Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Ogar 205 - modernizacja konstrukcji, a rejestracja
Autor Wiadomość
Jestem Marek Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 170
Imię: Marek
Skąd: Wrocaław
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Ogar 205 - modernizacja konstrukcji, a rejestracja
Cześć,
Jak wygląda sprawa z tym iż chce zrobić mały projekcik (wcześniej nie miałem z tym doczynienia). Sprawa wygląda tak że chciałbym zabazować na ramię od Ogara 205/200, co chciałbym zmienić to na pewno przedni zawias, trochę z tyłem pokombinować (wkleić jakieś hamulce hydrauliczne itp) i oczywiście jakiś mocniejszy silnik pokroju S51, w ostateczności Loncin 125 rozjebany.

I teraz chciałbym się was spytać czy nie byłoby kłopotów z rejestracją tego na normalnych warunkach?
04-05-2018 20:36:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Ogar 205 - modernizacja konstrukcji, a rejestracja
Raczej nie można ingerować zbytnio w ramę, ona musi być nietknięta. I szczerze to te ramy to słaba baza, do ramy od Ogara 200 silnika M541 od Sima nie wpakujesz, co najwyżej 139fmb ale wtedy trzeba pobawić się z króćcem od gaźnika, i rozrusznik elektryczny też chyba się nie mieści (jest taki projekt na internecie krok po kroku jak go robił). Pod zawias z Loncina musisz przerobić główkę ramy albo dotoczyć miski (Loncin ma główkę na ramy na łożyskach stożkowych a Romet na wiankach)
No i do tego dochodzi marnej jakości wahacz (mocowania amortyzatorów). Zaś do ramy 205 z silnikiem M541 jest taka zabawa że napęd masz po drugiej stronie, trzeba przerobić hamulec i wahacz. Za te pieniądze w tą przeróbkę kupisz już jakiegoś Charta, Simsona do remontu albo chiniola jeżdżącego.

Zastanów się dwa razy, też kiedyś miałem swapa rama 205, zawias sr50 i silnik 139fmb - jest tu na forum o nim temat nawet - moim zdaniem bez wyspawania innego wahacza, przerobienia główki ramy albo misek nie warto.

Jeśli masz tą ramę zarejestrowaną cały czas, to możesz przerabiać, nie powinni się doczepić. Nawet na forum jest tu taki projekt Custom Ogar 205 cafe racer z silnikiem 139fmb. Gorzej gdybyś chciał to od nowa zarejestrować przerobione - nie da rady.

Nie żebym Cię hamował z projektem, ale często ludzie sobie nie zdają sprawy z tego na ile wystarczy im sił i pieniędzy, bo potem nagle taki projekt staje w miejscu skończony w 50% i jest ogólnie lipa Tongue Powodzenia.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2018 20:55:48 przez Odrestaurator.)
04-05-2018 20:49:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Odrestaurator za ten post.
Motorowerzystka Offline
Mekanik xD
*


Liczba postów: 2,110
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
Post: #3
RE: Ogar 205 - modernizacja konstrukcji, a rejestracja

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2018 21:08:40 przez Motorowerzystka.)
04-05-2018 21:05:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Motorowerzystka za ten post.
Jestem Marek Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 170
Imię: Marek
Skąd: Wrocaław
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #4
RE: Ogar 205 - modernizacja konstrukcji, a rejestracja
(04-05-2018 20:49:03)Odrestaurator napisał(a):  Raczej nie można ingerować zbytnio w ramę, ona musi być nietknięta. I szczerze to te ramy to słaba baza, do ramy od Ogara 200 silnika M541 od Sima nie wpakujesz, co najwyżej 139fmb ale wtedy trzeba pobawić się z króćcem od gaźnika, i rozrusznik elektryczny też chyba się nie mieści (jest taki projekt na internecie krok po kroku jak go robił). Pod zawias z Loncina musisz przerobić główkę ramy albo dotoczyć miski (Loncin ma główkę na ramy na łożyskach stożkowych a Romet na wiankach)
No i do tego dochodzi marnej jakości wahacz (mocowania amortyzatorów). Zaś do ramy 205 z silnikiem M541 jest taka zabawa że napęd masz po drugiej stronie, trzeba przerobić hamulec i wahacz. Za te pieniądze w tą przeróbkę kupisz już jakiegoś Charta, Simsona do remontu albo chiniola jeżdżącego.

