Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kilka pytań
Autor Wiadomość
Artix Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Artur
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Kilka pytań
Witam,

chciałem zadać kilka zastanawiających mnie pytań i mam nadzieję że odpowie ktoś z nich na nie Wink Silnik Jawa 50

1. Czy przytrzymywanie zbyt długo wciśniętego sprzęgła podczas jazdy psuje w jakiś sposób sprzęgło?

2. Co się stanie jak zmienię bieg podczas jazdy nie wciskając przy tym sprzęgła?

3. Da się jakoś zredukować bieg z trójki od razu do jedynki? Czy trzeba pierw 3,2, 1..zajmuje to trochę czasu

4. Co to znaczy słaba/ wysoka kompresja? ( przykładowo słabo zbiera się pod górkę)

5. Da się wstawić 4 bieg? Jeździłby szybciej czy to niemożliwe dla tego silnika?
26-03-2015 23:19:42
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
fdrwaal1 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 48
Imię: Filip
Skąd: rzeszów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #2
RE: Kilka pytań
1. raczej nie
2. lepiej tak nie robić bo szkoda skrzyni
3. nie rozumiem za bardzo, ale po co zrzucać z 3 na 1 ? jeśli redukujesz to raczej z 3 na 2 .
4. chodzi o to ze jak wykręcisz świece i wsadzisz palca tam i jak kopniesz to czy bedzie go wypychalo mocno czy raczej wgl.
5. wątpie , ale jeśli chcesz żeby jeździł szybciej to pokombinuj coś może z cylindrem.

jestem początkujący więc jeśli coś nie tak to sorki Big Grin
26-03-2015 23:29:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
TheNight Offline
Technik
*


Liczba postów: 904
Imię: Krystian
Skąd: Sanok
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Kilka pytań
1. Nie jeśli jest odpowiednio ustawione
2. Nic jeśli wykonasz to za pomocą odpowiedniej techniki [nie polecam]
3. Nie da się
4. Kompresja to siła sprężania powietrza w cylindrze
5. Była edycja jaw 50 z silnikiem 4b jednak spotkać takie coś to rzadkość.

*Tuning/Usprawnianie Silników 2T
*Remonty generalne silników 2T/4T
Mój Chart 50/5
Derbi Senda 70/7/3M w akcji
26-03-2015 23:34:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Kilka pytań
jak chcesz szybcie jeździć to daj większą zębatkę zdawczą, ale skoro słabo Ci się silnik zbiera to najpierw remont i regulacja silnika.
26-03-2015 23:53:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Pyr pyr, wrum, wrum :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,778
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: Kilka pytań
(26-03-2015 23:19:42)Artix napisał(a):  Witam,

chciałem zadać kilka zastanawiających mnie pytań i mam nadzieję że odpowie ktoś z nich na nie Wink Silnik Jawa 50

1. Czy przytrzymywanie zbyt długo wciśniętego sprzęgła podczas jazdy psuje w jakiś sposób sprzęgło?

2. Co się stanie jak zmienię bieg podczas jazdy nie wciskając przy tym sprzęgła?

3. Da się jakoś zredukować bieg z trójki od razu do jedynki? Czy trzeba pierw 3,2, 1..zajmuje to trochę czasu

4. Co to znaczy słaba/ wysoka kompresja? ( przykładowo słabo zbiera się pod górkę)

5. Da się wstawić 4 bieg? Jeździłby szybciej czy to niemożliwe dla tego silnika?

1. Jak podczas jazdy? Przecież podczas jazdy nie wciska się sprzęgła. Jeśli chodzi Ci o trzymanie Ogara na biegu i sprzęgle np. stojąc na skrzyżowaniu to nie warto tak zbyt długo robić. Wiadomo, że wtedy tarcze się szybciej zużyją.

2. Usłyszysz pewno zgrzyt i pojedziesz dalej. Co prawda skrzynia w 223 jest "idiotoodporna", ale nie ma sensu robić takich rzeczy bez potrzeby. Owszem, jak zdarzy Ci się, że sprzęgło padnie Ci w drodze do domu to możesz dojechać do domu bez sprzęgła, ale musisz uważnie zmieniać biegi i najlepiej ruszać z dwójki.

3. Musisz zawsze przeskoczyć dwójkę, nawet jeśli nie chcesz. Po prostu trzymasz sprzęgło i wrzucasz dwójkę, puszczasz nogę z automatu i jeszcze raz dajesz redukcję. Nie polecam ogólnie bo mimo użycia sprzęgła, przy redukcji silnik łapie trochę obrotów z biegu, więc to tak jakbyś nagle podczas jazdy na trójce zredukował bieg do np. dwójki. Wszedłby na wysokie obroty. Na sprzęgle nie wejdzie na aż takie, ale też trochę go "podpiłuje".

4. Kompresja to jak ktoś już napisał, poziom ciśnienia sprężania w cylindrze. Niska kompresja oznacza brak siły, szczególnie pod górki.

5. Nie da się ot tak wsadzić 4 biegu. Ktoś coś pisał o jawkach 4b, ale to praktycznie niedostępne. Polecam założyć zębatkę zdawczą 13z. Na zdrowym silniku daje spokojnie radę, a pozwala uzyskać ok 65-70km/h.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
27-03-2015 00:17:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Quake96 za ten post.
Damian4570 Offline
Zaawansowany hardware'owiec
*


Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
Post: #6
RE: Kilka pytań
Jak chcesz zmieniać biegi bardzo szybko (albo jeszcze szybciej) - zainwestuj w QuickShifter best Na pewno pomoże ok





PS Tak na serio, koledzy wyżej wszystko jasno opisali. Poza tym kiedy ja jeździłem na Ogarze 200 kolegi, nie narzekałem raczej na brak mocy, czy też czwartego biegu Wink



(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-03-2015 01:06:40 przez Damian4570.)
27-03-2015 01:06:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artix Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Artur
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Kilka pytań
Dzięki za odpowiedzi na moje pytania ! Nic zmieniać w Ogarku nie będę, ponieważ i tak jeżdżę na pół manetki gazu...ale po prostu ciekawość taka Wink
27-03-2015 08:35:05
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Romka - 50-T-1 '82r...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 22:31:03
» Odpowiedzi: 200
» Wyświetleń: 57070
Kupię auta z PRL
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 21:45:18
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 20
Plastikowe koło przekładn...
Ostatni post: Deecuu
Dzisiaj 14:59:45
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1110
Romet 019 regeneracja wał...
Ostatni post: sbanys
Dzisiaj 12:25:38
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 117
Podwójne Światło stopu w ...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 09:15:06
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 237
Problem z liniowością zęb...
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:54:43
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 82
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 23:02:55
» Odpowiedzi: 207
» Wyświetleń: 13798
Części do 50-T-1
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:52:47
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 299
Witam wszystkich!!!
Ostatni post: Majster Traktor
Wczoraj 20:45:13
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 267
Pytania o odnośnie składa...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 20:39:41
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 395
Prowadzenie osi rozruszni...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 20:34:30
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 179
Dezamet 023 kanał w karte...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 20:28:42
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 159
silnik 223, Dlaczego na j...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 20:20:55
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 203
Zbyt wyskokie napięcie ge...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 20:12:19
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 179
Chlapacze
Ostatni post: Korczas
Wczoraj 19:12:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 43

Reklama