Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Wiki] Srebrno-Niebieskie Malowanie w Rometach
|
Autor |
Wiadomość |
Jadek125p
Nowy
Liczba postów: 49
Imię: Hubert
Skąd: Pruszków
Pojazd: Romet Ogar 205
|
[Wiki] Srebrno-Niebieskie Malowanie w Rometach
Od razu uprzedzam że mogę się mylić w pewnych kwestiach . Bazuje wyłącznie na tym co odnalazłem w sieci , z własnego doświadczenia a także od tego co usłyszałem na ten temat od innych kolegów .
Zacznijmy od tego jakie to są kody kolorów
Niebieski to na pewno 495B z palety Fiata
. Skąd ta pewność ? To proste oddawałem swój motorower do malowania i trzeba było dobrać kolor .Znalazłem swój stary bagażnik który jak się okazało miał kawałek nie wyblakniętego niebieskiego . Z tego Pan Lakiernik dobrał kolor który jest najbliżej do oryginału.
Niestety tak kolorowo nie jest z kolorem Srebrnym . Nie posiadałem oryginalnego srebrnego na żadnym z elementów . Skorzystałem z poradnika na Internecie . Niestety jak się okazało był błędny . Według tego co było w nim napisane Srebrny to 92U z palety Daewoo . To nie jest ten kolor . Jest co prawda srebrny ale powinnien być tak jak niebieski z palety Fiata ! Skąd ta informacja ? Ano stąd że przeglądając Facebooka natknąłem się na Ogara 205 w takim malowaniu jak mój . Tamten egzemplarz miał dobrane kolory z oryginalnych elementów . Obydwa z tego co powiedział właściciel były z palety Fiata . Podejrzewam że może to być 620 z palety Fiata ale na podejrzeniu się kończy .
W jakich modelach był stosowany ten zestaw kolorów ? Według moich obserwacji w czterech modelach . W Ogarze 205 , Ogarze 200 , Pony 301 i w Kadecie . Najczęściej te kolory występowały w Rometach Ogarach 205 i Motorynkach 301 . Trochę mniej było ich w Rometach Ogarach 200 aż w końcu dochodzimy do Kadeta . Spotkałem tylko JEDEN egzemplarz który byłby pomalowany w ten zestaw . Spotkałem go tylko w tym filmie https://youtu.be/5G7YFPSWCjc
Co ciekawe malowanie to w Ogarach 200 występowało w kilku wersjach . Raz obudowa filtra powietrza była czarna a raz srebrna . Raz osłona łańcucha była czarna a raz srebrna . Jeśli chodzi o naklejki na zbiorniku to najczęściej była to naklejka Romet z dwoma paskami z przodu . Pierwszy kolor to był zawsze żółty a potem niebieski . Jedynie w Motorynkach 301 były inne naklejki takie jak na zdjęciu .
Malowanie to występowało prawdopodobnie od drugiej połowy lat 80 ( mniej więcej 86 rok ) aż do końca produkcji motorowerów w Polsce czyli jakoś do 1994 roku .
Z własnego doświadczenia wiem że jakość przynajmniej tego niebieskiego była lekko mówiąc słaba . Kolor po pewnym czasie stawał się zielonkawy i nie przypominał już wcale niebieskiego .
Dziękuję za uwagę i przepraszam za dziwny styl pisania
|
|
20-01-2021 22:03:50 |
|
2 użytkowników postawiło piwo Jadek125p za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Jadek125p za ten post.
klodian2002 (01-21-2021), Spaceman164 (04-19-2022)
|
w0jta5
ęduro beginner
Liczba postów: 25
Imię: Wojtek
Skąd: Jelenia Góra
Pojazd: Romet Pony
|
RE: [Wiki] Srebrno-Niebieskie Malowanie w Rometach
Mam Pony 301 w takim kolorze, rama i zbiornik w oryginale - dojechany ale oryginał. Może przez zimę zbiorę się w sobie, żeby przygotować to i polakierować. Pojadę z tymi fantami na dobieranie koloru i zobaczymy co dobiorą. Aczkolwiek moja p301 jest z '88 roku i kurczę nie kupuję tego, żeby te kolory były z palety Fiata, bo 495B wg motipa był stosowany w latach '98-00 http://kolory.motip.pl/result.php?kolor=...a=FIAT&t=1 na Punto które w produkcji było od końca '93. No nie klei się. Ale zawsze jakiś punkt wyjścia jest.
Kolor jest bardzo fajny, więc będę starał się go odtworzyć. Do wiosny powonieniem ogarnąć temat.
|
|
08-10-2021 13:01:16 |
|
|
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: [Wiki] Srebrno-Niebieskie Malowanie w Rometach
Cytat:Co ciekawe malowanie to w Ogarach 200 występowało w kilku wersjach . Raz obudowa filtra powietrza była czarna a raz srebrna . Raz osłona łańcucha była czarna a raz srebrna . Jeśli chodzi o naklejki na zbiorniku to najczęściej była to naklejka Romet z dwoma paskami z przodu . Pierwszy kolor to był zawsze żółty a potem niebieski . Jedynie w Motorynkach 301 były inne naklejki takie jak na zdjęciu .
Malowanie to występowało prawdopodobnie od drugiej połowy lat 80 ( mniej więcej 86 rok ) aż do końca produkcji motorowerów w Polsce czyli jakoś do 1994 roku .
To mogę trochę sprostować. W kwestii obudowy filtra, to raczej powinna być w tym zestawie czarna. "Metaliczne" Ogary 200 szły chyba zawsze z czarną obudową filtra. Co do osłony łańcucha to nie wiem, ale jak dobrze kojarzę, mój czerwony metalik miał czarną, więc zakładam że i ta powinna być z reguły właśnie czarna.
Co do naklejek to każdy Ogar 200 w metaliku musiał mieć naklejki nowego typu, czyli jak to napisałeś "z dwoma paskami z przodu". Te miały tylko jeden wariant kolorystyczny, reszta to wydumka różnych ludzi.
Malowanie wszelkimi metalikami przynajmniej w Ogarze 200 występowało raczej od 1988 bądź nawet 1989 roku. Ten najpopularniejszy czerwony metalik był stosowany chyba tylko 1989, a przynajmniej tak wnioskuję z moich doświadczeń.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
19-04-2022 21:10:08 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|