Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Modyfikacja oryginalnego silnika 125 na 140
Autor Wiadomość
Ogaron Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Łukasz
Skąd: Podlaskie
Pojazd: Inny Romet
Post: #1
Modyfikacja oryginalnego silnika 125 na 140
Cześć forum!

W tym temacie chciałbym zasięgnąć wiedzy odnośnie przeróbki wspomnianej w tytule. Być może ktoś z szanownego grona dokonał, lub próbował uskuteczniać takie modyfikacje.

Szczegóły techniczne mojego silnika:

Jest to silnik 125 (oznaczenie na cylindrze 124ccm) z fabrycznego Rometa Ogara 125. Nie będę podawał oznaczenia silnika, żeby nie mącić.



- Cylinder poziomy, aluminiowy z pionowym żebrowaniem wysokość bez tulei 78mm

- Średnica tłoka 52,4mm, denko z wcięciami na zawory

- Sworzeń tłoka 13mm

- Do głowicy pasuje wałek z40 od MRF (jest założony)

Według mojego rozeznania wysokość cylindra, skok tłoka i sworzeń taki sam, jak w MRF 140.


Szukałem i szukałem i nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat. Liczę mocno, że tutaj znajdę odpowiedź, lub ostatecznie jeżeli nikt mi nie odpowie, to chętnie kupię tanio zatarty cylinder od MRF 140.



PS
Pytałem nawet znanego YouTubera, ale niczego mądrego się nie dowiedziałem poza tym, że mój silnik ma 115ccm (z jego wzoru na YT i generalnie z dobrego wzoru nie całe 125) i że jest lipa, że oszustwo po czym po podaniu wymiarów przestał odpowiadać XD (tutaj być powinna taka emotikonka, że niby obrót dupą do rozmówcy po podaniu argumentów, ale chyba takiej niema)


Serdecznie pozdrawiam!
16-09-2022 07:57:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
rama motorynka
Ostatni post: składakowcy
Dzisiaj 21:01:18
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 32
Który z tych wałów korbow...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 19:06:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 142
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Toma
Dzisiaj 17:21:22
» Odpowiedzi: 46
» Wyświetleń: 25839
Unoszące się ramie torped...
Ostatni post: michalll@onet.com.pl
Dzisiaj 11:07:57
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 204
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 02:34:57
» Odpowiedzi: 113
» Wyświetleń: 10880
Jackmotorsowe zestawy tun...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 23:13:47
» Odpowiedzi: 26
» Wyświetleń: 799
jak złożyc automat zmiany...
Ostatni post: składakowcy
Wczoraj 23:00:59
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 164
Wigry 2 1975
Ostatni post: RometowiecPiotr
Wczoraj 19:59:09
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 661
kupię magneto do silnika ...
Ostatni post: BUŁA
Wczoraj 18:13:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 85
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: Fearevil
Wczoraj 01:37:28
» Odpowiedzi: 289
» Wyświetleń: 34758
"Tunink" rometa 50t1
Ostatni post: Norweski Zomowiec
22-11-2025 18:24:02
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 280
Renault 5
Ostatni post: zaz
19-11-2025 06:07:47
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 210
UWAGA TO JEST OSZUST - ...
Ostatni post: Marooo4
17-11-2025 22:10:20
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 14035
RE: UWAGA TO JEST OSZUST ...
Ostatni post: stqc
17-11-2025 19:13:00
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 305
Instrukcje do Rometów
Ostatni post: romek
14-11-2025 16:58:01
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 70183

Reklama