Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brak mocy po rozgrzaniu ogar 205
Autor Wiadomość
Ozi_pl Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: oskar
Skąd: wch
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Brak mocy po rozgrzaniu ogar 205
Witam, tak jak w temacie mam problem z moim ogarem 205.
Aby wyklarować problem opiszę od początku.
Ogara zakupiłem z tatą kiedy byłem w podstawówce - jeździł bez problemów lecz brakowało mu trochę mocy więc postanowiliśmy dokupić do niego większy tłok 60. Fakt moc była większa ale to nastały czasy liceum i studiów i komarek przeleżał parę lat w garażu. Miesiąc temu postanowiłem odrestaurować go. Komarka złożyłem ponownie, wymieniłem cewki, kondensatory, przewody, świece, kranik paliwa, gaźnik, olej do skrzyni biegów. Sprawdziłem GMP, przerwę na przerywaczu, na świecach. Od zawsze miał problemy ze światłami tracił moc i nie było klaksonu. Udało mi się tą sprawę załatwić, że już działają światła (wcześniej były światła ale silnik po chwili się dusił i gasł) teraz mogę jeździć komarkiem na światłach i nie ma problemów. Teraz pojawił się nowy problem. Komarek pod czas jazdy zaczyna tracić moc. Z każdym kilometrem robi się coraz słabszy - mogę jechać na niskich obrotach nie wkręca się na wyższe obroty -> jak jest silnik zimny to nie ma problemu. Moja jazda komarkiem wygląda tak, że 15 min jazdy 15 min przerwy. Nie narzekam za bardzo bo sam raz by do dziewczyny podjechać i wrócić do domu po przerwie. Chodzi mi dokładnie o to, że z każdym kilometrem tracę "manetkę" gazu jakkolwiek mogę to nazwać/określić zawsze jeżdżę na 3/5 maksymalnego wychylenia manetki. Po około 3 km spróbować na 4/5 mogę zapomnieć. Jest to trochę uciążliwe ponieważ mieszkam w górzystym terenie i nie mam jak podjechać na gorącym silniku ostatecznie tracę całą manetkę i gasi się silnik sam. Wszystko poprawnie ustawione z tatą na podstawie książki o Ogarach. Komarek pracuje równo. Mieszanka prawidłowa. Komarek odpala na kopa. Ma pełną moc jak jest zimny. Gaźnik nie jest zatkany - czyszczony po 2 próbnych przejażdżkach okazuje się, że nie ma syfu żadnego. Świeca sucha, jedynie normalnie okopcona iskra bardzo ładna - jasna. Sprzęgło wymienione przed przerwą. Silnik był zalany olejem. Stał na nóżkach kiedy miał przerwę. Pierścienie na tłokach wyglądają normalnie. Podejrzewamy, że tłok nie został jeszcze dotarty i puchnie. Stąd moje pytanie do Was czy mieliście podobny problem? Ponieważ nie wiemy co jeszcze możemy sprawdzić aby usunąć usterkę prócz jazdy by tłok się dotarł. Oraz ostatnie pytanie dlaczego mam problem z powiązaniem włączone światła brak sygnału dźwiękowego i odwrotnie brak świateł mam sygnał.
Pozdrawiam i jeśli w złym temacie napisałem proszę o przeniesienie do właściwego tematu.
19-07-2018 15:53:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
bzzxc Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 261
Imię: Jakub
Skąd: Gdynia
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
Brak mocy po rozgrzaniu ogar 205
Bo zestawy tłok i cylinder "60 cm3" są zazwyczaj słabo wykonane i właśnie puchną po nagrzaniu. Może to zniknie po dotarciu, niech wypowie się ktoś, kto się bardziej zna. A co do świateł i klaksonu to tak to już jest w tych silnikach, jak są włączone światła to prądnica nie wyrabia z klaksonem. Niektórzy mówią, że im działa, ale to pewnie musisz mieć idealnie ustawione przerwy na świecy i przerywaczu, możliwe że nawet wtedy nie zadziała.

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
19-07-2018 16:32:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Patryko350 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 134
Imię: Patryk
Skąd: Siedlików
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Brak mocy po rozgrzaniu ogar 205
Jakiej marki cylinder i tłok ?
Ile już nim przejechałeś od założenia zestawu ?
Może faktycznie puchnie jak jakiejś lipnej firmy (60cc)
19-07-2018 16:34:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ozi_pl Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: oskar
Skąd: wch
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #4
RE: Brak mocy po rozgrzaniu ogar 205
@bzzxc dziękuję za informacje.

