Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
[K] Kartery do sztywniaka
Autor Wiadomość
tomekh Offline
Nowy
*


Liczba postów: 27
Imię: tomek
Skąd: zachodniopomorskie
Pojazd: Romet Pony
Post: #1
Kartery do sztywniaka
Rozważam zakup pewnego sztywniaka nr 232 z 66r. niestety nie ma oryginalnego silnika. Ma z silnik z początkiem nr 003 a cylinder z okrągłym wejściem na gaźnik. Czy ma ktoś na zbyciu kartery które by pasowały do rocznika z 66r. ( Jaki powinien być początek nr ) i czy jak takie kupię to czy reszta bebechów będzie pasowała z tego silnika z oznaczeniem 003?
24-02-2022 12:21:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Reklama
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 670
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #2
RE: Kartery do sztywniaka
Wałek startera nie będzie pasował. W mr232 był s38 z rozruchem na pedały.

BTW: jak Ci nie przeszkadzają numery na karterach to wystarczy wywalić zaślepki od strony sprzęgła i kartery są identyczne ;P
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-02-2022 13:15:51 przez wazniak96.)
24-02-2022 13:08:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika
tomekh Offline
Nowy
*


Liczba postów: 27
Imię: tomek
Skąd: zachodniopomorskie
Pojazd: Romet Pony
Post: #3
RE: Kartery do sztywniaka
(24-02-2022 13:08:59)wazniak96 napisał(a):  Wałek startera nie będzie pasował. W mr232 był s38 z rozruchem na pedały.

BTW: jak Ci nie przeszkadzają numery na karterach to wystarczy wywalić zaślepki od strony sprzęgła i kartery są identyczne ;P

Silnik zamontowany w tym sztywniaku jest z rozruchem na pedały.Nie wiem czy ktoś wywalił już zaślepkę. Wstawię zdjęcia tego silnika i proszę i informację co w nim by trzeba wymienić aby był taki jak do mr233 i czy ktoś wie części posiada na zbyciu. Coś czytałem że tam ma być jakieś inne wyprowadzenie przewodów na światła i na linkę biegów? Numery silnika chyba powinny zaczynać się od innego symbolu.Dopiero wchodzę w temat komarów i liczę na pomoc w zdobyciu informacji, a z tego co widzę na forum jest wielu ekspertów od tego tematu.


Załączone pliki Miniatury
               
24-02-2022 13:54:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika
trzcinka Offline
Technik
*


Liczba postów: 509
Imię: Paweł
Skąd: Sulmierzyce
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: Kartery do sztywniaka
silnik 003 nie występował w sztywniakach z tego co mi wiadomo. 003 to zmodyfikowane s38 zb4 w postaci zmiany dekli silnika. To na zdjęciach to jakieś lepione coś przez kogoś raczej

Moje motorowery
-Romet Komar 2350 77'
-Simson S53 92'
-Romet 50t1 76'



Koło Motoryzacyjne Sulmierzyce
https://www.facebook.com/kolomotoryzacyjne
Zapraszam
24-02-2022 14:05:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika
tomekh Offline
Nowy
*


Liczba postów: 27
Imię: tomek
Skąd: zachodniopomorskie
Pojazd: Romet Pony
Post: #5
RE: Kartery do sztywniaka
Że to zlepek, to się raczej domyślam ale konkretnie czego szukać, jak ma wyglądać, na co zwrócić uwagę i czy ktoś z forum posiada może właściwe kartery czy pokrywy.Ten silnik jest po szlifie, wymianie łożysk i itp.Myślałem aby do jakiejś właściwej puchy przełożyć wnętrzności.Kwestia jak ma wyglądać, czego szukać. Jak mówiłem zastanawiam się czy brać tego sztywniaka, czy coś z tego silnika da się odzyskać i jakim kosztem da się przywrócić go do właściwej postaci.
24-02-2022 16:39:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Motokamel Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 139
Imię: Artur
Skąd: Śląsk
Pojazd: Romet Pony
Post: #6
RE: Kartery do sztywniaka
Jesteś pewien że to silnik z innego komara ? Widywałem już 232 z gaźnikiem G12. Numeracją też bym się nie przejmowała bo fabryka wkładała to co było na stanie. Numer silnika w 232 był też podawany na tabliczce. Czy jest zgodny z Twoim ?
Jeżeli silnik jest po remoncie to ja bym go zostawił.
24-02-2022 21:58:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika
tomekh Offline
Nowy
*


