Mój własny silnik spalinowy.
|
Autor |
Wiadomość |
marcin194
Nowy
Liczba postów: 1
Imię: Pewnie Michał
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet 50-T-1
|
Mój własny silnik spalinowy.
Jakieś trzy dni temu, pogrążony studencką nudą postanowiłem zaprojektować prosty silnik dwusuwowy.
Już w założeniach nie miał to być zwykły dwusuw. Chciałem zaprojektować coś, co w pewien sposób będzie się wyróżniać na tle zwykłych dwusuwów. Tak więc powstał silnik o pojemności 30,8cc o szacunkowym potencjale mocowym do 16KM, kręcący się do 22 000 obr/min.
Jest to tak zwany w pełni symetryczny silnik dwusuwowy. Cechuje się on symetrycznym rozkładem zasileń cylindra (symetrycznym rozkładem tych dziurek przez które wpływa paliwo), i przynajmniej dwoma oddzielnymi kanałami wydechowymi ułożonymi w lustrzanym odbiciu względem jednej płaszczyzny symetrii.
początki były żmudne i nużące, ot kawałek klocka lekko przypominającego cylinder...
Drugi klocek przypominający połówkę bloku silnika...
Głowica TZW. modularna. Podzielona na dwie oddzielne części, co zapewnia lesze właściwości chłodzące.
Pierwszy render nie kompletnego silnika
Schematycznie narysowane szpilki karterów
Równie schematycznie maźnięte łożysko i simmering
Druga połówka silnika
Otwory "odchudzające" w jednym z karterów.
Coś czego nie znoszę - czerwony syflikon hyhy (oczywiście w formie żartu).
Wał na jak przystało, na dwóch łożyskach igiełkowych w korbowodzie. Tłoczek i sworzeń.
Obliczone okna zasilające - tzw. płuki - oraz okna wydechowe.
Kanały wydechowe oraz flansza wydechu.
Gotowy silnik.
Filmik z wirtualną pracą silnika.
https://www.facebook.com/video.php?v=762...169&type=3
Żeby nie było, nie obeszło się bez problemów... Miałem trochę przerwy od solid worksa...
Podczas tworzenia złożenia (Nawet nie czuje, kiedy rymuje :troll wału korbowego, rzy symulacji ruchu wału, korba postanowiła po prostu uciec z ekranu
https://www.facebook.com/video.php?v=761...permPage=1
Ogólnie rzecz biorąc otrzymałem dziś nieoficjalną zgodę uczelni na finansowanie mojego projektu... W przyszłym tygodniu ruszam z wydrukami 3D z plastiku. W maju mam zaprezentować gotowy silnik zdolny do pracy.
Mam nadzieję, że podoba się Wam mój projekt. Osobiście uważam, że mogłem potraktować go nieco ambitniej...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-11-2014 05:36:36 przez marcin194.)
|
|
18-11-2014 05:23:22 |
|
17 użytkowników postawiło piwo marcin194 za ten post:17 użytkowników postawiło piwo marcin194 za ten post.
Amanssy (11-20-2014), ananas (11-18-2014), atlanta125 (11-28-2014), barcelxxl (11-18-2014), Bartosz. (11-22-2014), bestia654 (11-21-2014), DeMoon666 (11-18-2014), DominiX (11-18-2014), krzysiu1505 (11-29-2014), Latos (11-18-2014), patrykkol997 (11-19-2014), PawełBike (11-20-2014), Rafalnapony (11-29-2014), stqc (11-21-2014), theogarowiec (11-18-2014), wnusiu94 (11-28-2014), xsaman (11-21-2014)
|
Damian4570
Zaawansowany hardware'owiec
Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
|
|
18-11-2014 15:14:30 |
|
|
plusminus
Technik
Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
|
RE: Mój własny silnik spalinowy.
Skoro pojawiło się u Ciebie zagadnienie usprawnienia silnika dwusuwowego, to spróbowałbym powalczyć również z resztą zagadnień dot. usprawnienia. Mianowicie, mówię tu o dodaniu odpowiednich kanalików smarujących elementy w których występuje tarcie, zasilanych z na przykład dozownika. Temat poruszany już przez kilku konstruktorów, którzy próbowali smarować same miejsce tarcia aniżeli podawać olej razem z benzyną, co obniżyłoby szkodliwość spalin. Jest już także prototyp silnika 2t injection. Silnik taki wykazuje dużo wyższą sprawność aniżeli te zasilane gaźnikiem. Jest także wiele innych ciekawych rozwiązań o których nie chce mi się rozpisywać, a jeśli Ciebie one zaciekawią, sięgniesz do odpowiedniej literatury, bądź porozmawiasz z odpowiednimi ludźmi na temat niektórych rozwiązań. Jeśli uzyskasz dofinansowanie, możesz starać się o wprowadzenie zmian co do usprawnienia silnika dwusuwowego. Wszystko przed Tobą. Życzę powodzenia.
"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????
To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."
Moje BP
|
|
18-11-2014 19:25:27 |
|
1 osoba postawiła piwo plusminus za ten post:1 osoba postawiła piwo plusminus za ten post.
theogarowiec (11-18-2014)
|
wojtekr35
TeRrOrYsTa
Liczba postów: 939
Imię: Wojtek
Skąd: Nowa Ruda
Pojazd: Inny
|
|
20-11-2014 22:16:57 |
|
|
stqc
Moderator
Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Mój własny silnik spalinowy.
Stary jestem pod wrażeniem, normalnie jesteś mistrzem solida Możesz powiedzieć ile jakie czeście projektowałeś ?
PS. Filmy mi nie działają :/ Mógłbyś coś z tym zrobić ?
xyz
|
|
21-11-2014 21:56:50 |
|
|
nie_mientki
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Mój własny silnik spalinowy.
SW bardziej rozbudowany. SE można mieć za darmo w wersji edukacyjnej.
Wszystko do siebie podobne, przynajmniej w podstawowych sprawach.
Catia najfajniejsza
|
|
28-11-2014 22:11:12 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|