Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Komar ciężko pali na ciepłym silniku
Autor Wiadomość
Leczyk_Junior Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: ...
Skąd: małopolska
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Komar ciężko pali na ciepłym silniku
Witam mam problem z komarkiem. Jak jest zimny to odpala z ostatniego freza a jak pojeżdże nim troche i się zagrzeje to juz ma porządny problem z paleniem. Ledwo pali bo wielu kopnięciach z dodaniem gazu. Przerywacz niedawno regulowałem bo mi nawet na zimnym nie palił, myślałem że to kondensator. Wymieniłem go dzisiaj i troche pomogło ale wciąż kiepsko pali. Gaźnik był niedawno wymieniany bo wczesniejszy chiński padł (aktualny gaźnik jest z deluxa). Silnik jest po remoncie i ma zrobione 500km to juz dotarty. Słaby nie jest bo pod większe góry na 2 podjeżdża. Nwm czy coś ma z tym wspólnego gaźnik bo świeca ma dobry kolor. Nie wiem czy to przez to że jak się zagrzeje i robie przerwe na 10min ok to przelewam gaźnik bo wcześniej miałem tak że jak go nie przelałem to przerywał przez jakieś 60m i sie później w miare ogarniał
20-06-2025 18:51:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
tomangelo Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 233
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
Post: #2
RE: Komar ciężko pali na ciepłym silniku
Na ciepło kopka stawia jakiś większy opór niż na zimnym?
20-06-2025 18:57:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,781
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Komar ciężko pali na ciepłym silniku
Świeca ma dobry kolor bo na średnich i wysokich obrotach jest dobrze wyregulowany tzn chodzi o rozmiar dyszy i położenie iglicy. Spróbuj trochę wykręcić mosiężna śrubkę wtedy zubożysz mieszankę na wolnych obrotach dzięki czemu w ciepłym silniku powinna się łatwiej zapalić. Inna rzecz że na współczesnych gaźnikach najczęściej ta śrubka musi być wkręcona na max żeby dobrze chodziło, ale spróbój.
20-06-2025 19:31:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Leczyk_Junior Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: ...
Skąd: małopolska
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: Komar ciężko pali na ciepłym silniku
(20-06-2025 18:57:58)tomangelo napisał(a):  Na ciepło kopka stawia jakiś większy opór niż na zimnym?

Kopka Chodzi normalnie, bez zmian czy ciepły czy zimny

(20-06-2025 19:31:55)romek napisał(a):  Świeca ma dobry kolor bo na średnich i wysokich obrotach jest dobrze wyregulowany tzn chodzi o rozmiar dyszy i położenie iglicy. Spróbuj trochę wykręcić mosiężna śrubkę wtedy zubożysz mieszankę na wolnych obrotach dzięki czemu w ciepłym silniku powinna się łatwiej zapalić. Inna rzecz że na współczesnych gaźnikach najczęściej ta śrubka musi być wkręcona na max żeby dobrze chodziło, ale spróbój.

Pobawić się tylko tą śrubką od dawki powietrza czy na iglicy blaszką sie tez sie pobawic? bo są 4 rowki a jest ustawione na 2 od góry
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-06-2025 21:07:06 przez Leczyk_Junior.)
20-06-2025 21:05:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,781
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Komar ciężko pali na ciepłym silniku
Tylko śrubka, odkrec pół obrotu czy cały i zobacz czy będzie lepiej, tylko odkrec tyle żeby w razie co pamiętać jak bylo
20-06-2025 21:49:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Leczyk_Junior Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: ...
Skąd: małopolska
Pojazd: Romet Komar
Post: #6
RE: Komar ciężko pali na ciepłym silniku
(20-06-2025 21:49:01)romek napisał(a):  Tylko śrubka, odkrec pół obrotu czy cały i zobacz czy będzie lepiej, tylko odkrec tyle żeby w razie co pamiętać jak bylo

No ja na tą chwile mam 1,5 obrotu wykręconą bo tak sie najlepiej wkręca na obroty, ale jak mówisz żeby spróbować to spróbuje, zobaczymy co bedzie. A jakby to nie zadziałało to z czym jeszcze spróbować?
20-06-2025 22:02:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,903
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Komar ciężko pali na ciepłym silniku
wyciągnij trochę iglicę z pływaka, aby szybciej zamykał dopływ paliwa
20-06-2025 22:39:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
schabowy07 Offline
majster poziomka
*


Liczba postów: 9
Imię: Jakub
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Kadet
Post: #8
RE: Komar ciężko pali na ciepłym silniku
A może niedokręcona głowica?
Ja tak miałem w kadecie i się dziwiłem czemu nie pali
20-06-2025 22:40:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Leczyk_Junior Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: ...
Skąd: małopolska
Pojazd: Romet Komar
Post: #9
RE: Komar ciężko pali na ciepłym silniku
(20-06-2025 22:40:40)schabowy07 napisał(a):  A może niedokręcona głowica?
Ja tak miałem w kadecie i się dziwiłem czemu nie pali

Nie popuściła się, chociaż ciekawe bo raz mi się popuściła ale normalnie palił tylko spalinami psikał spod głowicy
21-06-2025 17:04:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 483
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #10
RE: Komar ciężko pali na ciepłym silniku
Może być też to kwestia doboru świecy. Konkretnie wartości cieplnej. Poczytaj.
Wymiana świecy na zimniejsza może coś pomoc. Zamiast f75 f100 np
26-07-2025 23:23:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Fearevil
Dzisiaj 09:06:28
» Odpowiedzi: 56
» Wyświetleń: 3560
Jubilat 2 czy Zenit - Prz...
Ostatni post: Dawdzio
Dzisiaj 01:29:24
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 125
Romet "góral" z 1997 roku
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 20:31:15
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 247
Cześć!
Ostatni post: sterzux3@
Wczoraj 09:10:06
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 131
Instalacja dyfuzora do KO...
Ostatni post: 1204
19-10-2025 23:11:58
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 37117
Romet Wigry 3 1987r.
Ostatni post: RometW
19-10-2025 12:43:08
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 544
Kupię tuleję rolgazu do k...
Ostatni post: tomekh
19-10-2025 12:27:09
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 138
blaszka odpreznika
Ostatni post: jakemdural
18-10-2025 21:56:22
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 135
Cześć z Legionowa
Ostatni post: PiotrS
18-10-2025 20:28:23
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 165
Sposób montażu podnóżków ...
Ostatni post: Lubiestaremoto
18-10-2025 18:17:42
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 413
Problemy z platynkami
Ostatni post: Leczyk_Junior
18-10-2025 11:45:00
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 318
Przeglądy w 2024
Ostatni post: sbanys
17-10-2025 23:05:42
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 4238
Problem ze sprzeglem
Ostatni post: Bartecubi
17-10-2025 19:26:49
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 227
Romet UNIVERSAL 1977
Ostatni post: wigryman
17-10-2025 05:27:01
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 427
Identyfikacja roweru volt...
Ostatni post: dzemtruskawkowy
16-10-2025 21:09:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 180

Reklama