Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka"
|
Autor |
Wiadomość |
Artur
Zachmurzony
Liczba postów: 2,357
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
|
RE: Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka"
Tak się jeszcze zastanawiam, czy warto rozpoławiać silnik... Biegi wchodzą, wał się kręci - więc może lepiej nie ruszać? Się tą nieszczęsną kompresją zajmę i tyle...
Swoją drogą, pierścienie praktycznie luźno latają A jak były oznaczone tłoki? Bo ja mam tylko napis:
Cytat:MH (w kółeczku)
BY
3
Czyżby trzeci szlif? Jak poznać zużyty cylinder?
|
|
08-11-2012 20:39:25 |
|
|
Irek
-----
Liczba postów: 1,410
Imię: .
Skąd: .
Pojazd: Inny
|
RE: Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka"
Na 100% silnik trzeba rozpołowić , wymienić łożyska , uszczelki, simmeringi, tarcze sprzęgła
Zużyty cylinder: wyczuwalny próg przy końcu tulei od strony głowicy, mocno widoczne rysy / przetarcia no i przede wszystkim pomiar . Warto też sprawdzić pierścienie, zdjąć je z tłoka wsadzić w cylinder i szczelinomierzem zmierzyć odstęp między zamkami - jak ok 0,15-0,20 jest to źle nie jest, jak z 0,25 albo więcej to całkiem pierścienie wyjechane . Jak po zdjęciu głowicy dociśniesz palcem tłok i przy poruszaniu widać że ma spory luz i słychać że obija o tuleje to znaczy że jest już bardzo mocno zużyty
Tłok to zmierz suwmiarką, znajdź odpowiednie rozmiary do szlifu i będziesz wiedział.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2012 20:46:07 przez Irek.)
|
|
08-11-2012 20:44:00 |
|
|
Artur
Zachmurzony
Liczba postów: 2,357
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
|
RE: Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka"
Arasszymarasie, a wyobrażasz sobie remont bez malowania i chromowania?
Irku, wkrętak udarowy? Hmmm... ciekawa rzecz, będę musiał to rozpatrzeć
Jak myślicie, te tłoki to badziewia są czy porządne?
http://gmoto.pl/jawa-175/tlok_r4,39066.html
Bo to jedyne jakie znalazłem z tą "ramką" na dole
Cylinder... on był żeliwny? Bo o ile mi wiadomo, aluminium nie rdzewieje, a łón cały rudy jest
Pierw piaskować/szkiełkować czy szlifować?
Czym wycisnąć sworzeń tłoka? Ma ktoś taką wyciskarkę na sprzedaż? Bo nie chcę wału młotkiem pokrzywić
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2012 23:38:24 przez Artur.)
|
|
08-11-2012 23:21:59 |
|
|
Irek
-----
Liczba postów: 1,410
Imię: .
Skąd: .
Pojazd: Inny
|
RE: Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka"
Cylindry są żeliwne, były malowane na czarno.
Tłok, no cóż raczej tylko teraz takie są dostępne. Popatrz po allegro , powinno być jeszcze pare ofert , może upilnujesz oryginał
Sworzeń na dobrą sprawe ma wchodzić do tłoka suwliwie, tzn tak by można go było wcisnąć ręką. A pasowanie sworznia sprawdza sie bardzo prosto, wsadza sie sworzeń w tłok i tłok odwraca jednym z otworów na sworzeń w dół. Jeśli sworzeń jest prawidłowo spasowany nie wysunie sie z tłoka
Ale tutaj sworzeń mógł sie zapiec, najprostsze rozwiązanie ? Pręt gwintowany M6 , tuleja długości chociaż 3/4 długości sworznia i o średnicy większej od niego , podkładka o średnicy minimalnie mniejszej od sworznia i 2 nakrętki M6. Jak to zrobić ? Wyciągasz zabezpieczenia tłoka, z jednej strony przystawiasz tuleje, wsadzasz pręt gwintowany tak by przechodził przez tuleje i sworzeń. Na końcu sworznia zakładasz podkładke i kontrujesz 2 nakrętki M6. Następnie od strony tulei o większej średnicy skręcasz śrube aż ta wyciśnie sworzeń z tłoka to tulei o większej średnicy na tyle że będzie możliwe zdjęcie tłoka z korbowodu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2012 23:48:49 przez Irek.)
|
|
08-11-2012 23:40:58 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości
|
|