Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Modyfikacja oryginalnego silnika 125 na 140
Autor Wiadomość
Ogaron Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Łukasz
Skąd: Podlaskie
Pojazd: Inny Romet
Post: #1
Modyfikacja oryginalnego silnika 125 na 140
Cześć forum!

W tym temacie chciałbym zasięgnąć wiedzy odnośnie przeróbki wspomnianej w tytule. Być może ktoś z szanownego grona dokonał, lub próbował uskuteczniać takie modyfikacje.

Szczegóły techniczne mojego silnika:

Jest to silnik 125 (oznaczenie na cylindrze 124ccm) z fabrycznego Rometa Ogara 125. Nie będę podawał oznaczenia silnika, żeby nie mącić.



- Cylinder poziomy, aluminiowy z pionowym żebrowaniem wysokość bez tulei 78mm

- Średnica tłoka 52,4mm, denko z wcięciami na zawory

- Sworzeń tłoka 13mm

- Do głowicy pasuje wałek z40 od MRF (jest założony)

Według mojego rozeznania wysokość cylindra, skok tłoka i sworzeń taki sam, jak w MRF 140.


Szukałem i szukałem i nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat. Liczę mocno, że tutaj znajdę odpowiedź, lub ostatecznie jeżeli nikt mi nie odpowie, to chętnie kupię tanio zatarty cylinder od MRF 140.



PS
Pytałem nawet znanego YouTubera, ale niczego mądrego się nie dowiedziałem poza tym, że mój silnik ma 115ccm (z jego wzoru na YT i generalnie z dobrego wzoru nie całe 125) i że jest lipa, że oszustwo po czym po podaniu wymiarów przestał odpowiadać XD (tutaj być powinna taka emotikonka, że niby obrót dupą do rozmówcy po podaniu argumentów, ale chyba takiej niema)


Serdecznie pozdrawiam!
16-09-2022 07:57:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 00:13:30
» Odpowiedzi: 70
» Wyświetleń: 4553
Romet Wigry 3 1987r.
Ostatni post: RometW
Wczoraj 23:28:13
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 9
Numery silników Jawa 223
Ostatni post: cebula642
Wczoraj 18:59:18
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 226
Sprzedam wrak Ogara 205
Ostatni post: Wodnik
07-10-2025 17:09:19
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 286
mmb3 kama z krzywym trójk...
Ostatni post: Dinozaur
06-10-2025 22:23:23
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 150
zapłony CDI jawa 50 i inn...
Ostatni post: cebula642
06-10-2025 20:50:31
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 1743
wyciszenie rowerka stacjo...
Ostatni post: tenib2156
06-10-2025 20:03:54
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 194
Kupię napęd licznika koma...
Ostatni post: Deecuu
06-10-2025 09:30:51
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 90
Jubilat exportowany do Ka...
Ostatni post: Merfix
05-10-2025 22:36:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 104
Korpus manetki gazu.
Ostatni post: romek
05-10-2025 20:20:46
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 248
Witajcie [emoji113]
Ostatni post: Piotrek Komar 2352
05-10-2025 15:10:21
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 132
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Fearevil
05-10-2025 10:11:35
» Odpowiedzi: 46
» Wyświetleń: 2364
Nakleja west star
Ostatni post: TobiaszDymek
03-10-2025 21:21:24
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 365
Romet Jaguar?
Ostatni post: TobiaszDymek
03-10-2025 21:15:39
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 373
Kupię silnik 019/023
Ostatni post: Kasztan
03-10-2025 09:23:03
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 165

Reklama