1. różnią się średnicą gardzieli
2. Kanały płuczące i okna wydechowe to kanały w cylindrze silnika 2t które doprowadzają, przepłukują i wydalają spaliny bądź też mieszankę
3. Strojenie - możliwe że chodzi o regulację albo modyfikacje silnika tak żeby osiągał największą moc w którejś z partii obrotów - np wysoko strojony to będzie tak że np. przy 13 000 rpm będzie max moc
4. Dysze mają różne rozmiary co za tym idzie dają różne dawki paliwa
5. Do 60/4/3 zależy do czego ale proponuję 19/21mm, zależy jaką masz średnicę króćca gdyż jeśli dasz większy gaźnik niż średnica króćca to wtedy tego nie wyregulujesz, będą powstawać zawirowywania mieszanki itd.
6. Duże znaczenie będzie mieć waga całego wału, tłoka, im lżej tym lepiej generalnie
7. GMP i DMP - tak
8. karter to inna nazwa bloku silnika, połówki, kawałek silnika
9.membrana to jakby zawór od gaźnika, no nie wiem jak to wytłumaczyć
10. pływak ustala poziom paliwa w gaźniku
11. simering to inaczej uszczelniacz, w silniku uszczelnia np. komorę korbową przed dostaniem się do niej oleju ze skrzyni a także trzyma ciśnienie
12. Pierścienie, no to też nie wiem jak ci to wytłumaczyć, trzymają kompresję no nie wiem. Muszą być i tyle, bo tłok nie trze o cylinder całą powierzchnią tylko kawałkiem (pierścieniami)
13. Łożysko igiełkowe, no po prostu żeby sworzeń się swobodnie obracał

alternatywa dla sztywnego połączenia główka-sworzeń
14. Sworzeń.. skąd Ty te pytania bierzesz... po prostu, trzyma tłok i korbę razem
15. wałek zdawczy to ten na którym jest zębatka od łańcucha, przekazuje moc
To tak po krótce bo idę na mecz