Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
Autor Wiadomość
tomangelo Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 233
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
Post: #61
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
1) W dwusuwie bez znaczenia, bezołowiowa była szkodliwa dla starych gniazd zaworowych.
2) Jeśli do mieszanki, to zwykle im bardziej syntetyczny, tym mniej kopcenia. Oryginalne oleje Stihla czy innej Husqvarny mogą być drogawe w przeliczeniu na litr, ale jakiś nawet półsyntetyczny marketowy olej do mieszanek nie powinien być droższy od Mixola, a przy tym powinien mniej kopcić. Podstawa oczywiście by to był olej do dwusuwów.

Komar z S38 to nawet na 98 pojedzie, przynajmniej na kilkukilometrowych trasach, dłuższych nie sprawdzałem.
10-07-2025 01:28:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,789
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #62
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
No właśnie zakładając głowice od S38 do 023 obniżyłem stopień sprężania... różnicy nie było chyba że naprawdę minimalna.

Olej ja używam Motul 510 oczywiście proporcja bez zmian. Może i trochę przesada ale aż taki drogi nie jest.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-07-2025 08:44:09 przez romek.)
10-07-2025 08:42:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 172
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #63
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
Czesc, przy tak malych silniczkach 'Komar 50 ccm', itp. ciezko wyczuc roznice w mocy 'na oko' i 'incydentalnie' - bo daloby sie to odczuc dopiero po np. kilkudniowej / 50 - 100 km eksploatacji na dedykowanym do nich paliwie z lat 60-tych, czyli na tej benzynie 'BA 70 - 75 Oktan' i po wypaleniu jej do konca ze zbiornika / zalac od razu swieza mieszanke np. 98 Oktan, poki silnik bylby rozgrzany i wtedy przetestowac ponownie osiagi i spalanie...
Mozna tez podejsc do tego 'bardziej ekstremalnie' i zalac do zbiornika np. mieszanke 'acetonowa - etanolowa 180 Oktan', zeby sprawdzic spadek mocy silniczka i jego 'ledwo sie odpychanie' lub w ogole 'nie ruszenie z miejsca o wlasnych silach'...Idea
Jak oproznie na tyle garaz - ze dam rade wyciagnac 'Zako - Komara', to sie pokusze o dokladne jego testy na roznych 'oktanowo' benzynach, bo silnik / 'pedalowiec' jest w bardzo dobrym stanie zachowany.
Pozdrawiam.
10-07-2025 11:23:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 172
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #64
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
Czesc, znalazlem tabele z LO benzyn produkowanych w latach 50/60-tych i jak widac - to jeszcze w 1966r. byly produkowane dwie benzyny bez 'czteroetylku olowiu' : spirytusowa BS 55 Oktan i benzolowa BB 60 Oktan / przeznaczone do najstarszych silnikow z poczatku XXw. - do lat 30-tych, ktore mialy najnizsze stopnie sprezania 4 - 5 : 1 zaledwie.
Natomiast Rysie, Zaki, Komary, Sokol 125, SHL-ki M 03 / 04, WFM 125 czy WSK 125 - byly wowczas zasilane benzynami od 66 - do 76 Oktan wlasnie po to, zeby takie paliwa spalaly sie w nich jak najkrocej, bo na ogol tylko w komorze spalania glowicy i do pozycji tloka w cylindrze 12 - 15 stopni po GMP - zeby silniki osiagaly pelna moc katalogowa, spalaly niewielkie ilosci paliwa i nie przegrzewaly sie :    
Wczoraj 14:24:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
zawieszenie do wigry
Ostatni post: Wojtas29
Dzisiaj 20:41:14
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 19
Wartość siodełka zzr
Ostatni post: Wojtas29
Dzisiaj 20:32:19
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 68
Polo Lux 75
Ostatni post: Wojtas29
Dzisiaj 20:29:39
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 735
Renowacja trzech rowerów ...
Ostatni post: Rometowiec_SJZ
Dzisiaj 00:13:04
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1101
Pęknięty karter
Ostatni post: Szczepan
Wczoraj 15:59:24
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 217
Kupię ramę WSK 175.
Ostatni post: Elektronik
Wczoraj 15:19:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Liczba oktanowa a ustawie...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 14:24:14
» Odpowiedzi: 63
» Wyświetleń: 8879
Kupię pamiątki romet
Ostatni post: Wojtas29
Wczoraj 11:32:33
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 68
Nieczytelny numer ramy og...
Ostatni post: romek
Wczoraj 08:38:52
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 101
romet zenit
Ostatni post: zaz
27-10-2025 23:54:23
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 97
[K] Mocowanie tłumika oga...
Ostatni post: tooobiasz
27-10-2025 19:32:50
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 89
Kierunkowskazy rowerowe r...
Ostatni post: Wojtas29
27-10-2025 16:59:46
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 85
Kierunkowskazy rowerowe r...
Ostatni post: Wojtas29
27-10-2025 12:33:10
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Mocowanie tłumika ogar 2...
Ostatni post: tooobiasz
27-10-2025 11:32:10
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 7559
Karter ogar 205 023, napr...
Ostatni post: wazniak96
27-10-2025 09:47:54
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 273

Reklama