Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
romwt zenit demontaż kierownicy
Autor Wiadomość
arge Offline
Nowy
*


Liczba postów: 47
Imię: Artur
Skąd: Oświęcim
Pojazd: Inny Romet
Post: #1
romwt zenit demontaż kierownicy
Panowie, pojawił się pewien problem. Mianowicie nie mogę sobie poradzić z demontażem kierownicy w moim zenicie. Odkręciłem śrubę na wsporniku, odkręciłem nakrętki na gwincie widelca i wspornik nie wychodzi. Kręci się dookoła ale nie jestem w stanie tego wyjąć. Użyłem młotka, podlałem wd 40 i dalej lipa. O co chodzi czemu to nie chce wyjść? może jakiś patent na to? może o czymś zapomniałem?
25-10-2016 15:02:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #2
RE: romwt zenit demontaż kierownicy
http://www.sklep.romet.pl/produkt/sruba-...,2970.html

Problem może tkwić w tej takiej nakrętce o stożkowatym kształcie. Ona powinna poruszać się po gwincie w dół(przy odkręcaniu) i w górę celem zablokowania pozycji. Ale często jest zastana albo się lekko przekręci(i wypustka wyjdzie z podłużnego otworu sztycy). Wtedy przypał bo rozpiera(ze względu na stożkowatość) a wyjść nie chce.

Poświeć sobie latarką przez otwór w którym była śruba i stwierdź obecność (lub też brak) rzeczonej nakrętki. Jeśli jest to weź kawałek twardego pręta, ale na tyle cienkiego by wszedł w ten otwór i dał się ustawić lekko na skos(aby oparł się na opornej nakrętce). Młotek, bum, i po sprawie. Tylko nie za mocno żeby koła nie skrzywić Big Grin

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
25-10-2016 16:17:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
f126 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 163
Imię: Damian
Skąd: Wrocław
Pojazd: Inny Romet
Post: #3
RE: romwt zenit demontaż kierownicy
Przy wykręcaniu śruby mocującej jej łeb wysuwa się do góry, ponieważ - tak jak napisał nie_mientki - gwint tej śruby współpracuje ze stożkiem który rozpiera rurę kierownicy od dołu. Najczęściej stożek "siedzi" mocno i odkręcanie śruby powoduje jedynie jej "wychodzenie" z kierownicy ku górze. W tej sytuacji należy po prostu uderzyć młotkiem w łeb wystającej śruby, tak żeby opadła - nie trzeba do tego żadnych prętów. Jeżeli po tym zabiegu śruba będzie już latała luźno, to kierownicę można bez problemu wyjąć. Jeżeli śruba dalej siedzi sztywno, to trzeba wykręcić ją jeszcze trochę i znów młotkiem.
25-10-2016 17:33:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romet3kolory Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 230
Imię: romet3kolory
Skąd: Bielsko-Biała
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: romwt zenit demontaż kierownicy
W sztycę kierownicy wchodzi od dołu stożkowy rozpierak i kiedy dokręcasz śrubę, rozpierak wchodzi w sztycę i rozpiera jej dolny fragment o boki główki ramy. W tej chwili wykręciłeś śrubę jednak rozpierak pozostał w sztycy i blokuje twoje próby wyjęcia. Powinieneś wkręcić śrubę z powrotem, tak by wystawała lekko ponad mostek (jeżeli wkręcisz ją za płytko , a rozpierak będzie stawiał duży opór, to przy uderzeniu możesz ściąć gwint , a wtedy kaplica). Następnie bierzesz gumowy młotek (lub normalny tylko wtedy uderzasz w śrubę poprzez kawałek drewna, żeby nie pokaleczyć główki śruby) i uderzasz w główkę śruby , która powinna wejść w sztycę. Całą operację powtarzasz , aż do momentu kiedy rozpierak wyjdzie ze sztycy i śruba zacznie swobodnie latać w górę i w dół, a wtedy delikanie podciągasz ją do góry i wykręcasz całkowicie, rozpierak powinien spaść w dół.
Na tym zdjęciu masz fragment sztycy z nacięciem https://3.bp.blogspot.com/-aevXTbcVxYs/V...254113.jpg
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2016 18:24:19 przez romet3kolory.)
25-10-2016 18:23:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: romwt zenit demontaż kierownicy
Najprościej - wkręć lekko śrubę z powrotem, puknij porządnie młotkiem przez nią i jak zejdzie w dół śruba możesz wyciągać mostek.
To jest takie zabezpieczenie, w środku jest taka nakrętka rozpierająca Wink

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
25-10-2016 21:55:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
KIEROWCA Offline
Towarzysz Wiesław
*


Liczba postów: 61
Imię: Marian
Skąd: Kętrzyn
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: romwt zenit demontaż kierownicy
Rozbierałem ostatnio Zenita a więc dorzucę także swoje trzy grosze.
Budowa tego ustrojstwa jest jak Koledzy wcześniej wspomnieli === sztyca przecięta wzdłużnie, w środku długa śruba która wchodzi w stożkową nakrętkę.
Kręcimy w prawo ===zgodnie z ruchem wskazówek zegara ==nakrętka idzie do góry i rozpiera sztycę blokując ją w swoim położeniu.
Podobne rozwiązanie ma m.in. Turing Luxus i różne stare wynalazki od lat 60 w dół przed upowszechnieniem motylków.
Zwykle trzyma to jak diabeł sołtysa za gromadzkie pieniądze i wykręcanie śruby nie powoduje opuszczania miseczki tylko sama śruba wychodzi do góry. Kręcenie kierownicą na boki zwykle nic nie daje. Co ciekawe jeszcze NIGDY nie spotkałem roweru w którym by to działało poprawnie...
Nie trzeba żadnych prętów, latarek, endoskopów.
Przez tą dziurę po śrubie dajemy psikacza WD40, ewentualnie Mixolu, dobrze jest też prysnąć sztycę dookoła miski łożyskowej widelca. Oczywiście przy pomocy śruby zbijamy rozpierak do wnętrza widelca i próbujemy kręcić kierownicą jednocześnie trzymając koło między kolanami. Może być i tak, że kierownica zacznie ruszać się na sztycy w swojej obejmie. Wtedy bierzemy żabę hydrauliczną, taką pomarańczową z nastawnym ramieniem i kręcimy sztycą przez szmatę. Musi odpuścić. Smile

::::Dobra jedziemy Fiaciorem dalej na łowy. Come on!::::
XB3 украина, 78*790208
'85 Урал
Jubilat 2 Kowalewo x 2
09-10-2017 13:52:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
KIEROWCA Offline
Towarzysz Wiesław
*


Liczba postów: 61
Imię: Marian
Skąd: Kętrzyn
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: romwt zenit demontaż kierownicy
Na poparcie swojego wpisu wypadałoby jeszcze wrzucić fotki, które by wszystko ładnie obrazowały.
Mam nadzieję, że nikt się nie obrazi za dwa posty jeden pod drugim ale po 15-stu minutach nie ma możliwości edycji.

Pzdr


Załączone pliki Miniatury
       

::::Dobra jedziemy Fiaciorem dalej na łowy. Come on!::::
XB3 украина, 78*790208
'85 Урал
Jubilat 2 Kowalewo x 2
09-10-2017 15:00:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 16:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 22
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 235
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 440
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 368
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 84
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 339
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 487
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19213
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 239
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 822
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 250

Reklama