Witam chciałbym wam zaprezentować mój motorower , jest to Romet 50 T-1 z 1980r. z papierami za kwotę 250zł myślę że się opłacało. Kupiłem go od starszego pana który był 1 właścicielem Rometa. Romet posiada org silnik 019 który na początku ledwo co działał, przyjechałem nim do domu na 1 biegu, do domu miałem jakieś 600m. Romet wyglądał kiepsko, dziadek pomalował go spreyem.
![Powiększ](http://img59.imageshack.us/img59/7946/pa060057.th.jpg)
Oczywiście posiadam do niego lampę i błotnik, tutaj foto części jakie do niego dostałem:
![Powiększ](http://img266.imageshack.us/img266/3021/paad7.th.jpg)
Gdy dojechałem do domu zabrałem się za rozbieranie silnika, do wymiany było jedynie tryb 2-biegu i tryb zdawczy, no i oczywiście kupiłem simeringi,łożyska skf, tarcze sprzęgła no i złożyłem silnik ale lał mi olej. Był pęknięty karter, przy składaniu tego nie zauważyłem i musiałem ponownie rozebrać silnik.
![Powiększ](http://img546.imageshack.us/img546/8739/pc030057.th.jpg)
A tu nowy tryb zdawczy i tryb 2-biegu, i kartery do 019:
![Powiększ](http://img836.imageshack.us/img836/4200/pc290001.th.jpg)
No i zacząłem rozbierać ramę i czyścić z tej okropnej farby, było chyba 4 warstw lakieru, każda warstwa inny kolor
![Tongue Tongue](images/smilies/tongue.gif)
.
Zregenerowałem też automat zmiany biegów,kupiłem też nowy cylinder z tłokiem do silnika 019 i oddałem tłok do anodowania, zakupiłem także zapłon tyrystorowy i cewkę butelkową no i oddałem rometa do malowania. Po miesiącu romet pomalowany był już u mnie:
![Powiększ](http://img829.imageshack.us/img829/7943/p6160144.th.jpg)
2 warstwy podkładu i 2 warstwy lakieru akrylowego. Co zostało zakupione nowe:
![Powiększ](http://img849.imageshack.us/img849/9329/20120628027.th.jpg)
A tu obręcz:
![Powiększ](http://img189.imageshack.us/img189/9862/20120628031.th.jpg)
No i po paru dniach gdy pieniążki wpadły w dłoń zakupione zostały następne części:
![Powiększ](http://img210.imageshack.us/img210/6113/img0016nkf.th.jpg)
Tutaj parę fotek lekkiej polerki:
![Powiększ](http://img441.imageshack.us/img441/3942/img0027og.th.jpg)
Instrukcja obsługi 50 T-1 w bdb stanie wylicytowana za 15,50
![Powiększ](http://img444.imageshack.us/img444/4765/img0020tf.th.jpg)
Zębatka 35z i gumy zawieszenia:
![Powiększ](http://img812.imageshack.us/img812/7028/img0022qk.th.jpg)
Naklejki , naklejkę 50 t-1 trzeba skrócić:
![Powiększ](http://img406.imageshack.us/img406/5499/img0018en.th.jpg)
Pokrywy schowka z nakrętka i podkładką na kolanko do 019:
![Powiększ](http://img526.imageshack.us/img526/2642/img0021jp.th.jpg)
Na następny dzień przyszła lampa i 3x oring rozrusznika:
![Powiększ](http://img406.imageshack.us/img406/5902/img0034pm.th.jpg)
Kupiłem nową fajkę z kablem wn , 2 łożyska do przedniego koła i żarówki.
