Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Ogar 205 1987
Autor Wiadomość
usertm Offline
Ekonomista
*


Liczba postów: 57
Imię: Maciej
Skąd: Kolno
Pojazd: Romet Komar
Post: #46
RE: Ogar 205 1987
No zawsze mnie zastanawia, po co to ucinać te rurki. A zwłaszcza rezerwę i normalną tak samo Huh

Nie wiem, to z nędzy chyba, żeby więcej centymetrów przejechać
04-06-2025 22:36:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
grz3513k Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 150
Imię: Grzegorz
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #47
RE: Ogar 205 1987
Dokładnie, żeby wypalić dosłownie cały zbiornik paliwa, a gratisie otrzymać zapchany układ paliwowy huehue
05-06-2025 00:56:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Online
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,596
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #48
RE: Ogar 205 1987
Całe to nie, ale z nowego kranika trzeba troche uciąć do takiego zbiornika. Do Komara co innego, bo tam zbiornik jest pod kątem, ale do Ogara jak założyć taki kranik bez niczego to rezerwa byłaby chyba przy połowie baku Smile
05-06-2025 05:55:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
usertm Offline
Ekonomista
*


Liczba postów: 57
Imię: Maciej
Skąd: Kolno
Pojazd: Romet Komar
Post: #49
RE: Ogar 205 1987
Szanowne Państwo, kochani moi.

Ogar jest w stanie śpiączki, chyba tak mogę to określić. Łańcuch wydarzeń który miał miejsce doprowadził do stanu jego niesprawności Undecided

Idąc po kolei:

Po wcześniejszych problemach o których pisałem, ustawiłem jeszcze zapłon elegancko na 3mm i trochę pojeździłem, chodził super. Chwilę później zaczęła szwankować cewka, momentami traciła iskrę, pozniej strasznie osłabła i jest prawie niewidoczna. To niestety nie jest najgorszy problem...

Później chciałem przejechać się na pole, nie zdążyłem wyjechać z podwórka i osłabł jeszcze bardziej niż po tym jak cewka zaczęła szwankować. Jak niestety się okazało - odkręciło się magneto, ścięło klin i rozwaliło cały rowek na klin. Można by się pokusić o montaż bez klina i te docieranie, ale wał i tak jest krzywy, więc czeka mnie rozbiórka silnika.

Takie to pechowe te sprzęty, jak jedno się posypie, to później leci wszystko po kolei.

Tak więc plan jest następujący:

- łożyska i uszczelniacze SKF
- wał duellsa
- nowa cewka duellsa

Cała sekcję stanu silnika będę postował
19-06-2025 22:17:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Online
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,596
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #50
RE: Ogar 205 1987
Przykra sprawa, co do wału to Duells jest przereklamowany moim zdaniem. Ja biorę Moretti , jak można poczytać w internecie z biciem jednego i drugiego jest loteria. A pełniejsze przeciwwagi to też lekki tuning. Co do wytrzymałości nie wypowiem się, wiem na pewno że pasuje. A co do łożysk SKF to uważaj żeby podróbek nie kupić. Jeśli byś potrzebował też robić górę silnika czyli cylinder i tłok to jeśli masz oryginał rób szlifa.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-06-2025 22:27:28 przez romek.)
19-06-2025 22:26:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
usertm Offline
Ekonomista
*


Liczba postów: 57
Imię: Maciej
Skąd: Kolno
Pojazd: Romet Komar
Post: #51
RE: Ogar 205 1987
Jak mogę sprawdzić czy łożyska są oryginalne?