Zastanów się dwa razy, też kiedyś miałem swapa rama 205, zawias sr50 i silnik 139fmb - jest tu na forum o nim temat nawet - moim zdaniem bez wyspawania innego wahacza, przerobienia główki ramy albo misek nie warto.

Jeśli masz tą ramę zarejestrowaną cały czas, to możesz przerabiać, nie powinni się doczepić. Nawet na forum jest tu taki projekt Custom Ogar 205 cafe racer z silnikiem 139fmb. Gorzej gdybyś chciał to od nowa zarejestrować przerobione - nie da rady.

Nie żebym Cię hamował z projektem, ale często ludzie sobie nie zdają sprawy z tego na ile wystarczy im sił i pieniędzy, bo potem nagle taki projekt staje w miejscu skończony w 50% i jest ogólnie lipa Tongue Powodzenia.

Sprawa wygląda tak że nie chce tego zrobić w dwa dni, wiem że do takich rzeczy trzeba włożyć kasy i mieć cierpliwość. Chciałem złożyć coś takiego bo zawsze kręciły mnie takie rzeczy, a teraz zarabiam tam jakieś pieniążki (nie od razu miliony), ale spokojnie mógłbym sobie na taki projekcik pozowolić (rozłożyć to jakoś na rok, może pół roku).

Co do ingerowania w ramę, nie chce nic przerabiać. Co do silnika od s51, mój kolega nic nie zmieniał (oprócz właśnie modernizacji zębatek z lewej na prawą), przewiercił dwie dziury na silnik w starym mocowaniu i jakoś to jeżdziło Big Grin (wzmocnił jedynie mocowanie spawem grubszym).
04-05-2018 21:21:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Motorowerzystka Offline
Mekanik xD
*


Liczba postów: 2,110
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
Post: #5
RE: Ogar 205 - modernizacja konstrukcji, a rejestracja
Jeśli chodzi o lepszy wahacz, polecam wahacz z Ogara 900, kiedyś przymierzałam do ramy ogara, wydawał się pasować. Co do silnika chińczyka to są wersje z dolnym rozrusznikiem albo w tej zwykłej wersji pozbyć się go i odpalać z kopki Tongue A silnik simsona, czemu nie, przecież silnik to część wymienna (na szczęście :F ) Ulepszanie ramy, czyli lepsze zawieszenie i hamulce to też nic strasznego.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2018 21:45:35 przez Motorowerzystka.)
04-05-2018 21:44:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Motorowerzystka za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Przelot ogar 205
Ostatni post: Szymon_komar
Wczoraj 23:31:24
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 16
Nowy nabytek prosto z Mot...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 22:52:06
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 126
Jawa babetta 207 - Kiedy ...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 22:19:15
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 907
Napęd licznika ogar
Ostatni post: grz3513k
Wczoraj 19:14:15
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 1257
jakie łożysko do mechaniz...
Ostatni post: motor123413
Wczoraj 12:41:44
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 51
Remont Motorynki Pony m2 ...
Ostatni post: Paskal
Wczoraj 11:01:27
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 5372
Komar 2350 `72
Ostatni post: usertm
10-05-2025 21:32:51
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 1317
Gaźnik zalewa silnik Ogar...
Ostatni post: Bob_Harley
10-05-2025 19:46:37
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 860
Ogar 205 1987
Ostatni post: Piotrekdriver1
10-05-2025 18:17:09
» Odpowiedzi: 29
» Wyświetleń: 1998
Słabe sprężanie komar 017...
Ostatni post: ifuomosquito
09-05-2025 18:15:04
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 811
Ogar 200 z gaźnikiem 16n1...
Ostatni post: maticzekk
09-05-2025 12:18:25
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 253
Ogar 205 prędkość
Ostatni post: Szymon_komar
08-05-2025 08:34:52
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 190
Romet 50 T-1 od znajmowgo
Ostatni post: romek
07-05-2025 22:09:00
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 10408
50-TS-1 prototyp - buduje...
Ostatni post: Jorginsson
07-05-2025 01:54:46
» Odpowiedzi: 141
» Wyświetleń: 69544
Komar przednie zawieszeni...
Ostatni post: Dinozaur
06-05-2025 15:40:04
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 519

Reklama