Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Działanie stacyjki w Simsonie S51 Enduro
Autor Wiadomość
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 537
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #16
RE: Działanie stacyjki w Simsonie S51 Enduro
No więc to wszystko wygląda tak jakby na niskich obrotach było ładowanie, a tylko po dodaniu gazu nie ma ładowania i światło przygasa. Tylko dlaczego na poz. 1 bez świateł ładowanie wzrasta do ponad 15V? Do tego mam problem z tym całym CDI. Otóż ustawiłem wszystko wg poradnika Chylo na YT, kreski żeby sie pokrywały ze znakiem w karterze, potem znaleźć 2mm od GMP czujnikiem zegarowym, zrobić znaki markerem i sprawdzić lampą strobo. I co? I jajco z tego wychodzi. Znaki sie nie pokrywają - jako tako chodzi, odpala, trzyma te wolne w miare ale z jazdy nici bo przerywa i gaśnie. Potem przekręcam podstawe - znaki sie pokrywają - zapłon 2mm przed GMP, i za moment całkiem zaczyna przerywać, gaśnie i już nawet nie za bardzo chce odpalić. No to wracam do poprzedniego, niepoprawnego ustawienia zapłonu (znaki na podstawie nie trafiają w znaki na karterze i do tego mój znak 2mm przed GMP też sie już nie pokrywa) - simson zaczyna odpalać i znów trzyma wolne i chodzi nieźle. O co chodzi? Może być klin w złym miejscu na wale? I jeszcze chciałbym zapytać o gaźnik ale może założe inny temat żeby bałaganu nie robić.
06-03-2025 01:51:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
arturwietnamczyk Offline
Rometo-maniak
*


Liczba postów: 423
Imię: Artur
Skąd: OPR
Pojazd: Romet Pony
Post: #17
RE: Działanie stacyjki w Simsonie S51 Enduro
Ten regulator może być uszkodzony albo brakuje mu masy, zaś w simsonie 50 CCM zapłon powinien być ustawiony na 1,8 mm przed gmp, znaki na bloku są orientacyjne ale dla oryginalnego zapłonu, dla zamiennika ustawia się lampą i czujnikiem zegarowym.

~~~~~~~~~~~~~~
Komar 2352W- niedzielne wozidło. , Romet ATV 250
Simson sr50 Heart
Simson s50B w częściach na razie,
Romet pony 301 Big Grin
Romet kadet 780
Romet ogar 205
Romet 50t1
Tyler uni-sport (Romet lider)
06-03-2025 22:59:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 537
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #18
RE: Działanie stacyjki w Simsonie S51 Enduro
Myśle że problemem w tym całym zamieszaniu jest zbyt słaba iskra. Simson odpala i nawet da sie jakoś jechać (przerywa troche ale jak sie da gazu to sie jakoś napędzi), ale zapłon jest ustawiony na co najmniej 5,5mm przed GMP. Wydaje mi się, że dlatego tak sie dzieje, gdyż słaba iskra zapala mieszanke przy słabszej kompresji - czyli przy tych 5,5mm, kiedy jest mocno przyspieszony zapłon. Prześledziłem bardzo podobny wątek na jakimś forum Simsoniarzy i to było to - słaba iskra, przez co działał tylko na mocno przyspieszonym zapłonie. Do tego teraz dochodzi nieszczelność simmeringa przy zapłonie, bo odkręciłem dzis cały stator, widać mokre od paliwa cięknącego pod czopem wału i jeszcze gaźnik, który aby prawidłowo był ustawiony to musi być przepustnica na maxa zamknięta, a nie jest, bo linka jest ciut za krótka. Jutro się zabiorę po kolei za te wszystkie rzeczy, zaczynając własnie od simmera. Nie wiem tylko do końca co może być powodem słabej iskry na zapłonie Ducati Energia? Wydaje mi się ze nie ma dobrej masy, bo światła też średnio działają i ładowanie nie działa jak powinno. Czy wystarczyłoby połączyć masę ramy pod silnik gdzies? Czy walnięty jest cewkomoduł, może razem z regulatorem napięcia? Ehhh, jak sobie to przyrównam teraz do mojej jafki, która od początku chodzi na platynce i pali z kopa, a do tego jedzie bez przerywania, to aż sie coś robi - toż to Simson!!!!