Cewka butelkowa + zapłon tyrystorowy
![Powiększ](http://img217.imageshack.us/img217/5240/img0040hh.th.jpg)
A tu wyczyszczony przedni bęben:
![Powiększ](http://img841.imageshack.us/img841/6985/img0038yk.th.jpg)
No i po paru dnaich zacząłem coś działać, kupiłem wszystkie śruby chyba
![Tongue Tongue](images/smilies/tongue.gif)
zaplotłem 1 koło , 2 będę zaplatał dopiero jak kupie jakiś bęben bo w tym moim były gniazda wyjeb*** foto koła (szprychy i nyple też kupiłem nowe):
![Powiększ](http://img513.imageshack.us/img513/6808/img0061oh.th.jpg)
Na razie przykręciłem tylni błotnik i bagażnik , hmm dziwnie ten kolor wygląda na tym zdjęciu:
![Powiększ](http://img836.imageshack.us/img836/9414/img0074dx.th.jpg)
No i przykleiłem na zbiornik naklejki i na pokrywy schowka:
![Powiększ](http://img266.imageshack.us/img266/2194/img0078lf.th.jpg)
A tu wspornik tłumika:
![Powiększ](http://img88.imageshack.us/img88/2047/img0075nf.th.jpg)
A tu nowy pokrowiec na siedzonko , oczywiście tapicer je wykonał
![Powiększ](http://img39.imageshack.us/img39/2651/img0077sz.th.jpg)
A tu powoli zacząłem składać
![Powiększ](http://img580.imageshack.us/img580/1062/img0001hy.th.jpg)
Strasznie dziwnie wygląda ten kolor na tych zdjeciach, muszę rozebrać przednie zawieszenie i muszę znów do malowania dać bo mama przypadkiem tyrpła romka i upadł i się porysował
![;P ;P](images/jezorek.gif)
Oczywiście musiałem to przerejestrować , ubezpieczyć i przegląd zrobić:
![Powiększ](http://img690.imageshack.us/img690/6687/img0012nc.th.jpg)
Powoli do przodu
![Big Grin Big Grin](images/smilies/biggrin.gif)
Foty :
![Powiększ](http://imageshack.us/a/img269/9541/dsc0166uoe.th.jpg)
Któregoś tam dnia wyjeżdżając z podwórka wrzuciłem 1 i zablokowało mi skrzynie biegów.... zdenerwowałem się , zmuszony byłem rozpołowić silnik , okazało się że tryb 2 biegu się rozpadł :
![Powiększ](http://imageshack.us/a/img571/2613/img0005hlu.th.jpg)
Kupiłem nowy tryb i wszystko złożyłem oraz umyłem romka:
![Powiększ](http://imageshack.us/a/img694/4554/img0009lxs.th.jpg)
Aktualny stan rometa. Zrobione już wtedy było ponad 300km od remontu bez awarii , bardzo się z tego cieszę
![Smile Smile](images/smilies/smile.gif)
na zimnym zawsze za 2 kopem odpala a na ciepłym za 1-szym
![Smile Smile](images/smilies/smile.gif)
Tutaj zdjęcia z przed 2 tyg. robione telefonem
![Big Grin Big Grin](images/smilies/biggrin.gif)
No i jeszcze muszę wybrać się do WK bo zauważyłem że mam błąd w dowodzie , zamiast 50 T-1 jest napisane 50-1 .
![Powiększ](http://imageshack.us/a/img197/9569/dsc0177ii.th.jpg)
A tutaj silnik z odpalania
http://www.youtube.com/watch?v=4S48qAlRUgQ
No i sezon zakończyłem 1 grudnia 2012 roku. Nabite już 500km na liczniku i mogę z ręką na sercu powiedzieć że romek mnie nie zawiódł. Woził mnie wszędzie , zawsze odpalał od kopa , czy zimny czy ciepły. Wystarczy dobry remont poczciwego silnika 019 i oczywiście dobra regulacja skrzyni biegów jak i zapłonu, gaźnika i romet wozi wszędzie bez awarii. No jedynie co musiałem zrobić to parę razy naciągnąć łańcuch bo tak się wyciąga że masakra. Teraz oczywiście romet poszedł pod kocyk i czeka na sezon. Pozdrawiam