Liczba postów: 27
Imię: tomek
Skąd: zachodniopomorskie
Pojazd: Romet Pony
Post: #7
RE: Kartery do sztywniaka
(24-02-2022 16:39:36)tomekh napisał(a):  Że to zlepek, to się raczej domyślam ale konkretnie czego szukać, jak ma wyglądać, na co zwrócić uwagę i czy ktoś z forum posiada może właściwe kartery czy pokrywy.Ten silnik jest po szlifie, wymianie łożysk i itp.Myślałem aby do jakiejś właściwej puchy przełożyć wnętrzności.Kwestia jak ma wyglądać, czego szukać. Jak mówiłem zastanawiam się czy brać tego sztywniaka, czy coś z tego silnika da się odzyskać i jakim kosztem da się przywrócić go do właściwej postaci.

Niestety numer na tabliczce jest inny. Gdzieś czytałem że te które zaczynają się od 003 produkowane były znacznie później po 1966.
25-02-2022 08:49:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,851
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #8
RE: Kartery do sztywniaka
Te które się zaczynają 003 to późne S38ZB4 tak mniej więcej od połowy lat 70.

W 232 linka już była w normalnym miejscu. Przewody były poprowadzone w ten sposób że do śrubki mocującej dekiel zębatki było przykręcone coś w rodzaju kostki elektrycznej ,łącznika tam wchodziły przewody i dalej dopiero do cewek.

Kartery od kopanego można założyć do pedalowca ale już na odwrót nie da się.

Krótko mówiąc jak silnik jest w takim dobrym stanie to zostaw to, z zewnątrz tylko numerem się różni.

Ale jeśli cię ciekawi, to oryginalny do 232 silnik będzie miał początek numeru zaczynający się litera B.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-02-2022 09:21:20 przez romek.)
26-02-2022 09:20:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wał 023 pełny czy orginal
Ostatni post: grz3513k
Dzisiaj 02:38:53
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 195
Cześć wszystkim
Ostatni post: grzesbmw
Wczoraj 23:22:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 52
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: Alenia232
Wczoraj 21:38:30
» Odpowiedzi: 64
» Wyświetleń: 52265
opona - stomil czy współc...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 21:01:25
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 164
Jakie gwintowniki/narzynk...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 14:26:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 246
Gdańska Jawa Babetta 210
Ostatni post: buras_tft
Wczoraj 01:11:56
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1282
Iskra na platynkach
Ostatni post: Merfix
Wczoraj 00:53:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 177
kola i wahacz
Ostatni post: grissley
Wczoraj 00:27:23
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 5050
nwm co napisać
Ostatni post: galkahalka
14-12-2025 21:21:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 266
Romet ogar 200 strzela w ...
Ostatni post: Jakub.200
14-12-2025 18:38:53
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 450
Oś koła motorynka.
Ostatni post: Piotrekdriver1
14-12-2025 17:41:39
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 147
Przecięty dowód komar
Ostatni post: romek
14-12-2025 17:40:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 229
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: grissley
14-12-2025 03:48:41
» Odpowiedzi: 25
» Wyświetleń: 2024
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Dinozaur
13-12-2025 17:39:59
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 2694
Tylna oś Romet Zenit.
Ostatni post: ROMECIARZ1
13-12-2025 17:06:07
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 121

Reklama