię znów na chiński i zobaczymy. Jak nie to będziemy myśleć dalej...

Generalnie jak już odpali i przejadę nim kilkadziesiąt metrów to potem nie ma problemów z gaśnięciem. Ale jak go po odpaleniu nie ruszę na te kilka metrów to potrafi mi na sprzęgle zgasnąć... Ale to w końcu Romet, tu zawsze będzie się z czym bawić ^^

Ze sprzęgła też jestem zadowolony. Po regulacji nie wyczuwam, żeby specjalnie ciągnął... To dobra wiadomość.

Ogółem, Ogi znów daje czadu, tylko jeszcze ogarnąć ten problem z paliwem. Ale to nic poważnego na pewno.

PS: Odebrałem bagażnik od kumpla z warsztatu. Pospawany, czeka na montaż. Tylko przydaloby się go pomalować bo jest częściowo zeszlifowany a częściowo w org. zielonym kolorze. Ale i tak go zamontuję, bo w końcu będę miał rejestrację "na widoku" Wink

PS2: Miło wiedzieć, że ktoś śledzi temat Big Grin

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
07-03-2013 22:43:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kondzio310 Offline
Kondziu
*


Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
Post: #141
RE: Mój pierwszy Ogar 200
Według mnie te 50 km/h, jako v-max silnika 223, to troche mało, 60 powinno nie być problemem, chyba że miałeś zmieniane zębatki tak żeby leszpa moc byłą z przyspieszenia Tongue, ale cieszę się twoim szcześciem Tongue
07-03-2013 23:50:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #142
RE: Mój pierwszy Ogar 200
Gdybyś sam przejechał się tym Ogarem, to powiedziałbyś coś w stylu "Jak to wyciąga 50?!" :F Pierścienie mu dzwonią, do cylindra boję się patrzeć... Więc serio, jak na to co przeżył, to te 50km/h to b.dobry wynik. Więcej nie oczekiwałem nawet.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
07-03-2013 23:55:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Sieniek Offline
Oszołom mopilków
*


Liczba postów: 12
Imię: Kacper
Skąd: Łomża
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #143
RE: Mój pierwszy Ogar 200
No nie jest źle mi ogar 200 leci po prostej 65km/h ale mam zablokowany króciec Smile
08-03-2013 11:41:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Taśma Offline
Pro
*
Lady


Liczba postów: 3,952
Imię: Mikołaj
Skąd: 1.7km od biurowca
Pojazd: Inny
Post: #144
RE: Mój pierwszy Ogar 200
(08-03-2013 11:41:32)Sieniek napisał(a):  No nie jest źle mi ogar 200 leci po prostej 65km/h ale mam zablokowany króciec Smile

Stary, w bajki to my wierzyć nie będziemy.

Cytat:Bo życie jest za krótkie, aby czekać na iskrę i dwa obroty wału.
08-03-2013 11:57:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #145
RE: Mój pierwszy Ogar 200
Taśma jak zawsze na straży prawdy i porządku :F

65 to może nie, ale pewnie niecałe 60 to by max poleciał Tongue

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
08-03-2013 12:15:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Taśma Offline
Pro
*
Lady


Liczba postów: 3,952
Imię: Mikołaj
Skąd: 1.7km od biurowca
Pojazd: Inny
Post: #146
RE: Mój pierwszy Ogar 200
Jestę strażnikiem Forum Big Grin

Nie będzie mi jakiś typ wmawiał że zablokowana 200 poleci 65, bo to nie prawda -.-
Zablokowany nie powinien 45km/h przekraczać.
Wtedy i do dziś, polskie prawo mówi że motorower nie może przekraczać 45km/h.
A to że co drugi leci 50-60 to już inna bajka :F

Cytat:Bo życie jest za krótkie, aby czekać na iskrę i dwa obroty wału.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-03-2013 12:25:05 przez Taśma.)
08-03-2013 12:23:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #147
RE: Mój pierwszy Ogar 200
(08-03-2013 12:23:11)Tasiemiec napisał(a):  Jestę strażnikiem Forum Big Grin

Nie będzie mi jakiś typ wmawiał że zablokowana 200 poleci 65, bo to nie prawda -.-
Zablokowany nie powinien 45km/h przekraczać.
Wtedy i do dziś, polskie prawo mówi że motorower nie może przekraczać 45km/h.
A to że co drugi leci 50-60 to już inna bajka :F

To ja mam magicznego ogara, bo nic mi nie wiadomo, żeby miał zdjęte blokady a leci nie 45 a 50km/h :F haha

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
08-03-2013 15:13:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Sieniek Offline
Oszołom mopilków
*


Liczba postów: 12
Imię: Kacper
Skąd: Łomża
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #148
RE: Mój pierwszy Ogar 200
No to co ja mam zbanowanego ogara ? Po prostu wszystko szczelne, nowy tłok 3 pierścieniowy ,zapłon idealnie ustawiony i idzie po prostej 65km/h wg. licznika w mojej DT 125 R Smile
08-03-2013 15:18:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Taśma Offline
Pro
*
Lady


Liczba postów: 3,952
Imię: Mikołaj
Skąd: 1.7km od biurowca
Pojazd: Inny
Post: #149
RE: Mój pierwszy Ogar 200
Zbanowanego -.- Tak :F

To że jesteś ode mnie rok starszy to nie znaczy że ci uwierzę w takie bajki. Miałem 4 200. Wszystkie były blokowane i tylko ten Ogar co teraz mam przekroczył 47km/h.
I polecam sprawdzenie z GPS-em jak z licznikiem który kłamie jak moja młodsza siostra.

Cytat:Bo życie jest za krótkie, aby czekać na iskrę i dwa obroty wału.
08-03-2013 16:36:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
simon1998 Offline
Technik
*


Liczba postów: 651
Imię: Szymon
Skąd: Garwolin
Pojazd: Romet Chart
Post: #150
RE: Mój pierwszy Ogar 200
Kurcze sam maże o takim ogarze Wink chciałem nawet wymienić się z kimś na WSK ale nikt nie ma takiego cuda... A jak ma to zajeżdżone które stoi na dworze po 30lat ;/ A więc szukam dalej Wink
08-03-2013 16:49:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 11 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
Dzisiaj 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 104
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 466
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 253
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 380
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 97
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 356
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 498
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 72
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19232
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 94
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 245
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 831
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 82
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 156
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 302

Reklama