Z tego co patrzę, to moretti nawet taniej wychodzi
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-06-2025 22:29:33 przez usertm.)
19-06-2025 22:28:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grz3513k Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 150
Imię: Grzegorz
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #52
RE: Ogar 205 1987
Ja też polecam moretti, chociaż zamawiałem 2 razy bo za pierwszym razem przyszedł mi z dużym luzem aż korbowód się przesuwał kilka mm pomiedzy przeciwagami, po za tym wyglądał jak po zwrocie. Więc zamowiłem od innego sprzedawcy i był już git (dokładnie to ten: https://allegro.pl/oferta/wal-korbowy-2-...6559030155 ) Z łożyskami to pierwsze słysze zeby były podróbki, ale skoro są to najlepiej zamawiać od sprawdzonych sprzedających np. Gmoto, JackMotors czy od sprzedającego MotoSell na allegro (Dużo od niego zamawiam bo ma więkoszość części najtaniej, ma dobry kontakt z kupującym jak coś to zwroty przyjmuje bez problemu, raz jak się spóźnił z wysyłką po świętach to nawet gratis dorzucił) lub coś tego typu. Na wał najlepiej podobno jest zamontować łożyska z luzem C3. Ja zamontowałem takie (https://allegro.pl/oferta/lozysko-6203-c...5090351871) i z wałem moretti są w git
19-06-2025 23:02:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Online
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,596
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #53
RE: Ogar 205 1987
Są podróbki firm takich jak SKF (najczęściej) czy Koyo, tak samo jest z olejami (najczęściej Motul). Moje motorki jeżdżą na Motulu ale kupuje go w inter carsie to mam pewne. Do Rometa spokojnie można zastosować np. NSK (dawniej PPL). Obowiązkowo z luzem C3 na wał, na skrzynię niekoniecznie. Obustronnie otwarte, ale jak już się trafia z osłonka plastikowa to bez trudu ja wyjmiesz. W tym przypadku warto wymyć takie łożysko ze smaru fabrycznego, bo to ma być smarowane olejem z paliwa a tak ten smar ci potrzebny w silniku jak dziura w moście.

Co do wału to jeśli masz jakiś zakład co się tym trudni pod ręką (dobry tokarz by ogarnął) to warto dla pewności dać do sprawdzenia taki nowy wał, a jak masz dużo kasy i chcesz być pro to dokup lepsze łożysko do główki korbowodu. Kiedyś tu na forum pisali że pasuje od czegoś markowego, musisz poszukać.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-06-2025 19:41:47 przez romek.)
20-06-2025 19:37:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Identyfikacja wersji i na...
Ostatni post: dzemtruskawkowy
Dzisiaj 18:51:03
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 27
identyfikacja rocznika
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:14:53
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 156
Manetki gazu i sprzęgła
Ostatni post: romek
29-06-2025 16:24:00
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 92
Hej potrzebuje fachowej r...
Ostatni post: junior532
29-06-2025 15:11:20
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 190
Cześć
Ostatni post: TobiaszDymek
28-06-2025 23:53:36
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 81
023 60/4/3 meteor, top ra...
Ostatni post: ifuomosquito
28-06-2025 23:42:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 2194
skundlony Huragan i pare ...
Ostatni post: Masiaken
28-06-2025 19:23:30
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 98
wypadajaca manetka w koma...
Ostatni post: romek
27-06-2025 07:01:49
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 214
Iskrzenie sie platynek
Ostatni post: Wojtek3362
27-06-2025 01:22:59
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 298
Zapłon cdi z skutera 2t d...
Ostatni post: grz3513k
27-06-2025 00:49:17
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 225
SWAP silnika do komarka
Ostatni post: tomangelo
25-06-2025 16:51:05
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 370
Problem ze światłami
Ostatni post: Czaro 22
25-06-2025 00:48:57
» Odpowiedzi: 47
» Wyświetleń: 30651
Dobry wieczór
Ostatni post: Czaro 22
24-06-2025 23:27:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 257
FSM Cross 2 - 1985
Ostatni post: Fiejosolo5
24-06-2025 15:56:52
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 6003
Romet 50 T-1 od znajmowgo
Ostatni post: romek
24-06-2025 11:38:34
» Odpowiedzi: 42
» Wyświetleń: 11571

Reklama