Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gdzie smarować wahacz tylny
Autor Wiadomość
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 630
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Gdzie smarować wahacz tylny
Cześć, pasowałoby nasmarować wahacz tylny bo słychać, że trochę skrzypi i tutaj mam pytanie, którą część smarować? Wiem, że na pewno ośke tam gdzie wchodzi w ramę, a te sworznie które wchodzą w plastikowe tulejki też się smaruje? Od zewnątrz i wewnątrz czy tylko zewnątrz sworzni czyli powierzchnia styku z plastikowymi tulejkami, czy tylko ośka, która wchodzi w rame.
Dołączę zdjęcie poglądowe.

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-09-2021 23:12:09 przez Spaceman164.)
24-09-2021 23:06:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,477
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #2
RE: Gdzie smarować wahacz tylny
Jak skrzypi to sprawdź sobie czy wspolpracuje wówczas tulejka metalowa z poliamidem (ten poliamid komunistyczny to w sumie nie wiadomo co). Często sie zdarza tak, ze te dwa istotne elementy dwie zapiekq i oska pracuje w ramie, uszkadzajac gniazdo osi tym samym. Zweryfikuj. Jeśli nacisniesz romka i nakretka pracuje razem z wahaczem to zle, a jeśli wahacz sie obróci względem osi to dobrze.
.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
24-09-2021 23:53:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Gdzie smarować wahacz tylny
Jak skrzypi to znaczy że żyje Big Grin

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
25-09-2021 01:14:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 630
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Gdzie smarować wahacz tylny
Nacisnąłem Romka i nakrętka się nie rusza, rusza się tylko wahacz z tulejką poliamidową, czyli dobrze? I skrzypić to nie że cały czas skrzypi tylko czasem coś tam słychać można, ale nie wiem czy to nie oś dźwigni hamulca lub amortyzatory, więc smarować te tulejki plastikowe w środku po tych 32 latach czy zostawić to tak tak jest?

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-09-2021 09:28:54 przez Spaceman164.)
25-09-2021 09:24:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 643
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Gdzie smarować wahacz tylny
Kto smaruje ten jedzie. Posmarować z głową to nigdy nie zaszkodzi.
25-09-2021 11:27:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,477
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #6
RE: Gdzie smarować wahacz tylny
Poliamid nie wymaga smarowania, a wręcz sie zabrania sie, ponieważ może sie zrobić ze smaru i brudu który sie przylepi pasta scierna, cos na wzór tej do docierania zaworow. Ale ugulem to jak wspomniałem tu tego ze ten poliamid komunistyczny to przecietnie największy Ha Polski, a nie poliamid i tak dalej.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
25-09-2021 11:49:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Gdzie smarować wahacz tylny
Tak jak Lechu napisał, jeśli skrzypi to tuleje poliamidowe do wymiary. Te że zdjęcia i z innych aukcji na allegro raczej nie są z tego materiału.
Przy okazji. Skręcając os z obu stron nakrętkami, unieruchomiamy, ściskamy wahacz w tym miejscu z metalową tuleją w ramię. Owszem oś i tuleje od wewnątrz należy przesmarować, ale tylko delikatnie, antykorozyjnie. Ściśnięta tuleją z wahaczem, pracuje w tulejach poliamidowych. Tych nie należy smarować ani wewnątrz, ani zewnątrz. Smar i bród w tym miejscu to pasta ścierna. Tuleją w ramie w tym miejscu ma być z pasowaniem ciasnym ślizgowym na sucho, ew z silikonem podczas osadzania.
Jeszcze jedno. Sprawdź przy okazji amortyzatory tylne. Zwłaszcza główki Dolne czy pręt slizgowy ma możliwość skoku, pracy, Góra dół. Do tego stary smar i piach zuyl tuleje cierne. Głębokość w tym miejscu to ok 10 cm. Tu też trzeba oczyścić i dać nowy smar. Jak tuleje wytarte i pręt prowadzący to też do wymiany.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
25-09-2021 16:01:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 630
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Gdzie smarować wahacz tylny
No to wahacz raczej zostawię w spokoju bo dobrze działa, amortyzatory tylne może zdemontuje, wyczyszczę i nasmaruję, dzięki za odpowiedzi wszystkim.

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
25-09-2021 16:09:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 16:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 16
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 235
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 440
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 368
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 84
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 339
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 487
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19213
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 238
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 822
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 249

Reklama