@Patryko350 ojj nie pamiętam ponieważ tak jak napisałem było to około 10-12 lat temu. Podejrzewam, że raczej mało przejechane ponieważ założyłem i może ze dwa miesiące "purkałem" po okolicy. Maksymalnie 200 km mógł przejechać.
19-07-2018 16:43:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Brak mocy po rozgrzaniu ogar 205
Skoro przejechał 200km, to jeszcze nie dotarty, tym bardziej że prawdopodobnie jeździłeś trochę "lżej" tj. nie żyłowałeś go, jedni mówią że lepiej te pierwsze 500-1000km przejechać ostrożnej, drudzy natomiast że docieranie to mit i należy ostro go docierać. Możliwe też, że jak mówisz jeździłeś w górzystym terenie i źle się dotarł. Mówisz że zestaw 60cc kupowałeś 10 lat temu, no to Ci powiem ze wtedy raczej nie było to nic dobrej jakości, dopiero teraz trochę nad tym popracowali gdyż zrobił się niemały "bum" na Romety. Prawdopodobnie cały zestaw jest słabej jakości i zwyczajnie puchnie po nagrzaniu, sporo osób miało już z tym problem i winowajcą zawsze był puchnący tłok. Miałem też kiedyś podobny przypadek w swoim kadecie na lipnym zestawie 60cc - swoją drogą, te 60cc to tak naprawdę 55cc czyli zwykły czwarty szlif - to nic nie daje, a jeśli już, to różnica jest nieodczuwalna. W dodatku ze zwiększaniem pojemności zwiększa się tłok, a zarazem jego masa - wzrost mocy po zwiększeniu pojemności zostaje zniwelowany przez większą masę tłoka. Moja propozycją jest taka żebyś założył zestaw oryginalny 50cc firmy almot - całość wyniesie cię około 150zł a jakość jest zadowalająca. Mam cylinder i tłok produkcji almotu w swoim Simsonie na którym przejechałem już 20 000km, i nie mogę się do niczego doczepić, no może jedynie do dzwoniących pierścieni czasami ale to norma w Simsonach. Najlepszym wyjściem było by dla Ciebie znalezienie oryginalnego cylindra produkcji ZMD i wykonanie szlifu pod odpowiednio dobrany tłok (może też być zmd albo almot albo barikit, wszystkie będą dobre tylko nie jakieś no name chińskie) potem tylko dobre dotarcie na odpowiednim oleju (Polecam orlen platinum rider scooter 2t - 30zł/litr) i powinno być dobrze.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-07-2018 17:05:48 przez Odrestaurator.)
19-07-2018 17:04:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ozi_pl Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: oskar
Skąd: wch
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #6
RE: Brak mocy po rozgrzaniu ogar 205
@Odrestautor to była młodzieńcza miłość Smile tata zawsze powtarzał, by nie katować go to zawsze jeździłem na 3/5 manetki gazu tak jak teraz a na max'a kręciłem tylko pod górkę. Czy jest szansa, że dotrze się tłok i powinno być OK? Mam gdzieś jeszcze 3 tłoki od kadeta oraz fabryczny. W moim przypadku była różnica jak wrzuciłem 60'tke. Komarek był zdecydowanie mocniejszy.
19-07-2018 17:17:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Brak mocy po rozgrzaniu ogar 205
Był mocniejszy, ponieważ prawdopodobnie stary cylinder był już wyrobiony, pierścienie miały luz i nie trzymały na zamkach - jednym słowem nie było kompresji. Możesz spróbować ze zmianą tłoka, ale skoro to 60cc to nie będą pasować - będą za małe. Najlepiej zmienić cały zestaw.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
19-07-2018 17:24:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ozi_pl Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: oskar
Skąd: wch
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #8
RE: Brak mocy po rozgrzaniu ogar 205
Sęk w tym, że w cale tamten tłok nie był taki zły kompresję miał porównywalną do tego co po wymianie.
Lecz jak znajdę to spróbuję zrobić test.
19-07-2018 17:26:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Brak mocy po rozgrzaniu ogar 205
Ale ze zmianą tłoka musiałbyś też zmienić cylek, bo to nie będzie do siebie pasować.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
19-07-2018 17:49:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ozi_pl Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: oskar
Skąd: wch
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #10
RE: Brak mocy po rozgrzaniu ogar 205
To akurat wiadome.
19-07-2018 18:41:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 21:59:50
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 51
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 449
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 239
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 341
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19218
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 241
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 264

Reklama