Jak wyżej, znalazłam ów komentarz pod artykułem opisującym Rometa Caffe 125. Jest napisany caps lockiem i nie chce mi się go poprawiać, poprawię tylko rażące błędy i skład zdań by się lepiej czytało.
WIEM CO NIECO O ROMECIE Z LAT 80 O SILNIKACH POLSKIEJ KONSTRUKCJI, ITD. DZISIEJSZEGO ROMETA PAŃSTWO KTÓRE KUPIŁO NAZWĘ I PRAWA AUTORSKIE OD ZMD CZYLI ZAKŁADY METALOWE DEZAMET, KTÓRY BYŁ KONSTRUKTOREM I PRODUCENTEM POLSKICH MOTOROWERÓW I MOTOCYKLI NIEKTÓRYCH, NP. WSK. TE POJAZDY BYŁY PRODUKOWANE Z POLSKIEJ STALI CNC, GDZIE NORMY STOPÓW I MINERAŁY W NICH PRZEWYŻSZAJĄ WIELOKROTNE NORMY STOPÓW METALI DZISIEJSZEJ PRODUKCJI CZEGOKOLWIEK. TO POLSKIE MOTOROWERY I MOTOCYKLE BYŁY CHOLERNIE WYTRZYMAŁE NA COKOLWIEK, BOCZNY ŚLIZG, UPADEK CZY JAZDA Z Z PRĘDKOŚCIĄ 60 KM/H POD KRAWĘŻNIK 30 CM. ROMET ZMD PADŁ W LATACH 94, ZAPRZESTAŁ JAKIEJKOLWIEK PRODUKCJI OPRÓCZ SAMYCH SILNIKÓW I CZĘŚCI ZAMIENNYCH DO NICH, KTÓRE PRODUKOWANO DO LAT 2000.
NAGLE KTOŚ ŁAPIE TEMAT I ODKUPUJE PRAWA DO UŻYWANIA NAZWY ROMET OD ZMD I JEDZIE Z KOKSEM I ROBI KASĘ NA CHIŃSKIE G... TRAFIA W NISZE NA RYNKU POLSKIM GDZIE BRAK JEST MOTORKÓW I ROBI KASĘ.
NO ALE DO RZECZY, NAPISZĘ, ŻE ROMET TO TYLKO NAZWA KTÓRA BYŁA DOBRA, ALE TO DOBRA OD 1974 DO 1994 ROKU. TERAZ TO MADE IN CHINA, KTÓRA KOŁO ROMETA NIE STAŁA, BO JEST TO PRODUKOWANE Z PUSZEK, ŚMIECI ZŁOMOWYCH, MATERIAŁÓW WTÓRNYCH, A JAKOŚĆ STOPU METALU MOŻNA PORÓWNAĆ DO PUSZKI ALUMINIOWEJ I ZAPAŁKI.
KTO TO W OGÓLE DAŁ NA TO HOMOLOGACJE. JA OSOBIŚCIE POLECAM STARSZE MOTORKI ZNANYCH FIRM. TAM NA BADZIEWIE NIE MA MIEJSCA, NIE MA TAKIEJ OPCJI, YAMAHA, KAWASAKI, SUZUKI, HONDA, TYM POJEŹDZISZ. A NA PANA KTÓRY ZROBIŁ NA ROMECIE KASĘ TO SZACUNEK ZA TO ŻE UMIE JĄ ROBIĆ, A ROMET TO BYŁ JUŻ GO NIE MA. TERAZ TO TYLKO NAPIS ŻE TO CHIŃSKI PROTOPLASTA MOTORU CZY MOTOROWERU.
KIEDYŚ JAK BYŁEM W NOWEJ DĘBIE, W STARYCH ZAKŁADACH ZMD ROMET TO ROZMAWIAŁEM Z GŁÓWNYM KONSTRUKTOREM I INŻYNIEREM ROMETA TYP 210, CHODZI MI O CHARTA Z SILNIKIEM 027, 3 BIEGOWYM. TO POWIEDZIAŁ MI, ŻE JAK ROBILI TESTY WYTRZYMAŁOŚCIOWE NA PROTOTYPIE ZANIM GO WPROWADZILI DO PRODUKCJI SERYJNEJ TO NP. TEST NA WYTRZYMAŁOŚĆ PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA, INACZEJ LAG I WYTRZYMAŁOŚĆ NP. PRZEDNIEJ RAWKI KOŁA, WYTRZYMAŁOŚĆ SZPRYCH, PRZEKRZYWIENIA RAMY, TO TESTY ODBYWAŁY SIĘ NA ZASADZIE JAZDY Z PRĘDKOŚCIĄ 40 KM/H POD 30 CM KRAWĘŻNIK I TAK DOPÓKI KOŁO SIĘ NIE ROZPADŁO, A NAWET 30 RAZY ZANIM BYŁO JAKIEŚ PĘKNIĘCIE CZY SKRZYWIENIE.
WEŹ TERAZ ROMETA, NP. OGARA 125 CAFFE I ZRÓB TO SAMO 2 MAX 3 RAZY I PO KOLE ALBO RAMĘ SKRZYWI TO BYŁY TESTY WYTRZYMAŁOŚCIOWE ŻEBY INSTYTUT TECHNIKI I INŻYNIERII HOMOLOGACJI W WARSZAWIE DAŁO HOMOLOGACJĘ NA PRODUKCJE SERYJNĄ, NP. CHARTA 210 CZY INNEGO MOTOROWERU POLSKIEGO. TERAZ ALBO DOBRZE SMARUJĄ ALBO TEN CO DAJE HOMOLOGACJE NA SPRZEDAŻ TEGO CZEGOŚ CO SIĘ NAZWA ROMET TO CHYBA BYŁ CHIŃSKIM KUT... ROBIONY ALBO COŚ BRAŁ JA BYM TEGO NIE WZIĄŁ DO RĄK, A CO DOPIERO JEŹDZIĆ NA TYM, CO TO ZARAZ NIE ODPADNIE ALBO PĘKNIE. NAWIĄZUJĄC DO CHINOLI, ONI TEŻ UMIEJĄ ROBIĆ I DOBRE RZECZY, TYLKO DAJCIE IM DOBRĄ STAL I KOMPONENTY DO PRODUKCJI TYCH MOTORKÓW TYLKO CENA BĘDZIE WYŻSZA.
JA NIE PODCHODZĘ DO SPRAWY SENTYMENTALNIE CZY STRONNICZO TYLKO WOLĘ DAĆ WIĘCEJ ZA COŚ FIRMOWEGO I MIEĆ TO DŁUŻEJ I DŁUŻEJ SIĘ CIESZYĆ, TO TYLE WIĘCEJ MÓZGU POLACY, NIE Z DUP… TYLKO Z GŁOWĄ. POZDRAWIAM.
Źródło komentarza:
http://www.motocykle125.pl/lista-prawo-j...caffe-125/
Ja po przeczytaniu tego mogę napisać tylko to:
Właśnie, o cenę głównie chodzi. Nikt by nie kupił jakby było nie wiadomo jak drogie... Ciekawe czy te testy Charta były prawdziwe
Zapraszam do dyskusji.