Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ogar 200] Ogar 200 - kupić, czy nie?
Autor Wiadomość
paruch98 Offline
Technik Pojazdów Samochodowych
*


Liczba postów: 66
Imię: Michał
Skąd: podkarpacie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #1
Ogar 200 - kupić, czy nie?
Witam!
Szukałem ostatnio motoru/motoroweru z prl-u, bez papierów, takiego żeby można było u babci po lesie pojeździć bo nie mam czym. Dzisiaj kolega w szkole zaproponował, że ma takiego od dziadka, tylko go musi trochę naprawić i poda mi cenę( oczywiście Ogar 200 bez papierów). Moje pytanie jest takie, jaka może być rozsądna cena takiego ogara na chodzie i czy warto kupić w sensie czy ma jakieś duże wady?
Wielkie dzięki za każdą odpowiedź Big Grin
05-11-2014 15:50:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Quake96 Offline
Pyr pyr, wrum, wrum :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,790
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Ogar 200 - kupić, czy nie?
Jak dobrze widzę w profilu, to masz już Rometa, więc powinieneś sam wywnioskować jakie może mieć wady. 200 to akurat najlepszy wybór, bo żaden polski silnik nie umywa się do 223. A cena za taki bez papierów to i tak nie więcej jak 250zł. Tym bardziej, że "musi go trochę naprawić", a takie drobne naprawy w tym silniku zazwyczaj na wiele się nie zdają. Ten silnik najlepiej zrobić raz a porządnie Smile

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
05-11-2014 17:21:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
paruch98 Offline
Technik Pojazdów Samochodowych
*


Liczba postów: 66
Imię: Michał
Skąd: podkarpacie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #3
RE: Ogar 200 - kupić, czy nie?
Właściwie to chodziło mi właśnie o wady silnika bo romety to znam na wylot.
Czyli raczej dobry pojazd?
05-11-2014 17:29:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Pyr pyr, wrum, wrum :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,790
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Ogar 200 - kupić, czy nie?
Jak będziesz dbał i zrobisz go raz a porządnie to jest wręcz świetny. O głównej zalecie tego silnika chyba nie muszę mówić, ale wspomnę też, że moim zdaniem jest on zwyczajnie prostszy w obsłudze. Nie ma tu żadnej regulacji biegów, więc gdy biegi wypadają to znak, że coś już się zwyczajnie zużyło i nie trzeba się bawić w regulowanie i zgadywanie czy to tylko kwestia regulacji. Nie działa? Wymienić co trzeba i tyle. A i sama skrzynia biegów jest tak "pancerna", że gratuluję temu któremu udało się takową zarżnąć. Poza tym sam dostęp do iskrownika jest znacznie wygodniejszy niż w silnikach ZMD. Tutaj nie trzeba za każdym razem ściągać magneta. Odkręcasz 3 śruby pokrywy bocznej i cały iskrownik masz jak na dłoni. Generalnie w "jawce" wszystko jest kompletnie odwrotne niż w polskich silnikach. Jedyne na co możesz z początku wyklinać to sprzęgło. Po pierwsze, jego samodzielne złożenie wymaga sprytnego sposobu, albo masy cierpliwości, siły i zapasu podkładek i segerów :F Po drugie, jego regulacja jest niby banalna, ale należy pamiętać o tym żeby nie podkręcać sprzęgła "do końca" tylko zostawić te kilka mm luzu między śrubą regulacyjną a długim popychaczem. Długi popychacz mimo zastosowanej kulki przed nim ma tendencję do obracania się podczas pracy silnika i jeśli będzie miał stały kontakt ze śrubą to może się "piłować".

To takie moje spostrzeżenia/rady.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
05-11-2014 17:49:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Instrukcje do Rometów
Ostatni post: tramwajarz
Wczoraj 21:34:28
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 68485
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: usertm
Wczoraj 19:22:05
» Odpowiedzi: 41
» Wyświetleń: 8005
Dziurawy bak Ogar 200
Ostatni post: romek
Wczoraj 13:39:09
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 202
Romet Ogar 200 - usprawni...
Ostatni post: TobiaszDymek
Wczoraj 11:52:38
» Odpowiedzi: 48
» Wyświetleń: 3257
3 ROVERy do rozpoznania
Ostatni post: zaz
16-09-2025 23:18:24
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 137
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Bob_Harley
15-09-2025 23:31:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 251
Junak M10 sprzęgło
Ostatni post: ZielonyTRN
15-09-2025 19:28:59
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 81
Finanse forum
Ostatni post: romek
15-09-2025 12:08:39
» Odpowiedzi: 100
» Wyświetleń: 39132
Wigry 2 1975
Ostatni post: zaz
15-09-2025 05:11:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 118
Króciec JAWA50/Ogar200-Am...
Ostatni post: Fearevil
15-09-2025 00:20:20
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 265
[K] Części do rowerka Smy...
Ostatni post: Piotrekdriver1
14-09-2025 21:32:13
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 134
cześć
Ostatni post: kawu26
14-09-2025 11:03:33
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 96
Współczesny tłumik do Rom...
Ostatni post: tramwajarz
13-09-2025 19:51:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 307
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
11-09-2025 13:41:55
» Odpowiedzi: 45
» Wyświetleń: 3003
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
11-09-2025 09:22:55
» Odpowiedzi: 60
» Wyświetleń: 8296

Reklama