Czarny olej z tłumika i kolanka wydechowego Simson S51 Enduro
|
Autor |
Wiadomość |
Bob_Harley
Praktykant

Liczba postów: 494
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
|
Czarny olej z tłumika i kolanka wydechowego Simson S51 Enduro
Witajcie Szanowni Romeciarze! Dziś mam do Was pytanie odnośnie sprzętu DDRowskiego, otóż dostałem od znajomego Simsonka Enduro w celu doprowadzenia go do stanu takiego żeby wkońcu działał. Z rzeczy które już były zamontowane wcześniej przez niego to zapłon Ducati Energia, który to niby ma być najbardziej niezawodny na świecie, a niestety Simson tylko prycha, przerywa, strzela w tłumik i do tego dosłownie rzyga tym czarnym olejem na wszystko, cały błotnik i cylinder już czarne a z tyłu tłumika dosłownie kapie. Na niemieckich sprzętach sie za bardzo nie znam no ale to przeciez tak samo dwusuw jak jafka, z którą to jestem juz niezle obeznany. No wiec na poczatek sprawdziłem iskre - ładna niebieska, kompresja - w porządku, jeszcze spróbuje sprawdzić zapłon stroboskopem jak mi lampka przyjdzie, ale wstepnie sądze ze to nie wina zapłonu gdyż kręciłem statorem w lewo i w prawo i efekt jest identyczny - ciężko mu w ogóle zapalić a potem tylko ciągle przerywa i za moment gaśnie. Pamiętam jeszcze pare lat temu jak simsonek miał wtedy założoną oryginalną platyne i normalnie jeżdził, bo sam nim wtedy jezdziłem troche. Potem z tego co rozumiem znajomy cos tam cudował z różnymi cylindrami i dolozyl wlasnie ten zaplon CDI, no i od tamtej pory klops. Mam takie obawy czy to nie bedzie simmering od strony sprzęgła bo tak sadzi tym olejem jakby to był ze skrzyni (może to po prostu nieprzepalone paliwo leci w tłumik skoro tak bardzo przerywa), uszczelka karterów raczej nie jest uszkodzona bo silnik był złożony jeden raz i wtedy na tej platynie nie było problemów to dlaczego teraz by nagle miało sie cos stac z uszczelką karterów. Bardzo Was prosze o porade bo chciałbym możliwie jak najbardziej ograniczyc koszty, zamiast kupowac nowe czesci na ślepo. Może wypisze liste co już zrobiłem:
- gaźnik sprawdzony, wyczyszczony, typ to: 16N3,
- iskra na świecy Isolator zm14-260 jest ładna gruba niebieska, próbowałem na Iskrze F80 ale wtedy jest słabsza iskra i jeszcze gorzej mu odpalić,
- sprawdziłem też na fajce z opornikiem, bo podobno te CDI są czułe na zakłócenia, nie zmieniło się absolutnie nic,
- paliwo z kranika leci dobrze, nic nie blokuje,
Teraz mam zamiar jeszcze sprawdzić dokładnie instalację (w miedzyczasie jak patrzyłem do schowka to sie okazało ze kabelek masowy od cewkomodułu był całkiem luźno, ale niestety to nie to) ze schematem w łapie, potem jeszcze raz zajrze w gaźnik i pomierze poziom pływaka, no i jeszce ten wydech odkręce i wyczyszcze bo może tam jest jedno wielkie szambo skoro tak rzyga cały czas. Troche sie obawiam tak odkręcać wszystkie rzeczy bo to nie moj sprzęt (jakby był mój to by już pewnie leżał w częściach xD), dlatego pytam Was o wszystko najpierw. Podsumowując: czy czarny olej z wydechu to definitywna oznaka uszkodzonego simmera lub uszczelki karterów? Czy to moze być np. mocno opozniony zapłon (bo czasami też głośno strzela w tłumik)?
Dodam jeszcze tylko że przeprowadziłem test w postaci zatkania wlotu gaźnika i za każdym razem gaśnie, więc jakby lewego powietrza chyba nie ma. A jeszcze a propos gaźnika - zanim cokolwiek zdemontowałem to próbowałem przytykać wlot gaźnika żeby zostawic tylko malutki otworek i o dziwo wtedy w miare trzymał obroty jałowe jako tako, ale tylko jałowe, po dodaniu lekko gazu od razu muł. Okazało sie wowczas że linka gazu jest chyba za krotka bo przepustnica była caly czas uniesiona o jakąs 1/4 i chyba dlatego tak chodził na przytkanym przeze mnie wlocie. Czy to by była znów jakaś oznaka że dysza wolnych jest nieodpowiednia?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-02-2025 15:23:13 przez Bob_Harley.)
|
|
28-02-2025 15:09:21 |
|
|
łogór 200
Ostatni ch#j Polski

Liczba postów: 641
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
|
Czarny olej z tłumika i kolanka wydechowego Simson S51 Enduro
Tak wszelakie bingi i bfv reguluje sie linka gazu przy nakrętce na gaźniku ,dla mnie to jego zalewa
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
(28-02-2025 20:40:40)łogór 200 napisał(a): Tak wszelakie bingi i bfv reguluje sie linka gazu przy nakrętce na gaźniku ,dla mnie to jego zalewa albo za wysoki poziom w komorze albo iglicowy zacina
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.
„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-02-2025 20:44:38 przez łogór 200.)
|
|
28-02-2025 20:40:40 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|