Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prędkość Kadeta
Autor Wiadomość
jenek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 14
Imię: Jan
Skąd: Działoszyn
Pojazd: Romet Kadet
Post: #1
Prędkość Kadeta
Witam. Z swojego doświadczenia wiem , że raczej nic się nie da , ale wole się upewnić. Da się coś w silniku od Kadeta zmienić aby wyciągał więcej niz 50 km/h ?
13-03-2018 21:28:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Prędkość Kadeta
Ohohoho, i to ile Wink
Dowiercanie kanałów płuczących + zmiana przełożeń
Podcięcie 1-2 mm płaszcza tłoka od strony dolotu
Membrana do komory korbowej
Większy gaźnik
Ogólnie, szeroko pojęty porting cylindra (tyczy się wszystkich kanałów, UWAGA, robienie tego na oślep bez obliczeń lub jakiejś mapki kończy się tragicznym przyspieszaniem z wolnych obrotów lub ogólnym brakiem mocy i wysokim spalaniem)
Lepszy tłok z cieńszymi pierścieniami
Wyważenie układu tłokowo-korbowego
Wypełnienie wału korbowego (zmniejszanie pojemności szkodliwej komory korbowej)
Odpowiednie dobranie długości dolotu, jeśli nie mamy zamiaru pakować się w membranę
Wydech z dyfuzorem (komorą rezonansową) i tu również uwaga - obliczenia wykonujemy na faktycznych danych pobranych z cylindra, a nie przepisujemy z internetu, taki wydech na seryjnym silniku bez innych przeróbek da ogromny spadek elastyki, a moc maksymalna nie przekroczy uzyskiwanej ze standardowym tłumikiem, a nawet jeśli, to z górki, bo inaczej silnik nie uzyska odpowiednich obrotów (brak mocy w średnich partiach).

To tylko kilka przykładów, ale doświadczenie pokazuje, że jeśli zabawisz się w ostry tuning, to będziesz ostro wymieniać wałki główne, a rama (szczególnie Kadeta) nie wytrzyma przeciążeń wynikających z większej mocy silnika. Mam tu na myśli głównie pękające główki ramy i urywające się mocowania silnika (spawy puszczają).

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-03-2018 23:50:35 przez seler1500.)
13-03-2018 23:46:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo seler1500 za ten post.
Patryko350 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 134
Imię: Patryk
Skąd: Siedlików
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Prędkość Kadeta
Myślę że można by jeszcze posunąć się krok dalej i doczepić się przełożeń przekładni stałej czyli zwiększenie ilości zębów na koszu sprzęgłowym a zmniejszenie na drugim kole zębatym.
Ale to już więcej zabawy by było+ to co jest opisane wyżej bo bez niczego to ciężko to będzie.
14-03-2018 00:37:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Prędkość Kadeta
Zapomniałem dopisać Wink
Można założyć zębatkę 14/15z od Simsona, przeróbka taka jest opisana na forum przez Feiro, jeśli poszukasz, na pewno znajdziesz Big Grin


Aha, jeśli bazą do tuningu ma być słabeńki 023, a na liczniku mamy już troszkę kilometrów, rozpoczynamy od kapitalki, inaczej silnik rozpadnie się po kilku, kilkunastu kilometrach. I przede wszystkim - wszystkie przeróbki wykonujemy z głową, konsultujemy je wcześniej na forum lub u kogoś, kto ma doświadczenie jeśli chodzi o tuning silników dwusuwowych.
Jak już wspominałem, nieumiejętnie przeprowadzony tuning przynosi odwrotne do oczekiwanych efektów. Poza tym, tuning tego silniczka nie jest prosty, musimy uważać na skrzynię biegów, wałek główny (ten od zębatki atakującej łańcucha), wielokarb na wale korbowym, choinka i wszystko co tam jeszcze może się popsuć. Ten silniczek nie jest zbyt dobrą bazą do tuningu, lepszy jest silnik Charta, co pokazuje nam kolega z forum - hohowski, lub innne silniki mające troszkę więcej niż tylko dwa przełożenia.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-03-2018 07:43:46 przez seler1500.)
14-03-2018 07:32:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 01:36:59
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 2322
Gaźnik
Ostatni post: marcin1479
07-09-2025 10:10:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 268
[K] Romet 50TS1/części
Ostatni post: komarek54
06-09-2025 16:38:52
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 159
Tu jest temat w którym pr...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
06-09-2025 15:21:57
» Odpowiedzi: 53
» Wyświetleń: 97529
Silnik Ogar 200/Jawa 50 c...
Ostatni post: pikolo98
05-09-2025 21:29:55
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 300
Problem ze światłami
Ostatni post: Jarek_i_romet
05-09-2025 21:13:53
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 32828
Witam :-)
Ostatni post: ZielonyTRN
05-09-2025 21:12:08
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 224
Witam ;)
Ostatni post: alexxx
05-09-2025 15:39:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 143
Witam
Ostatni post: mateusz9127
04-09-2025 13:44:47
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 134
Jaki silnik 023 czy 019 i...
Ostatni post: grissley
04-09-2025 12:43:44
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 15397
Czy ogary 205 były malowa...
Ostatni post: Tomasz-pr110
03-09-2025 20:25:28
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1574
cylinder alu wsk
Ostatni post: KolibeR
03-09-2025 00:46:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 184
Remont
Ostatni post: grz3513k
01-09-2025 21:51:55
» Odpowiedzi: 46
» Wyświetleń: 4152
nieznany model roweru
Ostatni post: chmielu
01-09-2025 18:10:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 261
Klakson belma SAS-3
Ostatni post: romek
01-09-2025 15:04:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 227

Reklama