06-03-2025 23:22:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,517
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #19
RE: Działanie stacyjki w Simsonie S51 Enduro
Gdzie kupiłeś de? Ja masę zawsze podciągam pod silnik z przyzwyczajenia, a efektem braku masy byłby całkowity brak iskry (doświadczenia z vape). Moduł możesz podmienić, lub upewnij się czy go dobrze podłączyłeś.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
07-03-2025 08:34:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 537
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #20
RE: Działanie stacyjki w Simsonie S51 Enduro
zapłon jest z JackMotors, kable podłączone wg schematu, sprawdze jeszcze dziś raz czy aby na pewno gdzieś coś nie zwiera w innym miejscu może
07-03-2025 12:21:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 537
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #21
RE: Działanie stacyjki w Simsonie S51 Enduro
Dobra już wiem czemu nie ma swiatła z tyłu na poz. 2 stacyjki: styk 59b który odpowiada za prąd w tylnym świetle właśnie na poz. 2 był nie podłączony. Ten schemat od Ducati Energia pokazuje ze styk 59b jest do niczego nie podłączony co jest nieprawdą bo tylko na tym styku jest prąd dla tylnej lampy w poz. 2. Dopiero na schemacie który podesłał kolega wyżej (jeszcze raz wielkie dzięki)
znalazłem że ma być prąd na styku 59b. Ale i tak koniec końców zrobie te instalacje po swojemu zeby swiatła działały niezaleznie z aku, bo tylko tak moim zdaniem ma to sens. No i pozostaje jeszcze kwestia za duzego napięcia ładowania...
10-03-2025 23:08:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 537
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #22
RE: Działanie stacyjki w Simsonie S51 Enduro
I jeszcze chciałbym wiedzieć dlaczego pod regulator napięcia jest wpięty żółty kabel który jest bezpośrednio podpięty pod światła? Czy to ma zadanie trochę prądu rozprowadzić na światła żeby nie sfajczyło regulatora?
11-03-2025 00:38:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 537
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #23
RE: Działanie stacyjki w Simsonie S51 Enduro
Dobra, jak narazie podsumowując to rozłączyłem całą instalację w obrębie schowka i stacyjki, podłączyłem od nowa wg siebie i wzorując się na oryginalnym niemieckim schemacie. Simson - odpala i jeździ, dlaczego przedtem nie chciał? Otóż uszkodzony cewkomoduł - wymieniłem na nowy i od razu zagadał, ładnie równo pracuje, moc ma fajnie sie jedzie na każdym biegu. Moje pytanie brzmi dlaczego nowy moduł razem z instalacją i zapłonem CDI miałby nie działać (przerywał i pomagało tylko częściowo ustawienie zapłonu na 5mm przed GMP)? W każdym razie kupiłem taki sam i od razu wszystko działa (zapłon od razu zmieniłem na 2mm zeby było jak trzeba) Z JEDNYM WYJĄTKIEM - oczywiście by było zbyt kolorowo jakby Simson juz działał w pełni i mógłbym go oddać właścicielowi, mianowicie nie ma ładowania. Na regulatorze tym, z ktorym go dostałem, było bardzo niewielkie ladowanie i aku podczas jazdy sie rozładowywał. Zakupiłem identyczny nowy - pierwsze co to ciągle paliło bezpiecznik po uruchomieniu silnika, dosłownie kop i bezpiecznik spalony. Wówczas podłączyłem te instalacje na nowo wtedy, wszystkie odbiorniki działają jak należy z aku, ale dalej ładowania jest już zero podczas pracy silnika. Sprawdziłem czy prądnica daje jakiś prąd żółtym kablem i faktycznie jak podpiąłem do lampy bezpośrednio to po dodaniu gazu ją zaraz spaliło (ale świeciła ładnie). Czy zaś juz 2szt regulatorów sa wadliwe czy jaki czort? Podpinam wszystko wg schematów. Dlaczego niby regulator ma 4piny i w 2 trzeba wpiąć kabel żółty z prądnicy? 3pin by nie wystarczyły?
