Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regulacja zapłonu
Autor Wiadomość
harssz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 50
Imię: Maciej
Skąd: Przeworsk
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Regulacja zapłonu
Witam przestawił mi się zapłon w ogarze 205 i podczas ustawiania z poradnika z fourm nie potrafię zrozumieć czy platynki mają sie rozchylać gdy tłok jest u samej góry czy u dołu ?
15-07-2019 23:20:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Regulacja zapłonu
Mają zaczynać się rozchylać kiedy tłok idzie do góry i znajduje się 3 mm przed GMP.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
15-07-2019 23:27:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
harssz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 50
Imię: Maciej
Skąd: Przeworsk
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Regulacja zapłonu
(15-07-2019 23:27:12)seler1500 napisał(a):  Mają zaczynać się rozchylać kiedy tłok idzie do góry i znajduje się 3 mm przed GMP.

czyli mają zacząć się rozchylać gdy tłok jest u dołu
15-07-2019 23:29:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Regulacja zapłonu
3mm przed gmp to nie dół... zrób sobie prosty przyrząd. Rozwalasz starą świecę, środek wyciągasz i gwintujesz na m10, ustawiasz tłok w gmp, wkręcasz przyrząd i śrubę długą w niego, zaznaczasz na śrubie 3mm i cofasz tłok przyrządem o 3mm w dół. Wtedy ustawiasz platynki aby się rozwierały na 0,3-0,4mm i kręcisz podstawką aż zaczną się rozwierać w tym punkcie. Potem dokręcasz podstawkę i już.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
16-07-2019 00:01:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Regulacja zapłonu
Śruba M10 ma skok 1,5 mm, więc po prostu dwa obroty Wink
M8x1,25
M6x1
i tak dalej.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
16-07-2019 00:20:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Regulacja zapłonu
Jak kto woli. Nawet suwmiarką może cofnąć tłok a drugą ręką przekręcić stojan i już.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
16-07-2019 00:49:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
TheKocur Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 386
Imię: Łukasz
Skąd: Sieczka (EPI)
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Regulacja zapłonu
A i jeszcze dodam od siebie ,że moment otwarcia patynek jest bardzo łatwo ustalić.
Bierzemy bardzo cienką kartkę papieru i wkładamy ją pomiędzy platynki, wtedy kiedy papier zaczyna wychodzić z lekkim oporem, oznacza to ,że właśnie w tym momencie otwierają się nam platynki Smile

Świeca BOSCH, Ogara pchosz :F
16-07-2019 09:42:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
NoSeLatamTrochu Offline
Druciarz
*


Liczba postów: 1,019
Imię: Bartosz
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Regulacja zapłonu
no niestety, kiedy papierek zacznie wychodzić to platynki już dawno będą otwarte, najlepszy do tego miernik z czujnikiem ciągłości obwodu, lub nawet bardzo cienki szczelinomierz chociaż też troszke nie dokładnie będzie

Kanał: @rooster_works
Instagram: @bartosz.217
16-07-2019 11:55:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Czemu 14MC uchodzi za zły...
Ostatni post: kaziq
Dzisiaj 12:37:01
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 269
[S] Sprzedam Rometa Z150
Ostatni post: MZtkowicz
Dzisiaj 09:53:29
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 405
Zblokowany silnik
Ostatni post: Merfix
Dzisiaj 00:17:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 206
Kupię dokumenty do komara
Ostatni post: Merfix
Dzisiaj 00:12:09
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 58
Remont
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 22:14:06
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 2723
Ogar 200 naprawa
Ostatni post: Perkoz1984
Wczoraj 20:13:22
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 52
Zlecę mały remont
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 19:50:27
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 202
Prostowanie napięcia 12V ...
Ostatni post: Thomassino
Wczoraj 16:10:43
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 157
Romet 50-t-1 1982r.
Ostatni post: Jarek_i_romet
Wczoraj 14:10:49
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 717
Odnawianie części rowerow...
Ostatni post: Karli1088
Wczoraj 00:27:35
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 24158
Ogar 205 1987
Ostatni post: grz3513k
Wczoraj 00:26:25
» Odpowiedzi: 58
» Wyświetleń: 7221
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: usertm
20-08-2025 23:09:34
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 7671
Komar 2351 + wyjaśnienie ...
Ostatni post: MacRoial
20-08-2025 22:22:02
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 295
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: łogór 200
20-08-2025 00:46:09
» Odpowiedzi: 227
» Wyświetleń: 18129
inne gaźniki
Ostatni post: Dinozaur
19-08-2025 12:34:56
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 3703

Reklama