Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
cylinder i tłok 60 cc ogar 200
Autor Wiadomość
Manius Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 173
Imię: Mateusz
Skąd: Augustow
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
cylinder i tłok 60 cc ogar 200
Witam który z tych zestawów będzie lepszy

zestaw nr 1 [url=http://gmoto.pl/cylinder_fi_40_tuning_kpl,55075.html]
zestaw nr 2[/url[url=https://gmoto.pl/cylinder-solo-60cm3-jawa-50-almot,85027.html] liczę na szybką odpowiedź
02-11-2017 22:22:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: cylinder i tłok 60 cc ogar 200
Witaj!
Pierwszy cylinder - realna pojemność - 55,2 cm3.
Podane tam dane to pic na wodę, tłok 3-pierścieniowy niepotrzebnie zwiększa tarcie przez co silnik bardziej się grzeje, tłok może szybciej puchnąć.
Prędkość na pewno nie wzrośnie o 25 km/h, chyba, że twój silnik był mocno zajechany.
Osobiście zrobiłbym szlif na oryginalnym cylindrze, a jeśli wał korbowy, skrzynia itp. są w dobrym stanie, pokusiłbym się o jakąś przeróbkę. Nie jestem w stanie ci powiedzieć jaką, nie miałem żadnego pojazdu z tym silnikiem, nie wiem ile miejsca jest pod tuleją.
Dalej, zestaw numer dwa.
Nie wiem, jak z wiarygodnością tych danych, ale jeśli tłok posiada 20% domieszkę krzemu, powinno być lepiej, może się okazać, że tłok w ogóle nie będzie puchł w sposób odczuwalny. Pojemność 55,2 cm3, osiągi - jak wyżej.
Przy tych standardowej 50-tce zwiększenie pojemności o 10% niczego nie zmienia, oprócz delikatnie większego obciążenia wału korbowego.
Osobiście rozważałem taką opcję, ale na szczęście zrezygnowałem i zdecydowałem się na 50/4 od Lagoon-a i jestem bardzo zadowolony, ale ja mam inny silnik.
Silnik typu 223 posiada o jedno przełożenie więcej, skoki między biegami nie są aż tak duże, przez co silnik jest bardziej podatny na tuning.
Co do tych cylindrów - twój wybór, podobno Almot jest lepiej wykonany. Jeśli jeszcze masz oryginalny cylinder - polecam szlif + dobry tłok. Jak dobrze dotrzesz, silnik będzie Ci służył długo i szczęśliwie Wink

Pozdrawiam, Rafał

Popraw linki.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-11-2017 22:39:08 przez seler1500.)
02-11-2017 22:37:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: cylinder i tłok 60 cc ogar 200
Kup oryginalny czeski cylinder - wystarczy poszukać, potem kupić tłok, zrobić szlifa i masz świetny zestaw. Samodzielnie możesz poprawić jeszcze kanały dolot np. bo czasami zdarzają się progi. Moc w 60cc rekompensuje waga tłoka bo przecież musi być większy a co za tym idzie cięższy, więc moc uzyskana dzięki większej pojemności zostaje zachamowana przez wagę tłoka. Czyli nic na + nie odczujesz.
A i tłok załóż 2p najlepiej.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
02-11-2017 23:20:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Pyr pyr, wrum, wrum :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,790
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: cylinder i tłok 60 cc ogar 200
(02-11-2017 22:37:55)seler1500 napisał(a):  ... tłok 3-pierścieniowy niepotrzebnie zwiększa tarcie przez co silnik bardziej się grzeje, tłok może szybciej puchnąć. [...]

Tłok nie powinien jako taki "puchnąć", nie ważne czy 2 czy 3 pierścieniowy. Nie mówię tu o rozszerzalności cieplnej mieszczącej się w normie, tylko o nadmiernym rozszerzaniu, które określa się właśnie jako "puchnięcie". Jeśli tłok "puchnie" to na pewno nie z powodu trzech pierścieni, więc tym samym twierdzenie, że "tłok może szybciej puchnąć" nie ma tutaj sensu.