04-06-2025 22:31:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 537
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #24
RE: Działanie stacyjki w Simsonie S51 Enduro
Dziś podłączyłem tylko jeden kabel wychodzący z silnika (żółty), potem mase i wyjscie + pod aku i niby na wyłączonych światłach ładuje, miedzy 13V a 15V, ale jak tylko sie załaczy światło przednie i tylne to napięcie spada od razu do 10V lub nawet 9V i koniec ładowania. Myślałem że moze aku jest juz zajechany, w koncu ma ze 3 lata juz. Dlatego podpiąłem go dla testu do chińczyka Rometa, po włączeniu zapłonu nawet kontrolki nie świeciły, ale zapaliłem go z kopa i zrobiłem rundke po okolicy przez jakies 15min. Przez cały czas aku był doładowany bo jak tylko obroty wzrosną do ok 2tys RPM to od razu zarowka przednia swieci mocno. Po tych 15min myślałem ze pewnie aku i tak nie naładowało albo ze wgl juz jest zniszczony a tu po zgaszeniu - normalnie pali z rozrusznika. Potem gasze i znow z rozrusznika - i tak chyba ze 3 razy normalnie zapalił, wiec sądze że aku jest w dobrym stanie tylko ten zasrany Simson nie umie go naładować. Juz testuje drugi regulator i dalej nic, kupiłem tez trzeci ale sie boje że go zaraz sfajcze znów. Gdzie moge ewentualnie szukac jakiegoś zwarcia w instalacji, bo to chyba jedyne wytłumaczenie dlaczego miałby nie ładować?

I jeszcze nie rozumiem tego podłączenia - dlaczego jeden kabel wychodzący z cewki ładującej (lub cewek), nazwijmy to, ma byc wpięty pod 2 piny w regulatorze i jeszcze na swiatła? przecież takie podłączenie spowoduje że na światła poleci niewyregulowany prąd, czyż nie? Probowałem tez bezposrednio podpiąć żółty kabel z silnika do lampy przedniej i zaraz żarówkę spaliło jak tylko lekko dalem gazu. Nie mozna zrobic tak ze wszystkie odbiorniki maja zasilanie z aku, a regulator służy tylko do ładowania aku? Musi byc wpięte to światło od razu tez?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 21:20:38 przez Bob_Harley.)
Wczoraj 21:16:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet kadet 023
Ostatni post: romek
Dzisiaj 15:57:21
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 131
Zatarty S38
Ostatni post: wojakrob
Dzisiaj 15:51:03
» Odpowiedzi: 26
» Wyświetleń: 1330
Schemat instalacji dla Ro...
Ostatni post: damian94
Dzisiaj 13:44:36
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 18507
Działanie stacyjki w Sims...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 21:16:48
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 1669
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
Wczoraj 05:55:07
» Odpowiedzi: 47
» Wyświetleń: 3332
Ustawienie gaźnika 16N3 w...
Ostatni post: Bob_Harley
04-06-2025 22:34:01
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 2328
Romet Kadet M780W '88 tab...
Ostatni post: romek
04-06-2025 19:05:54
» Odpowiedzi: 32
» Wyświetleń: 3329
Romet Ogar 200 – AC-CDI w...
Ostatni post: cebula642
03-06-2025 21:46:29
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 228
Pytania dotyczące Wigry 2
Ostatni post: usertm
03-06-2025 18:03:09
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 210
Wał 019
Ostatni post: bkrukl
03-06-2025 08:18:43
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 170
Siedzenie Komar 2360
Ostatni post: Oskar
03-06-2025 00:51:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 117
Nowy nabytek Ogar 202
Ostatni post: Arkadiusz4t
01-06-2025 22:15:28
» Odpowiedzi: 36
» Wyświetleń: 46352
Romet Ogar 200 Cross
Ostatni post: tramwajarz
01-06-2025 21:44:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 157
Kupię czesci Romet t 50
Ostatni post: kulben
30-05-2025 11:00:52
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 312
części do ogara
Ostatni post: Bob_Harley
30-05-2025 01:48:39
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 188

Reklama