Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Wiki] FSO Polonez Analog
Autor Wiadomość
lukasz247___ Offline
Król leśnych bezdroży :)
*


Liczba postów: 1,352
Imię: Łukasz
Skąd: Jastrzębie/Łukowica
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
[Wiki] FSO Polonez Analog
FSO Polonez Analog - prototyp polskiego samochodu z napędem na cztery koła, tworzonego w latach 1994-1996

Początki
Równolegle z pracami nad dostawczą wersją Poloneza trwały prace nad jego wersją z napędem na obie osie[1]. W latach 1986-1989 zaprojektowano, wykonano i przebadano prototyp Poloneza Pick-up z napędem na 4 koła. Samochód został zaprezentowany w maju 1988 roku. Różnice względem prototypowego pick-upa, poza układami przeniesienia napędu i zawieszenia, obejmowały wzmocnioną podłogę oraz zmienioną konstrukcje podłużnic ramy. Koło zapasowe przeniesiono pod skrzynię ładunkową (ze względu na to że samochód był wyższy), zamontowano też dodatkowe stopnie ułatwiające wchodzenie[1]. Tylne zawieszenie wyposażone zostało w dodatkowy stabilizator, w przednim piasty i zwrotnice zostały przystosowane do przenoszenia napędu. Wszystkie wały napędowe pochodziły z seryjnego Poloneza, zaś przedni most był modernizacją tylnego. Półosie napędowe pochodziły z terenowej Łady Nivy.

Analog


Analog
W roku 1994 zbudowano pierwszy prototyp – "Analog 1". Był to Polonez ze stałym napędem na przednią oś. Przednie zawieszenie zostało wzięte z Łady Samary, aczkolwiek zostało zmodyfikowane. Skrzynia biegów i przekładnia główna zostały zapożyczone z Suzuki. Tylne zawieszenie było oparte na sztywnym moście na wahaczach wzdłużnych, wleczonych i sprężynach śrubowych, natomiast w zawieszeniu przednim zastosowano MacPhersona. Po dobrych wynikach badań, które umożliwiały dalsze pracę nad projektem, zbudowano kolejny prototyp – "Analog 2". Polonez ten miał już nowe zawieszenie. "Analog 3" miał być połączeniem dwóch poprzednich prototypów, jednak posiadać już miał napęd na cztery koła, zrezygnowano jednak z budowy tego przedprototypu i wykonano prototyp o nazwie "Analog 4". Nadwozie zaprojektował Cezary Nawrot. Zawieszenie było takie same jak te w poprzednich modelach. W Analogu nie było międzyosiowego mechanizmu różnicowego, napęd przenosiła mechaniczna pięciobiegowa skrzynia biegów z dodatkowym przełożeniem do jazdy terenowej i wbudowanym mechanizmem różnicowym. Na Międzynarodowych Targach Poznańskich 30 kwietnia 1994 roku, zaprezentowano model "Analog 4". W sumie wyprodukowano 7 sztuk. Jeden z egzemplarzy posiadał silnik 1.9 diesla o mocy 90 KM, pozostałe sześć samochodów miało jednostki 1.6. Między samochodami nieznaczne były też różnice w wyglądzie, tylne światła pochodziły z Trucka, Tarpana, czy od Polskiego Fiata 125p kombi lub pick-up. Różniły się też tylne boczne drzwi, niektóre posiadały takie same jak w osobowych Caro lub też zakończone kątem prostym. Badania nad terenowym Polonezem wstrzymano, gdy nowym właścicielem FSO zostało południowokoreańskie Daewoo.
Inne nazwy: FSO Polonez Traper
Producent: FSO
Premiera: 1994
Okres produkcji: 1994-1996
Miejsce produkcji: Warszawa, Polska
Poprzednik: FSO Polonez Pick-up 4x4 (nieoficjalnie)
Dane techniczne:
Segment: Samochód terenowy
Typy nadwozia: 4-drzwiowy pick-up
Silniki: 1.6 dm³, 1.9 dm³
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna

Pozdrawiam Łukasz Smile
Gruchu-Łukasz Ty to obowiązkowo idź spać pod bramę Rometu Big Grin

Używajcie polskich znaków!
Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE- prof. Bralczyk
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-08-2012 00:20:25 przez Tomasso94.)
15-08-2012 13:14:09
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Czy ogary 205 były malowa...
Ostatni post: usertm
Dzisiaj 01:22:20
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 1373
cylinder alu wsk
Ostatni post: KolibeR
Dzisiaj 00:46:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 27
Gaźnik
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 09:08:55
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 70
Remont
Ostatni post: grz3513k
01-09-2025 21:51:55
» Odpowiedzi: 46
» Wyświetleń: 3712
nieznany model roweru
Ostatni post: chmielu
01-09-2025 18:10:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 108
Klakson belma SAS-3
Ostatni post: romek
01-09-2025 15:04:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 115
Wysoki wzrost a Romet 237...
Ostatni post: grissley
01-09-2025 00:26:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 274
Kadet Automatic 110
Ostatni post: MacRoial
31-08-2025 23:22:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 121
ogar 200 kartery ocena
Ostatni post: łogór 200
31-08-2025 22:58:35
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 158
Jaki lać olej do mieszank...
Ostatni post: tramwajarz
31-08-2025 21:21:47
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 748
Zabezpieczenie przed złod...
Ostatni post: romek
31-08-2025 17:56:42
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 284
205A
Ostatni post: romek
31-08-2025 10:58:36
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2723
Romet 50-t-1 1982r.
Ostatni post: Jarek_i_romet
29-08-2025 21:42:08
» Odpowiedzi: 25
» Wyświetleń: 1317
[K]Kupię części do Zenita...
Ostatni post: komarek54
29-08-2025 11:17:55
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 645
Nowe Obręcze 19 Komar
Ostatni post: PiotrS
29-08-2025 01:16:47
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 33211

Reklama