Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Romet Pasat
|
Autor |
Wiadomość |
bonassia
Nowy
Liczba postów: 15
Imię: Rysiek
Skąd: Polska
Pojazd: Inny Romet
|
Romet Pasat
Witam!
Stał w moim garażu.
Stał sobie tak od ok. 2002 r.
W latach 80-tych, jak go kupiłem w sklepie sportowym był obiektem pożądania.
Po zakupie nie dało się na nim jechać. Do domu musiałem go zaprowadzić.
Trzeba było wszystko podokręcać i wyregulować (rozebrać i złożyć z powrotem oraz nasmarować łożyska).
Potem były pierwsze jazdy. Oryginalna przerzutka tylna Romet wymagała ciągłego regulowania co parędziesiąt kilometrów, często nie przełączała skrajnych biegów. Wytrzymałem z nią chyba ok. roku. Wymieniłem na Shimano i problem się skończył (oryginał jeszcze leży w garażu).
Używałem go do przejażdżek turystycznych na średnich dystansach 30 - 100 km. Jeździło się całkiem fajnie ( nie miałem porównania z lepszym sprzętem) tylko bardzo wąskie i twarde oryginalne siodełko (siodełko było chyba od wersji sportowej Rometa) psuło przyjemność z jazdy. Po jakimś czasie wymieniłem je na wygodniejsze, skórzane Sele Royal. Oryginalna owijka kierownicy w postaci cieniutkiej taśmy izolacyjnej zaczęła się rozdzierać i zsuwać więc wymieniłem ją na nową w nieodpowiednim kolorze czarno fioletowym (jedyny słuszny i dostępny w owym czasie w moim sklepie sportowym). Po dłuższej eksploatacji, podczas jazdy leśną drogą wpadłem w piach i z przedniego koła zrobiła mi się ósemka. Niestety koła nie dało się już wycentrować (zagięcie felgi). Oryginalne koła nie były już wtedy dostępne i musiałem mu założyć aluminiowe 28. Rowerek stał się wyraźnie lżejszy. Romecik dobrze mi służył ładne parę lat, dopuki nie przesiadłem się na wygodniejszego chińskiego górala (no name) a następnie crosa Leader Foxa.
Ostatnio go odkurzyłem i zacząłem nim jeździć na krótkie przejażdżki.
Myślę nad jego odnowieniem ponieważ elementy chromowane, korba, fragmenty ramy i widelec zaczęła łapać korozja.
Problem stanowią też miski łożysk korby, które są wbijane i nie umiem ich wymienić a niestety są mocno zużyte.
Może ktoś z Was ma pomysł na wymianę tych misek lub malował stalową ramę rowerową, to chętnie posłucham dobrych rad.
|
|
10-10-2018 12:58:11 |
|
|
bonassia
Nowy
Liczba postów: 15
Imię: Rysiek
Skąd: Polska
Pojazd: Inny Romet
|
|
11-10-2018 10:49:38 |
|
|
Dawdzio
Hold my mustache!
Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Romet Pasat
Mogę opierać się jedynie na tym co słyszałem, widziałem i czytałem.
Tak, to mam na myśli. Może niekoniecznie wałkiem
Jeżeli znajdziesz dobrą mieszalnię to dorobią ci idealnie ten odcień i mogą ten lakier nabić w szprej. Wtedy dajesz podkład, wyrównujesz i na to kolor.
Swoich doświadczeń w użyciu nie mam, znajomy robi w ten sposób. Jak jest wszystko dobrze zrobione to praktycznie nie ma różnicy.
Rdzę na chromach zwalczam płynem "kamień i rdza" z Biedronki w połączeniu z szorstką stroną gąbki do naczyń (dobrze jest kupić całą paczkę, najtańsze wystarczą). Jeżeli nie ma wżerów to wszystko ładnie schodzi. Problem jest w tym, że zauważyłem powrót rdzy po pewnym czasie. Co prawda jedynie w formie naprawdę delikatnego nalotu, ale jednak. Podejrzewam, że natłuszczenie po czyszczeniu wyeliminuje ten problem, nie miałem jeszcze okazji spróbować.
Chrom w szpreju to taka srebrzanka, słabo wygląda.
Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-10-2018 16:39:55 przez Dawdzio.)
|
|
12-10-2018 16:35:34 |
|
|
bonassia
Nowy
Liczba postów: 15
Imię: Rysiek
Skąd: Polska
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Romet Pasat
Rozpocząłem renowację mojego Pasata.
Pojechałem do mieszalni lakierów, dorobili mi kolorek i nabili w sprey.
Rowerek rozebrałem na części i zabrałem się do ich czyszczenia.
Zacząłem od osprzętu: przerzutek, dynama, dzwonka, manetek, klamek i hamulców.
Stan przed zdjęcie poniżej:
Hamulce:
linki - do wymiany,
pancerze - obrobienie rozdartych końców i ich uzupełnienie izolacją termokurczliwą, założenie nowych końcówek,
klamki - rozebranie, czyszczenie, polerowanie,
szczęki - rozebranie, czyszczenie, polerowanie.
Jak zrobię zdjęcia po wykonaniu to wrzucę.
Zdjęcia klamek i manetek:
Manetki:
mechanizm - rozebranie, czyszczenie,
linki - do wymiany,
pancerze - założenie nowych końcówek.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-11-2018 12:41:47 przez bonassia.)
|
|
26-11-2018 12:36:24 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|