Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Silnik Komara na Prądnicy.
Autor Wiadomość
barcelxxl Offline
Elektro-Mechanik z powołania
*


Liczba postów: 837
Imię: Bartek
Skąd: Imbramowice
Pojazd: Inny
Post: #1
Silnik Komara na Prądnicy.
Witam. Wiecie ,że mam wiele dziwnych i wydawało by się nie możliwych pomysłów i właśnie teraz chciałbym zaprezentować wam mój ostatni wybryk, czyli PRĄDNICA W KOMARZE.
Zrobiłem to jeszcze w wakacje. W ostatnim miesiącu.

Nie bójcie się silnika nie zepsułem. Wszystko doczepiłem na drucikach narazieSmile

Link do filmiku w którym wszystko pokazałem i wytłumaczyłem.
http://www.youtube.com/watch?v=xH8dM93EpMQ&feature=plcp

Teraz zastosowałem parę ulepszeń. Na filmiku jeszcze bez ulepszeń.

Ulepszenia polegały na wymianie cewki butelkowej. Cewka na filmiku była przywieziona od dziadka. Znaleziona w ziemi-dosłownie była wkopana w ziemie. Przywiozłem ją sobie bo mi się spodobała.

W domu po sprawdzeniu iskra była na tej cewce, ale sprawdzałem to na zasilaczu laboratoryjnym. Na filmiku jak widać działa ale nie za szczególnie gdyż gubiła iskrę. I były problemy z odpaleniem


W obecnej chwili jest zastosowana cewka 12V od Poloneza. Silnik jest zamocowany w ramie od składaka i silniczek pali od jednego kopnięcia.

24-10-2012 21:51:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
lada97 Offline
Romet Fan :D
*


Liczba postów: 607
Imię: Marcin
Skąd: Pieniężno
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: Silnik Komara na Prądnicy.
dobre może pomyśle nad takim czymś w 50t1
25-10-2012 00:18:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Silnik Komara na Prądnicy.
fajny patent na rometa, tylko później po włożeniu silnika do ramy byłby problem z umiejscowieniem gaźnika.
Jak zauważyłem iskra pojawia się przy większych obrotach( tj. silnik by nie pracował na niskich)to pewnie wina prądnicy. Wytwarza ona prąd dopiero przy wyższych obrotach.
można by zmienić prądnicę i zastąpić ją prądnicą np z jawy 350 (po przeróbkach by weszła)
powodzenia w dalszym projektowaniu twoich wymysłów.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
25-10-2012 07:46:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tramwajarz Offline
Król Śmieciarek xd
*


Liczba postów: 2,165
Imię: Daniel
Skąd: Rzgów/k.Łodzi
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #4
RE: Silnik Komara na Prądnicy.
Ale zaraz czy Romet nie posiada już prądnicy?

Romet 50-T1 1979

Honda SFX 50 1995

Derbi GPR 50
2003

Romet Sport 1986
Romet Sport 1987
25-10-2012 19:56:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
barcelxxl Offline
Elektro-Mechanik z powołania
*


Liczba postów: 837
Imię: Bartek
Skąd: Imbramowice
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Silnik Komara na Prądnicy.
Gaźnik przecież jest i wszystko pasuje bez problemu. Źle działa na niskich obrotach gdyż jak pisałem cewka butelkowa była walnięta i zapłon ustawiłem na oko bo mi się nie chciało.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2012 20:00:01 przez barcelxxl.)
25-10-2012 19:59:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Silnik Komara na Prądnicy.
nie!
Romet ma iskrownik tylko, prądnica to taki jakby mini alternator.
różnią się budową

Alternator jest generatorem trójfazowym synchronicznym obcowzbudnym,
napięcie wyjściowe jest prostowane i dostajesz lekko pofalowane 14.4V.
Napięcie regulowane jest prądem wzbudzenia (w zależności od obciążenia i
obrotów silnika się to zmienia)- jest on wiele razy sprawniejszy od prądnicy daje większy amperaż i moc.Alternator daje w impulsie ok 70A a prądnica nie więcej jak 7A(ale to taka ciekawostka)

Prądnica to "odwrotny" silnik komutatorowy prądu stałego wzbudzany magnesami
trwałymi lub osobnym uzwojeniem wzbudzenia, przy pomocy którego można w
pewnym zakresie regulować napięcie wyjściowe.


Co do wydajności:
prądnica nigdy nie nadarzy za poborem mocy w obwodzie, zazwyczaj jej sprawność to ok 30 % dostarczanej mocy ,ale alternator jak dostanie prąd wzbudzenia to walnie taki amperaż ze hoho...

