Zrób tak.. pod warunkiem, że masz nową świece, nowy kondensator, nową cewke, nic nie trze(mam na myśli magneto nie ociera o cewke, ani nie bije),paliwo dochodzi(daj troche bezpośrednio do komory), te warunki musisz mieć spełnione.
1. Ustaw zaplon w GMP ( równo! potem reguluj przed, lub po w razie strzelania z gaźnika lub tłumika itp..) przerwa na platynach jak zaleca ksiażka chyba 0,4mm nie pamietam.. poskładaj do kupy, nalej paliwka bezpośrednio do komory zakręć świece (nie za mocno), przepchnij kawałek. aa!! i zobacz czy nie bije ci iskra na platynach
![Smile Smile](images/smilies/smile.gif)
jak nie da rezultatu wykluczamy zapłon...
2. Przeczyść tłumik, kranik i inne niezbędne rzeczy. Zobacz czy dysze nie są zapchane jakimś paprochem, odkręc troche powietrza na śrubce (sprawdź czy coś tam nie wpadlo). Przelewaj go i pchaj... nie da rezultatu
3.Sprawdź dokladnie komore spalania, pierścienie tłok (czesto przyczyną nie palenia może być pękniecie na tłoku nawet malutkie), zobacz stan cylindra, czy nie ma w środku głebszych rys, profilaktycznie sprawdź zimery... i zegery na tulejce od tłoka czy coś nie wypadlo.
4. Mechaniczny stan silnika... to podstawa. Ma sie obracać płynnie, nic nie może trzeć, strzelać, wydawać metalicznych odgłosów..
5. Wlej nowe paliwo z dobrej stacji, powodem mogła byc wilgoć, para woda i inne bajery moczące silnik. Sprawdź dokladnie uszczelke od gaźnika miedzy nim a cylindrem.. (to tez podstawa).
6. Zwarcie lub lewe powietrze, zobacz stan karterów czy nie pęknął (wiem że serce boli ale takie rzeczy sie zdarzają), nic nie piszczy przy kopaniu? (wydostające sie powietrze czesto wydaje przeraźliwy pisk). Zwarcie może być wlaśnie powiązane z zaplonem, świecącymi platynami, skołuj nowy zapłon dla pewności i sprawdź.
Jak już wszystko wykonasz pchaj pchaj i pchaj na biegu aż zaskoczy, musi, to tylko 023... prawa fizyki istnieją, wieć jak powyższe warunki są spełnione powinno jechać
![^^ ^^](images/cpun.gif)
. Kup jeszcze dla pewności spray do odpalania.. (nie wiem jak sie w ogarze sprawdzi ale w maluchu pomagał)... aa i jeszcze dobre nowe uszczelki szczególnie pod głowice dobrze przesmarowane.
Pozdawiam i życze powodzenia z odpaleniem, trzymam kciuki. Dawid