Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Naprawa impuslatora
Autor Wiadomość
grek132 Offline
wyrywacz wahaczy
*


Liczba postów: 184
Imię: Marek
Skąd: podkarpacie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Naprawa impuslatora
cześć naprawiał ktoś kiedyś impulsator w charcie ? jak tak to byłbym wdzięczny za jakieś wskazówki/porady Big Grin
pozdrawiam
06-05-2018 16:13:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Naprawa impuslatora
Ktoś naprawiał, ja dopiero mam sie za to zabrać. W sumie to również przygarnę trochę wiedzy, o ile ktoś coś powie.
06-05-2018 19:58:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grek132 Offline
wyrywacz wahaczy
*


Liczba postów: 184
Imię: Marek
Skąd: podkarpacie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Naprawa impuslatora
Najgorszą rzeczą to jest ten plastik który trzyma cewki :/

Jestem ciekaw czy na tym wolnym rdzeniu zaraz obok impulsatora dało by się zrobić impulsator tak jak jest to w lfk( tam jest chyba odkręcany z rdzeniem?) Odizolować go np taśma izolacyjna drut przylutować tam gdzie idzie z oryginalnego czujnika . Plus byłby taki że impulsator by się nie ruszał/odkręcał .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-05-2018 11:16:17 przez grek132.)
07-05-2018 11:11:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Naprawa impuslatora
ja mam impulsator który był zalany masą podobna do sylikonu, wiec na spokojnie go rozebrałem i lezy w częściach. a żeby się nie odkręcał to stosuj klej do gwintów, np. zielony mannol.
07-05-2018 18:53:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Naprawa impuslatora
Ja nie naprawiałem ale z ciekawości sobie otwarłem org impulsator (zresztą był do otwarcia i tak), i tak powiem, że robota przy tym nie należałaby do ciekawych, zwłaszcza biorąc pod uwagę baaardzo dużą ilość zwojów nawiniętych bardzo cienkim drutem. Podejrzewam, że bez kilku prób i stalowych nerwów by się nie udało Wink

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
07-05-2018 21:01:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Naprawa impuslatora
niedługo zrobie sobie nawijarke z silnikiem elektrycznym i będziemy działaćWink
07-05-2018 21:14:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grek132 Offline
wyrywacz wahaczy
*


Liczba postów: 184
Imię: Marek
Skąd: podkarpacie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #7
RE: Naprawa impuslatora
dziś z musu( brak innego impulsatora) wziąłem sie za robotę Big Grin
Nie nawijałem drugi raz fabrycznego drutu ponieważ nadawał sie do huty tylko zamiast tego wziąłem drut z uzwojenia pierwotnego jakiegoś transformatora drut był może delikatnie grubszy ale to nic nie zmieniło Tongue oczywiście urwał mi sie raz ale go zlutowałem i zaizolowałem taśmą ( bez taśmy i trytytków to nie robota oczywiście xDD) prawdę mówiąc nie było aż tak źle ( nie licząc tego że izolacja cewki w moim przypadku... lekko mówiąc po przejściach zresztą jak obudowa plastikowa) .
Zaczynając trzeba pamiętać żeby przeznaczyć początek drutu na to by doszedł do masy na iskrowniku ( tam gdzie sie podłącza ten dolny kabelek orginalnie) oraz zmasowanie rdzenia cewki( ja po prostu przylutowałem kawałek kabla do rdzenia i do iskrownika Big Grin ) .
Jeśli chodzi o długość kabla czy ilość zwojów .. to nie wiem robiłem żeby mniej więcej zgadzało sie do oryginalnych wymiarów tj żeby cewki sie nie stykały zbytnio( jak będzie za dużo czy za mało drutu to zawsze można uciąć czy dolutować co chyba jeszcze będę musiał zrobić ale to nie dużo Big Grin ) najgorszą że podczas "operacji" jest pakowanie cewki w oryginalne opakowanie( w moim przypadku z tego został tylko dół i jedna ścianka ) cewke musimy osadzić tak by ani nie wystawał za opakowanie( może ocierać o magnesy magneta) czy nie był w środku( nie będzie działać albo będzie trzeba dobrze kopać Tongue).
Ja oczywiście pełna prowizorka ponieważ opakowanie żyje tylko w połowie to obkleiłem cewkę do o koła taśmą izolacyjną i przykleiłem klejem . nie warto dawać samej taśmy bo daje na to minute gwarancji i będzie latać jak.... każdy wie o co chodzi xD aa i nie zaklejamy taśmą z tej strony co wychodzi rdzeń ale po bokach
drugą końcówkę drutu oczywiście do kabla wychodzącego Big Grin w moim przypadku nawijanie drutu nie było aż tak straszne nawijałem tak jak było to oryginalnie ( 2 cewki szeregowo ale polemizował bym czy jedna cewka na tych dwóch rdzeniach też by nie działała (raczej oryginalny drut byłby za długi ale nie jestem pewny) .
I to chyba tyle Tongue
czekam na porady starszych wyjadaczy Tongue
07-05-2018 22:48:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #8
RE: Naprawa impuslatora
nawinąłeś, to teraz testy.
08-05-2018 08:10:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grek132 Offline
wyrywacz wahaczy
*


Liczba postów: 184
Imię: Marek
Skąd: podkarpacie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #9
RE: Naprawa impuslatora
Silnik jest po regeneracji wału i muszę go wyregulować ale wczoraj palił
08-05-2018 09:51:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 19:29:01
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 33
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 235
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 441
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 370
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 86
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 340
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 488
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 66
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19216
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 88
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 239
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 822
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 254

Reklama