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2012 20:06:12 przez kw112.)
25-10-2012 20:00:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tramwajarz Offline
Król Śmieciarek xd
*


Liczba postów: 2,165
Imię: Daniel
Skąd: Rzgów/k.Łodzi
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #7
RE: Silnik Komara na Prądnicy.
(25-10-2012 20:00:18)kw112 napisał(a):  nie!
Romet ma iskrownik tylko, prądnica to taki jakby mini alternator.
różnią się budową

Alternator jest generatorem trójfazowym synchronicznym obcowzbudnym,
napięcie wyjściowe jest prostowane i dostajesz lekko pofalowane 14.4V.
Napięcie regulowane jest prądem wzbudzenia (w zależności od obciążenia i
obrotów silnika się to zmienia)

Prądnica to "odwrotny" silnik komutatorowy prądu stałego wzbudzany magnesami
trwałymi lub osobnym uzwojeniem wzbudzenia, przy pomocy którego można w
pewnym zakresie regulować napięcie wyjściowe.

Dzięki za odpowiedz,zawsze mi się jakoś wbiło,że prądnica jest prądu zmiennego i ma dodatkowy regulator napięcia i mostek

Romet 50-T1 1979

Honda SFX 50 1995

Derbi GPR 50
2003

Romet Sport 1986
Romet Sport 1987
25-10-2012 20:03:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
barcelxxl Offline
Elektro-Mechanik z powołania
*


Liczba postów: 837
Imię: Bartek
Skąd: Imbramowice
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Silnik Komara na Prądnicy.
Dlatego nazwałem prądnicą gdyż prądnica w drugą stronę działa jak silnik więc silnik działa jak prądnica. Silniczek generuje prąd stały.
Jedno słabe kopnięcie generuje prąd rzędu 10V maksymalnego napięcia nie mierzyłem.

25-10-2012 20:14:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rudy Offline
Niszczyciel chińskich kibli :D
*


Liczba postów: 113
Imię: Maciek
Skąd: Wietnam
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: Silnik Komara na Prądnicy.
Ta ale weż pod uwagę że wał korbowy musi mieć odpowiednio wyliczone obciążenie z obu stron bo może się skrzywić. A jak chcesz mieć większy prąd w komarze to wszystkie cewki w magnecie połącz równolegle i będziesz miał 6 v i ok. 50 w pod to mostek i aku i stary komar ELEKTRONIK :F
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2012 20:26:28 przez Rudy.)
25-10-2012 20:25:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tramwajarz Offline
Król Śmieciarek xd
*


Liczba postów: 2,165
Imię: Daniel
Skąd: Rzgów/k.Łodzi
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #10
RE: Silnik Komara na Prądnicy.
kolego cewki w Romecie mają 3 albo6 v i 10w każda

Romet 50-T1 1979

Honda SFX 50 1995

Derbi GPR 50
2003

Romet Sport 1986
Romet Sport 1987
25-10-2012 20:33:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
barcelxxl Offline
Elektro-Mechanik z powołania
*


Liczba postów: 837
Imię: Bartek
Skąd: Imbramowice
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Silnik Komara na Prądnicy.
Ale przecież krzywka jest z każdej strony taka sama więc jak się niby ma skrzywić. Ludzie przecież jeżdżą na krzywce i nic się nie dzieje. Jeśli obejrzeliście filmik do końca to mówię że zrobiłem to po to żeby silnik uruchomić bo cewka zapłonowa mi się zepsuła.

25-10-2012 20:45:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Icey Offline
pononuje dołki na dwójce...
*


Liczba postów: 64
Imię: Maciek
Skąd: Międzyrzec Podl
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #12
RE: Silnik Komara na Prądnicy.
Ja jestem za tym że trzeba kombinowąć! I gratuluje pomyslu! Rozumiem że teraz silnik odpala nawet przy niższych obrotach? Bo jak nie to można by pomyśleć nad przedkładnią.

...and the road becomes my bride

Moja pociecha:
http://www.youtube.com/watch?v=jeiuTR6YuJo
25-10-2012 22:43:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
barcelxxl Offline
Elektro-Mechanik z powołania
*


Liczba postów: 837
Imię: Bartek
Skąd: Imbramowice
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Silnik Komara na Prądnicy.
Jest dobrze na razie bez przekładni. Muszę wymienić tylko pasek transmisyjny na inny bo tak naprawdę to na filmiku jest oring. Rozciągną się i słabo trochę teraz ciągnie.

25-10-2012 22:47:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Icey Offline
pononuje dołki na dwójce...
*


Liczba postów: 64
Imię: Maciek
Skąd: Międzyrzec Podl
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #14
RE: Silnik Komara na Prądnicy.
Sam bym sobie z miłą chęcią takie coś sprawił, bo mi tez zapłon nie działa przez cewke albo kondensator. Ale nie wiem jak zrobić taką krzywkę.

...and the road becomes my bride

Moja pociecha:
http://www.youtube.com/watch?v=jeiuTR6YuJo
25-10-2012 23:12:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
barcelxxl Offline
Elektro-Mechanik z powołania
*


Liczba postów: 837
Imię: Bartek
Skąd: Imbramowice
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Silnik Komara na Prądnicy.
Krzywka to jest po prostu magneto bez magnesów. Sam ten środek magneta to jest krzywka.

25-10-2012 23:24:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 75
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 456
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 376
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 346
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 491
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 90
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 274

Reklama