Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Pasta polerska.
Autor Wiadomość
Legwan1989 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 218
Imię: Arkadiusz
Skąd: Słupsk
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #16
RE: Pasta polerska.
No tak, z tym że schodź z gradacją najlepiej do 2000 albo i nawet 2500. A na koniec walczyć z pastą polerską aż do efektu który Cię zadowoli

_____________________________________________________
Co nieco o moim Ogarze 200:
http://chlopcyrometowcy.pl/showthread.ph...025&page=1
03-02-2014 20:40:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Grelus23 Offline
Mechatronik / CNC Operator
*


Liczba postów: 379
Imię: Mateusz
Skąd: Pabianice
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #17
RE: Pasta polerska.
No dobra, tylko kurcze nadal nie wiem jaką pastę wybrać :/

Romet Ogar 200 '88 - Po paru latach postoju wrócił do żywych
03-02-2014 21:41:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Legwan1989 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 218
Imię: Arkadiusz
Skąd: Słupsk
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #18
RE: Pasta polerska.
Ja używam K2 Aluchrom. Dosyć tania pasta i efekt końcowy przy tej paście też mnie zadowala

_____________________________________________________
Co nieco o moim Ogarze 200:
http://chlopcyrometowcy.pl/showthread.ph...025&page=1
03-02-2014 21:44:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Grelus23 Offline
Mechatronik / CNC Operator
*


Liczba postów: 379
Imię: Mateusz
Skąd: Pabianice
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #19
RE: Pasta polerska.
A K2 Tempo się nada ? Bo mam gdzieś na pewno ją.

Romet Ogar 200 '88 - Po paru latach postoju wrócił do żywych
03-02-2014 21:49:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartoszek5k Offline
MacGyver
*


Liczba postów: 2,358
Imię: Bartosz
Skąd: Drobnice k.Wielunia
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #20
RE: Pasta polerska.
Tempo jest do lakieru

ROMET OGAR 205- remont ukończony

ROMET OGAR 200- w uzdatnianiu do użytkowania

ROMET DELTA CTB - dupowóz
03-02-2014 22:05:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,411
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #21
RE: Pasta polerska.
Pasta polerska to jedno, a czym i przy jakich prędkościach będziesz polerował to drugie, po trzecie co będziesz polerował. Jeżeli to jest aluminium a nie np znal, to pierwszym krokiem jest przygotowanie powierzchni, ma nie być żadnych rys. Proponuję zacząć od papieru 120 np płótno, jedziesz tak aby cały element był gładki i jednego koloru, potem papier 200 - 320, aż całość będzie równomierna. Teraz kolej na papiery wodne 1000 1500 i 2000. Proponuję jednak robić to z wodą gdyż papier nie będzie się szybko zapychał i zacierał. Nie będzie też pozostawiał rysek.
Ważne ... na każdym etapie prac, pośpiech nie jest widziany.
Teraz czas na polerowanie. Po pierwsze filc musi być czysty z resztek starej pasty, a tym bardziej z resztek innego metalu; np mosiądzu lub miedzi. Sugeruję używać filców tylko do jednego rodzaju metalu, albo chociaż porządnie wyczyszczony mechanicznie np tak jak wyrównuje się kamień tarczy szlifierskiej (osypywanie). Teraz sprawa prędkości ... skoro kupiłeś krążki filcowe do wiertarki to prędkość ok 3000 obr/min. Wprawdzie można regulować w dół ale moc wiertarki zmaleje. Tak więc dla prędkości wiertarki, pasty typu aluchrom, tempo itp, czyli miękkie, prędkość zbyt duża, będą się rozpuszczać i efektu nie osiągniesz. W castoramie lub na allegro można kupić pasty do polerowania; twarde białe/zielone do aluminium, niebieskie/czerwone do nierdzewki/kwasiaka zielone do mosiądzu (poczytaj ofertę sprzedawcy) Na koniec pasta PP biała do otrzymania efektu lustra.
Z własnego doświadczenia podpowiem, że najlepsze efekty uzyskuje się przy prędkościach ok 1500 obr/min. Ja przerobiłem starą szlifierkę 3-faz (obroty nie siadają). Podczas polerowania ważne aby element się nagrzewał równomiernie, ale nie przegrzewał, filcowe krążki szersze i węższe, większe i mniejsze do polerowania zasadniczego, ale do efektu końcowego najlepsze są frotki z pozszywanych kawałków materiałów.
O bezpiecznej pracy tylko wspomnę: pozapinane rękawy, rękawice skórzane i okulary ochronne Angel
Pasty też nie możesz dawać za dużo, ale zbyt mało też nie dobrze, trzeba to samemu ogarnąć :F
Po całym takim polerowaniu, pasta aluchrom świetnie nadaje się do bieżącej pielęgnacji, długo będzie utrzymany efekt.
UWAGA, po polerce, do mycia sprzętu nie używaj piany aktywnej ... cała praca ... na marne Huh
Jeżeli chcesz zobaczyć efekt mojej pracy ... obejrzy ranty obręczy kół, mojej Yamahy zrobione 4 lata temu, efekt do dziś, aluchrom raz na 2, 3 miesiące.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-02-2014 23:28:07 przez joozek.)
03-02-2014 23:22:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
Damian4570 Offline
Zaawansowany hardware'owiec
*


Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
Post: #22
RE: Pasta polerska.
Joozek - nic dodać nic ująć Wink



04-02-2014 00:01:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Grelus23 Offline
Mechatronik / CNC Operator
*


Liczba postów: 379
Imię: Mateusz
Skąd: Pabianice
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #23
RE: Pasta polerska.
Ok. Wielkie dzięki joozek za rady. Jak znajdę czas to zabieram się za polerkę.

Romet Ogar 200 '88 - Po paru latach postoju wrócił do żywych
04-02-2014 01:33:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jubilat 2 czy Zenit - Prz...
Ostatni post: Dawdzio
Dzisiaj 01:29:24
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 98
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 22:17:54
» Odpowiedzi: 54
» Wyświetleń: 3493
Romet "góral" z 1997 roku
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 20:31:15
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 220
Cześć!
Ostatni post: sterzux3@
Wczoraj 09:10:06
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 112
Instalacja dyfuzora do KO...
Ostatni post: 1204
19-10-2025 23:11:58
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 37073
Romet Wigry 3 1987r.
Ostatni post: RometW
19-10-2025 12:43:08
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 517
Kupię tuleję rolgazu do k...
Ostatni post: tomekh
19-10-2025 12:27:09
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 120
blaszka odpreznika
Ostatni post: jakemdural
18-10-2025 21:56:22
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 122
Cześć z Legionowa
Ostatni post: PiotrS
18-10-2025 20:28:23
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 153
Sposób montażu podnóżków ...
Ostatni post: Lubiestaremoto
18-10-2025 18:17:42
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 397
Problemy z platynkami
Ostatni post: Leczyk_Junior
18-10-2025 11:45:00
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 288
Przeglądy w 2024
Ostatni post: sbanys
17-10-2025 23:05:42
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 4225
Problem ze sprzeglem
Ostatni post: Bartecubi
17-10-2025 19:26:49
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 206
Romet UNIVERSAL 1977
Ostatni post: wigryman
17-10-2025 05:27:01
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 407
Identyfikacja roweru volt...
Ostatni post: dzemtruskawkowy
16-10-2025 21:09:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 174

Reklama