Z tym grzaniem silnika też bym nie przesadzał. Czy to dwa czy trzy pierścienie, ten silnik nie powinien mieć problemu z przegrzewaniem, nawet w letnie dni. I tak, mam porównanie, bo jeżdżę zarówno na 3 jak i 2 pierścieniach. Różnica w "grzaniu" jest praktycznie nie odczuwalna, bowiem żaden z silników nie ma problemów z nadmiernym nagrzewaniem.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
02-11-2017 23:29:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: cylinder i tłok 60 cc ogar 200
Witaj!
Jak pisałem, nie miałem nigdy osobiście silnika typu 223 - ograniczam się do tego, co wiem z różnych for - również z tego.
Trafiałem tam na różne niepochlebne opinie tyczące się zestawów 60 (55) cm3.
Kilka osób również wspominało, że na tłoku 3p silnik bardziej się grzeje - ale nikt nie pisał jaki stosuje olej, jaką mieszankę.
Stąd moje nieco pochopne wnioski Wink

Pozdrawiam, Rafał
02-11-2017 23:42:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Pyr pyr, wrum, wrum :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,790
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: cylinder i tłok 60 cc ogar 200
Ja od siebie mogę dodać tylko, że zestawy 55ccm same w sobie są okej, ale prawda jest taka, że to tylko chwyt marketingowy, bo jako takiego większego wpływu na osiągi nie mają. Także czy 50 czy 55ccm to w praktyce "jeden pies". Ważniejsza wśród współczesnych wyrobów jest marka. Osobiście polecam tylko Almota. Mam u siebie dwa takie zestawy, na jednym z nich jeżdżę już ponad 3 lata i naprawdę polecam Smile Miałem też doświadczenie z CX (Cross Impex) i ich wyroby odradzam. Zdarzyło mi się trafić nawet na cylinder ze źle odlanym kanałem płuczącym w ożebrowaniu.

Znajomy miał też jakiś inny cylinder, podobno IR (Italy Racing) i ten również nie grzeszył jakością wykonania.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
02-11-2017 23:51:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Instrukcje do Rometów
Ostatni post: tramwajarz
Wczoraj 21:34:28
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 68496
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: usertm
Wczoraj 19:22:05
» Odpowiedzi: 41
» Wyświetleń: 8027
Dziurawy bak Ogar 200
Ostatni post: romek
Wczoraj 13:39:09
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 207
Romet Ogar 200 - usprawni...
Ostatni post: TobiaszDymek
Wczoraj 11:52:38
» Odpowiedzi: 48
» Wyświetleń: 3271
3 ROVERy do rozpoznania
Ostatni post: zaz
16-09-2025 23:18:24
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 141
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Bob_Harley
15-09-2025 23:31:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 261
Junak M10 sprzęgło
Ostatni post: ZielonyTRN
15-09-2025 19:28:59
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 85
Finanse forum
Ostatni post: romek
15-09-2025 12:08:39
» Odpowiedzi: 100
» Wyświetleń: 39154
Wigry 2 1975
Ostatni post: zaz
15-09-2025 05:11:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 124
Króciec JAWA50/Ogar200-Am...
Ostatni post: Fearevil
15-09-2025 00:20:20
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 276
[K] Części do rowerka Smy...
Ostatni post: Piotrekdriver1
14-09-2025 21:32:13
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 139
cześć
Ostatni post: kawu26
14-09-2025 11:03:33
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 99
Współczesny tłumik do Rom...
Ostatni post: tramwajarz
13-09-2025 19:51:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 311
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
11-09-2025 13:41:55
» Odpowiedzi: 45
» Wyświetleń: 3022
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
11-09-2025 09:22:55
» Odpowiedzi: 60
» Wyświetleń: 8320

Reklama