Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Sworzeń tłoka
|
Autor |
Wiadomość |
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Sworzeń tłoka
Same nie 
Sworzeń musi być osadzony z pasowaniem na wcisk, bez "pobijania" młotkiem.
Wszelkie jego wymiary i pasowania, znajdziesz w żółtej książce o Romet-ach.
Teoretycznie, jeśli kupiłeś nowy wał z łożyskiem igiełkowym, powinieneś do kompletu dostać sworzeń z właściwym pasowaniem.
Przy okazji, nie może on latać na boki, bo z obu stron powinien miec założone zabezpieczenia. Tu dodatkowo Ci napisze, że zabezpieczenia te zakładasz szczypcami tak, aby były załozone w rowku tłoka pionowo w górę - chodzi mi o jego proste końcówki.
Co do montażu sworznia. Dorób sobie prosty przyrząd ze śruby M6 lub M8 z łbem imbusowy. Średnica śruby musi przechodzić przez otwór sworznia, a jej łeb ma się opierać o krawędź sworznia i chować w otworze tłoka. Śruba powinna byc na tyle długa, aby przechodziła przez sworzeń i tłok, przed ich włożeniem. Do tego "system" podkładek i właściwa nakrętka. Składasz to wszystko w jednej osi i skręcasz. Sworzeń będzie "wciągany" przez tłok i główkę korby z łożyskiem igiełkowym, Na koniec zakładasz ww zabezpieczenia.
Mała uwaga, jeśli pasowanie sworznia jest "ciasne", pogrzej tłok opalarką, a sworzeń włóż wcześniej do zamrażarki na godzinę.
Mam nadzieje, że nie pomogłem, ale ze wszystko zrozumiałeś
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
17-03-2017 10:58:56 |
|
|
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,755
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Sworzeń tłoka
Cytat:Teoretycznie, jeśli kupiłeś nowy wał z łożyskiem igiełkowym, powinieneś do kompletu dostać sworzeń z właściwym pasowaniem.
A w praktyce jest tak, że sworzeń dostajesz nie do wału a do tłoka i na dodatek zwykle za ciasny
Cytat:Przy okazji, nie może on latać na boki, bo z obu stron powinien miec założone zabezpieczenia. Tu dodatkowo Ci napisze, że zabezpieczenia te zakładasz szczypcami tak, aby były załozone w rowku tłoka pionowo w górę - chodzi mi o jego proste końcówki.
U mnie w jednym Ogarze mam założony sworzeń od tłoka 38mm w tłoku 40mm i też jest okej, choć faktycznie lepiej dać dopasowany sworzeń. Co do zabezpieczeń to polecam te pokazane przez joozka. Moim zdaniem są o wiele pewniejsze od tych małych pierścieni segera. W segerach już dwa razy urwało mi ucho i zatarło cylinder.
Cytat:Co do montażu sworznia. Dorób sobie prosty przyrząd ze śruby M6 lub M8 z łbem imbusowy. Średnica śruby musi przechodzić przez otwór sworznia, a jej łeb ma się opierać o krawędź sworznia i chować w otworze tłoka.
Do sworznia pasuje idealnie imbusowa śruba M8, sprawdzałem  Choć w Dezamecie jest chyba mniejszy sworzeń niż w jawce, więc tutaj gwarancji nie daję, że będzie pasować. Ewentualnie można dać M6 z jakąś szerszą podkładką.
No i należy pamiętać oczywiście o tym, że sworzeń ma siedzieć ciasno w tłoku, ale swobodnie obracać się w główce korby. W przypadku główki z łożyskiem zaryzykowałbym chyba zakup lepszego łożyska, bo podobno te fabryczne są słabej jakości.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-03-2017 15:05:54 przez Quake96.)
|
|
17-03-2017 15:04:17 |
|
1 osoba postawiła piwo Quake96 za ten post:1 osoba postawiła piwo Quake96 za ten post.
joozek (03-17-2017)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|