Poradnik do [PL] silników 003,010,017,019,022,023,025,027,S38
Sprawdzić: (od najtańszych i najszybszych po najbardziej czasochłonne i drogie)
1.Sprawdzamy czy jest paliwo i czy dopływa do gaźnika i czy świeca jest mokra.(chociaż paliwo jest drogie...)
2.Sprawdzamy czy jest iskra (jak nie ma to jest poradnik do tego)
3.Sprawdzamy kompresję najlepiej jakimś przyrządem. Jeżeli jest mała to wymieniamy tłok z pierścieniami. Ewentualnie cylinder do szlifu i kupujemy tłok z pierścieniami nadwymiarowe.
4.Czyścimy gaźnik.>>dekielek na który nachodzi wężyk>>dysze>> kanał łączący komorę pływaka z dyszami. Sprawdzamy pływak.
5.Ustawiamy gaźnik fabrycznie. Iglica na środkowe miejsce, śrubka od powietrza wkręcamy do końca i 1,5 obr wykręcamy.
6.Wymieniamy uszczelkę między gaźnikiem a cylindrem. Jeżeli na gaźniku się zrobił banan tzn powierzchnia którą się on styka z uszczelką się wygięła to możemy naprawić to pilnikiem do metalu lub szlifierką kontową czego nie polecam. Na przyszłość stosujemy cieńsze uszczelki.
7.Wymieniamy simmeringi OBYDWA! Najlepiej 40x17x
7 Może być też ten ostatni rozmiar 10 ale nie polecam bo kosz sprzęgłowy potrafi taki simmering wyciąć.
8.rozpoławiamy silnik i wymieniamy uszczelkę między karterami.
Najlepiej jest zamiast uszczelki zastosować sylikon>>
SYLIKON NAKŁADAMY PALCEM! Nie za cienką warstwę. CZEKAMY AŻ ZASCHNIE wtedy silnik nie będzie nam się "pocił" itp. Przy następnym rozbieraniu raczej nie będziesz musiał nakładać nowego sylikonu. A jeżeli już to łatwiej się będzie zdzierał (szczotką drucianą)
9. Ostatnia propozycja to wymiana silnika.
Jeżeli po wykonaniu tych czynności dalej nie będzie działać napisz wątek w dziale:
Problemy techniczne.
Jeżeli wkradł się błąd, czy coś zostało pominięte lub chcesz dodać coś konkretnego do tematu proszę o wiadomość PW do moderatora.