Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kilka pytań odnośnie rometa 50 t 1
Autor Wiadomość
RPG-7 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Sławomir
Skąd: solec kujawski przy bydgoszczy
Pojazd: Inny
Post: #1
kilka pytań odnośnie rometa 50 t 1
Witam,
posiadałem kiedyś ogara 200, który zaraził mnie miłością do Rometów. Aktualnie poluję na romea 50 t 1 i właśnie do tego modelu mam kilka pytań.
1.Jak jest z częściami do niego?czy są trudno osiągalne?(nie wliczając "chińskich")
2.Jakie są mankamenty tego motoroweru?Chodzi mi o to, że np.w ogarze 200 cewki łapały często przebicie, padał kondensator, rozregulowywał się zapłon itd. jakie są typowe przypadłości Rometa 50 t 1?
3. Jak ten moto sprawdza się w codziennej eksploatacji?(ogarem jechałem do sklepu a wracałem często pieszo...)
4.Czy dobrze wyremontowany i dotarty 50 t 1 nie zrobi mi "psikusa" w trakcie np. 50 km wyprawy?(wiem, zawsze może coś nawalić, ale ogarem 200 to bym się dalej niż 10 km od domu już nie wybrał)
5. Jak wygląda awaryjność Rometa 50 t 1 w porównaniu z Ogarem 205?

Może ktoś z użytkowników tego motoroweru mnie oświeci.

Na koniec dodam, że chętnie kupię ten model, w miarę na chodzie, z dokumentami, w okolicach Torunia/Bydgoszczy. Po prostu lubię dłubać w mechanice, a najbardziej w Rometach Big Grin
17-06-2012 20:50:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,380
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #2
RE: kilka pytań odnośnie rometa 50 t 1
1. Tragedii z częściami nie ma, ale będzie coraz trudniej. Najgorzej z częściami skrzyni i automatu, bo Chińczycy się za to nie wzięli i jest to towar deficytowy. Jeśli trafi się coś ZMD w dobrym stanie i cenie-warto brać na zapas.
2. Główne problemy to automat biegów i skrzynia. Nie żeby były szczególnie trefne, ale rzadko miały zapewnione należyte traktowanie.
3. Silnik 019 ma też wszystkie mankamenty pozostałych polskich silników. Tak jest z całym motorkiem.
4. Zrobi Ci psikusa w najmniej oczekiwanym momencie. Taki ich urok.
5. Zależy od egzemplarza, ale zazwyczaj podobna. Warto jednak wziąć poprawkę że T1 to sprzęty zwykle ~10 lat starsze.

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
17-06-2012 21:01:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
RPG-7 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Sławomir
Skąd: solec kujawski przy bydgoszczy
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: kilka pytań odnośnie rometa 50 t 1
No to mnie nie pocieszyłeś Confused No ale Romet to Romet, sporo racji w tym jest. Tylko tak się właśnie zastanawiam pomiędzy 50 t 1 a 205. A jak jest z zapłonem i z instalacją elektryczną? Bo to sprawia największy kłopot (przynajmniej dla mnie). W ogarku 200 to zapłon praktycznie się sam ustawiał jak chciał, a kondensatorów to po kilka ze sobą woziłem na zapas.I jak jest w 50 t 1 z działaniem sprzęgła i dojściem do magneta(właśnie do zapłonu)?
17-06-2012 21:34:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,380
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #4
RE: kilka pytań odnośnie rometa 50 t 1
Ja kupiłem T1 nieużywanego od kilku lat, sam zapłonu nie ruszałem i po 1,5 roku dalej nie mam zamiaru go ruszać. Bez zastrzeżeń. Sprzęgło-tu raczej też bez tragedii, mogą zerwać się zawleczki(koszt w zasadzie zerowy), wato zadbać też o regulację i przesmarowanie linki.

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
17-06-2012 22:06:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
RPG-7 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Sławomir
Skąd: solec kujawski przy bydgoszczy
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: kilka pytań odnośnie rometa 50 t 1
To ostatnie pytanie, bo widzę, że posiadasz takiego rometa. Jakie są najczęstsze usterki? I na co zwrócić uwagę przy zakupie?
17-06-2012 22:41:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,380
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #6
RE: kilka pytań odnośnie rometa 50 t 1
Na wszystko co przy zwykłym Romecie, nie ma się co zbytnio rozpisywać. Najważniejszy oczywiście silnik. Odpal(jak się da), posłuchaj, przegazuj, przejedź się kawałek. Zobacz jak się wkręca, czy ma moc, czy kopci. Sprawdź działanie hamulców. Po jeździe poszukaj wycieków, bo pęknięty karter to masa roboty i spore koszty. Zwróć uwagę na to jak biegi wchodzą i czy nie wypadają. Automaty od biegów to towar deficytowy. Sprawdź czy rama prosta. Do tego zawieszenie, stan wahaczy, tulejek, łożysk, czy koła proste, stan opon. Elektryką martwiłbym się najmniej, góra dzień roboty i koszt kilkunastu złotych.

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
17-06-2012 22:52:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo nie_mientki za ten post.
RPG-7 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Sławomir
Skąd: solec kujawski przy bydgoszczy
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: kilka pytań odnośnie rometa 50 t 1
Wielkie dzięki za szybką i wyczerpującą odpowiedź
17-06-2012 23:01:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ROmen Offline
Nowy
*


Liczba postów: 63
Imię: Pyzdra
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: kilka pytań odnośnie rometa 50 t 1
Nie jest tak źle. Jak w każdym stojącym od kilku lat motorowerze należy wszystko przeczyścić, wyregulować, wymienić olej i resztki paliwa. Wkręcić nową świecę F-100. Jeżeli trzeba to wymienić przerywacz / platynki. Koszt max to 100 zł przy pracującym silniku. Jeżeli zatarty, to nie polecam, ale przy kupnie całego R 50T-1 za 100 zł do remontu, to nie wiem co napisać.
Jak bardzo chcesz go posiadać, to za dużo nie kombinuj, tylko zrób to.
11-07-2012 21:46:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Dzień Dobry wszystkim
Ostatni post: Jakiś_typ
Wczoraj 23:07:58
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 201
Prośba o identyfikację ro...
Ostatni post: jakubekM780
Wczoraj 21:58:05
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 275
Dezamet Dantom GFX 50
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:54:20
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 4176
Głupie dupki
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:46:19
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 5382
Karat 1970 - szczegółowy ...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 21:45:47
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 115
Nowoczesna stacyjka w Oga...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:38:49
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1215
Witam wszystkich
Ostatni post: Motokamel
Wczoraj 21:28:33
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 51
Budowa roweru spalinowego
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:11:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 113
Swap
Ostatni post: tramwajarz
Wczoraj 20:00:15
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 77
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 09:02:21
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 607
Magistrowy Ogar 205
Ostatni post: MacRoial
24-06-2024 23:26:14
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 7338
Co wam najczęściej pada w...
Ostatni post: MacRoial
24-06-2024 23:17:49
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 135
Głowica w Ogarze
Ostatni post: MacRoial
24-06-2024 19:37:24
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1829
OGAR 200 1988 r.
Ostatni post: Semmao
24-06-2024 18:46:36
» Odpowiedzi: 51
» Wyświetleń: 16007
Zapłon z Rometa charta w ...
Ostatni post: MacRoial
24-06-2024 14:25:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 251

Reklama