Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Komar 2350/S38 - dzwoni silnik po wymianie wału korbowego.
Autor Wiadomość
dieludolfs Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Radosław
Skąd: Włocławek
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Komar 2350/S38 - dzwoni silnik po wymianie wału korbowego.
Powitać. Po ostatnim ataku nostalgii naszła mnie wena, która poskutkowała chęcią przywrócenia do świata żywych Komara 2350, którego lata temu użytkowałem do codziennej jazdy. Być może co niektórzy forumowicze znają go z serwisu youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=3rGQwV1iGno


Zakres prac obejmował wymianę wału korbowego na fabrycznie nowy produkcji Duells, gdyż stary był krzywy, co doskonale obrazuje ten film. Standardowo podczas tego remontu silnik dostał komplet nowych łożysk PPL/NSK z teflonowym koszyczkiem, oraz nowe simmeringi. Cylinder, tłok i pierścienie zostawiłem stare, gdyż były ledwie co dotarte. Po tak wykonanym remoncie okazuje się, że silnik dzwoni...
https://www.youtube.com/watch?v=soy9d9aOc3Y

Brzmi jak pierścienie tłokowe, ale czy przypadkiem tego dźwięku nie generuje łożysko igiełkowe sworznia tłokowego? Przed remontem, na oryginalnym wale to zjawisko nie występowało. Po wciśnięciu sprzęgła jak widać dźwięk lubi się zmieniać, jednak wydobywa się on z głowicy/cylindra. Wał korbowy jest sztywny, prawidłowo wydystansowany, nie zlokalizowałem luzu wzdłużnego.

Przy okazji, nie wiem czy zauważyliście, ale silnik podczas pracy nienaturalnie wyje. Dźwięk ten pojawił się po montażu fabrycznie nowego iskrownika wraz z kołem magnesowym tajwańskiej produkcji. Na starych częściach silnik pracował cicho, jednak miał ciągłe problemy z iskrą, dlatego zdecydowałem się wymienić cały komplet. Zapłon ustawiony książkowo za pomocą lampy stroboskopowej 3mm przed GMP. Czy to normalne, że silnik zmienił dźwięk po montażu tych części?



Pozdrawiam!
20-07-2018 04:46:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: Komar 2350/S38 - dzwoni silnik po wymianie wału korbowego.
O witam witam Smile kojarzę cię z yt i z jakiejś strony na której remontujesz bordowego komarka.

Moim zdaniem to coś związanego za sprzęgłem, pewnie zawleczka ociera albo spadła.
20-07-2018 09:59:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Patryko350 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 134
Imię: Patryk
Skąd: Siedlików
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Komar 2350/S38 - dzwoni silnik po wymianie wału korbowego.
Też tak miałem w Ogarze, zawleczka wypadła i dzwoniło o pokrywę sprzęgła.
20-07-2018 10:11:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
TheKocur Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 386
Imię: Łukasz
Skąd: Sieczka (EPI)
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Komar 2350/S38 - dzwoni silnik po wymianie wału korbowego.
Mi też raz zawleczka się ścięła, ale to bardziej huczało. I po wciśnięciu sprzęgła było już cicho Wink
20-07-2018 11:48:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dieludolfs Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Radosław
Skąd: Włocławek
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Komar 2350/S38 - dzwoni silnik po wymianie wału korbowego.
Dzięki za odzew!
Ścięcie zawleczki wykluczam, ponieważ do sprzęgła zaglądałem ponownie dosłownie kilka dni temu i wszystko było w porządku. Wymieniałem dźwigienkę sprzęgła w kapie, ponieważ na oryginalnej, dłuższej miałem problemy z prawidłowym wysprzęgleniem na korkowych tarczkach.




Ciągle nie daje mi spać to łożysko igiełkowe sworznia tłoka. Potrafiło się ono wysuwać z główki korbowodu i zastanawiam się, czy przypadkiem teraz ono nie mogło mi wywinąć tego numeru, ponieważ z każdym odpaleniem dzwonienie się nasila. Co niektórzy sugerowali mi montaż podkładek dystansowych między tłokiem a korbowodem, by uniknąć wysuwania się łożyska, jednak z obawy na dzwonienie w silniku (masz ci los...) założyłem tłok bez podkładek i teraz mnie sumienie dręczy, czy jednak coś tam się nie zadziało. Najprawdopodobniej i tak nie ominie mnie profilaktyczny demontaż cylindra, jednak zanim to uczynię może ktoś doradzi na co powinienem się przygotować? Zakupić jakieś nowe łożysko innej firmy, podkładki dystansowe czy może powrócić do oryginału i zakupić mosiężną tuleję? Bo nie wiem, czy jest sens ruszać pierścienie, jeżeli silnik ma prawidłową, solidną kompresję i dysponuje pełną mocą.
20-07-2018 14:18:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #6
RE: Komar 2350/S38 - dzwoni silnik po wymianie wału korbowego.
Może być i to, ja jak zakładałem nowy wał to łożysko z zestawu po włożeniu w główkę i założeniu sworznia miło luzy. Od razu pognałem do sklepu po jakieś łożysko igiełkowe i wspólnie ze sprzedawcą jakieś dobrałem, tak ze 2 mm szersze i miało rolki inne. Puki co chodzi super.
20-07-2018 14:46:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo rafi555 za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 447
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 20:28:43
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 46
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 239
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 341
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19218
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 241
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 824
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 263

Reklama