Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Ładowanie zanikanie
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Ładowanie zanikanie
Z twojego postu wynika, że ładowanie działa jak konstruktorzy sobie tego życzyli
EGON napisał(a):wiec tak przy włączonych światłach romet pracuje na wolnych obrotach jest mniej więcej na 0 pobór względem ładowania natomiast po przy wyższych obrotach ładowanie ma większe natężenie niż pobór (czyli ładuje więcej niż pobiera) akumulator się doładowuje
No i tak ma właśnie być. Masz odpowiednie ładowanie.
EGON napisał(a):Jednak jak stoimy na czerwonym i są włączone kierunkowskazy lub stop to wtedy ładowanie ma mniejszą wartość niż pobór prądu akumulator się rozładowuje w szczególności kierunkowskazy biorą sporo także w samej jeździe miejskiej lub przy częstym użytkowaniu kierunkowskazów i stopu może być tak że akumulator się nie doładuje
Sytuacja jest poprawna. Właśnie to jest minus tego typu rozwiązań, gdzie prądnica jest zaprojektowana na styk, tak aby bez regulatora napięcia - nie doszło do przeładowania akumulatora. Nic z tym nie zrobisz, po prostu ktoś, kto jeździ np po mieście, gdzie często używamy kierunkowskazów i hamulca będzie miał problem z niedoładowanym akumulatorem. Ja takiego problemu nie miałem za czasów Charta 6V, bo moje trasy wyglądały tak, że na np 20 minut jazdy ze 2 to był postój, a reszta 3 bieg i 50-60km/h non stop.
Jedyne wyjście to zastosowanie mocniejszych cewek i regulatora napięcia. Można by np założyć dwie takie jak świetlne zamiast oryginalnych, tylko nie lutować ich do masy, a podłączyć tak samo jak oryginalne ładujące tylko dodać jeszcze regulator po drodze np taki banalny jak ten: http://www.motelek.net/schema/spannung/6...regler.png . Wtedy miałbyś 25W na ładowanie, a to znacznie więcej niż w oryginale.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-07-2013 23:41:54 przez BigSoft.)
|
|
28-07-2013 23:40:23 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|