Siemanko Chciałbym wam przedstawić mojego nowego Rometa (chyba T1 albo 2375 ). Kupiłem go całkiem niedawno za 300 zł z dokumentami. Historia kupna jest trochę dziwna bo jedząc obiad w pewien najzwyklejszy poniedziałek przyszedł do mnie jakiś nieznany, starszy pan i się pyta czy ja się Rometami zajmuję . Krótka rozmowa- pojechałem do niego - obejrzałem. Chwila namysłu - "kurde fajny ten Romet" ale oczywiście nic zawsze nie idzie łatwo. Gościu chciał z początku 600zł bo jakiś kumpel chciał mu dać samo 200 zł za pordzewiałe koła . No ale trochę z nim pogadałem, tu że to pordzewiałe , że koła do wymiany , że nie pali itd. no i się ugadaliśmy na 300 zł . Ale teraz znowu problem jak bo przetransportować do domu ( co prawda niecałe 2km ale nie lubię pchać rozlatanego Rometa przez ruchliwe ulice ). Po spisaniu umowy i zapłaceniu były właściciel mi podpompował koła (o dziwo trzymały ). No ale co z tego jak nie miałem transportu. Po chwili namysłu spojrzałem do baku a tam wachy po korek. Więc krótki test świecy, przedmuchanie gaźnika i elegancko odpalił więc spokojnie pojechałem nim do domu. Mina starszego pana niezapomniana .Po powrocie krótki przegląd. Romet jest z 1982 roku, niestety cały pomalowany pędzlem (pod spodem jest oryginalna meksykańska czerwień) na przednim błotniku są 2 chlapacze - po odkręceniu " górnego" błotnik okazał się sitkiem. Po krótkich oględzinach stwierdziłem że to T1 bo silnik ma 3 biegi ale nie podpasował mi tłumik od zwykłej dwubiegówki i wlot powietrza na gumę a nie na puszkę więc w sumie nie wiem czy to T1 czy 2375 ze zmienionym silnikiem. Niestety o tych Rometach w sumie nie wiem za dużo więc mam do was parę pytań:
1. To T1 czy 2375 ?
2. Czy błotnik od Ogara podejdzie do tego Rometa ( mam okazję kupić oryginalne nowe błotniki przednie tylko są od ogara i nie wiem czy podpasują) ?
3. Czy do tego Rometa da się zamontować tłumik od T1 ?
Z góry dzięki za odp
Ok dzięki za info Co do planów to skoro ma papiery chcę go w pełni wyremontować ( na razie zbieram fundusze ) czyli :piaskowanie malowanie proszkowe + akryl na błotniki i bak , chromów robić nie będę bo wystarczy ładnie oczyścić i wypolerować, nowe obręcze + nowe szprychy , polerka aluminium ( silnik i piasty z bębnami), śrubki z nierdzewki , tłumik ogarnę od T1 i jakoś zamontuję bo silnika nie zmieniam ten 3biegowy fajnie pyka i fajnie się na nim jeździ , nowa instalacja el. + nowe gumy ,kapitalka silnika itd. no i nie wiem jak z tym sygnałem dźwiękowym bo nigdy takiego nie widziałem. Kumpel mi mówił że one były na baterie czy jakoś tak w każdym bądź razie chcę zrobić tak żeby działało
Ee to też tak miałem w papierach, prawdopodobnie od Komara Motorower Romet, zarejestrowany na jedną osobę, a zrobił się z tego Romet T-1 dwuosobowy, a papiery są w Ogarze 200
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.