Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Luz w główce kierownicy
|
Autor |
Wiadomość |
Rafku
Drucidruci tu
Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Luz w główce kierownicy
(02-08-2016 11:05:28)Maciek_Krk napisał(a): Krecić ta nakretke do momentu az zacznie ciezko chodzic kierownica czy jak ? Podejrzewam ze nowe łożyska i nowe miseczki na sztycy moga nie pasowac do miseczek w głowce ramy... jest taka szansa ? No i pytanie.. moze sie to zblokowac gdzies na drodze ?
Oczywiście nie może być taka sytuacja, że po mocnym dokręceniu kierownica stawia opór - wtedy jest coś nie tak...
Jest opcja, że zamienniki mogą nie pasować do oryginałów, na twoim miejscu poskładałbym to wszystko z jednego kompletu, być może problem ustąpi.
Składałeś to wszystko ze smarem?
Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80
Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
|
|
02-08-2016 11:34:14 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Luz w główce kierownicy
Bieżnie - te wasze "miseczki" i wianki - stanowią kpl łożysko. Należy wymienić w kpl.
Jednak moim zdaniem, zapomniałeś o podkładce z wewnętrznym wypustem sztycy, albo jest już mocno zjechana i nie pełni swojego zadania.
Chodzi mi o nr 2 na zdjęciu
http://chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=28807
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
02-08-2016 19:04:17 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Luz w główce kierownicy
5 i 6 łatwo wybijesz prętem fi 12, 14 mm - z przeciwnej strony od wewnątrz. Tylko nie wybijaj od razu w jednym miejscu, a chociaż w 3 miejscach tak ok co 120 stopni.
Pisząc o bieżni, pisałem o drugiej stronie wianka. Jedna jest osadzona na sztycy widełek, a druga to ta radełkowana duża nakrętka nr 3.
Wg mnie, luz Ci powstaje dlatego, że te chińskie nakrętki radełkowane nr 3 są nieco niższe od oryginalnych - dokręca się ją tylko ręką, aż do momentu gdy widełki w sztycy obracają sie swobodnie z lekkim oporem. Mależy to wykonać ze 3, 4 razy, tzn dokręcić nakrętkę i poruszać obrotowo widełkami. Gdy uznasz, że jest lekki wyczuwalny opór, zakładasz półkę górną, podkładkę z wypustem i dokręcasz nakrętkę kołpakową. Teraz musisz sprawdzić, czy ta podkładka z nakrętką nie rozkręca się i czy pod półką a tą nakrętką nr 3 nie ma luzu. Inaczej będzie się samo rozkręcać.
W tych chińskich zestawach nie dają nakrętki kołpakowej - przelotowa, otwarta, daje możliwość głębszego wkręcenia, więc niweluje luz.
Mam nadzieję, że wszystko zrozumiałeś
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
02-08-2016 23:17:27 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|