Witam chciałbym wam zaprezentować moje oczko w głowie którym jest simson s51 Enduro (oryginalne wejścia na wsporniki)
Simsona nabyłem w średnim stanie zdekompletowanego za 400zł z papierem
Na początku nie wyglądał on zbyt ciekawie ale starałem się go ulepszać ile tylko się dało i robię to po dziś dzień
Najpierw w simsonie znajdował się silnik seryjny z którego wszędzie leciał olej taka rozpadówa a było to w 2014 roku jesienią na wiosnę 2015r. założyłem silnik kupiony na olx nigdy nie rozpoławiany bez cylindra i wałka startera później założyłem brakujące części i tak śmigałem z myślą sprzedaży lecz miesiąc później to się zmieniło iż leżał mi cylinder 50/5/3m który kiedyś kupiłem na olx za 160zł.Planowałem zrobić remont na częściach kompletowanych przeze mnie od początku gdy kupiłem sima
A były to takie części jak : kosz reso 23/71 sprzęgło 5 tarczowe reso docisk 1.8 dekielek z łożyskiem oporowym skrzynia 5B long wał s51 gaźnik amal 21 cylinder przeszlifowałem na 60cc na tym poskładałem silnik i tak śmigałem jeden sezon do 2016r. w międzyczasie do simka wpadł wydech Hydro 29 na którym osiągi był bajeczne jak i dźwięk.Po sezonie 2015 silnik poleciał na stół i zabrałem się za projekt innego silnika który średnio wypalił ponieważ przekorbowany wał się rozjechał.. a był to set 100/4/2 który miał przebieg 50km po tym incydencie się wkurzyłem i zrobiłem następnego seta 92/5/2m na wale zt-tuning o skoku 48mm tak śmigałem cały ubiegły sezom silnik spisywał się świetnie latałem na wydechu Zt-tuning ASA3 sprowadzony specjalnie na moje życzenie ten zestaw był średnio spasowany ponieważ wydech był strojony w granicach 4000-10000rpm a cylinder był strojony nieco wyżej.Silnik ostatnio został rozebrany i poskładany na innych częściach pod sprzedaż natomiast wał s70 skrzynia 4b sprzęgło s51 ddr.
Aktualnie zabieram się za nowego a zarazem starego seta który nie wypalił ale o tym już w krótce
Wizualnie co jest w simsonie zrobione:
Pomalowany na zielony metalic rama czarny akryl błotniki były srebrne teraz są czarne,wsporniki enduro,Clear H4,org kierunkowskazy były kwadratowe,org lampa tył byłą z białym kloszem,nowa instalacja elektryczna pierw org potem przerobiona pod stacyjkę sr50 na półce zegarów,prędkościomierz był czarny do 100km/h teraz jest biały oraz biały obrotomierz,nowa kanapa oraz poktowiec,amorki tył mz etz,nowe śrubki,koła z nowymi obręczami 1.85 otaz 2.15 Polerowane ifa szprychy nierdzewne piasty toczone i polerowane na gładko
Dużo by tego było lecz ciężko to wszystko sobie przypomnieć jesteście czegoś ciekawi pytajcie śmiało odpowiem z miłą chęcią