Po co schemat?
Z silnika powinny wychodzić dwa kable/ wsuwki. Zdejmij pokrywę i przypatrz się który z nich idzie do czego.
-Kabel idący do dwóch cewek z drutem na wierzchu (przeważnie czerwony) to zasilanie świateł.
-Kabel zalutowany do cewki owiniętej plastrem (przeważnie niebieski) - to przewód do wyłączania silnika.
Do obu wsuwek należy podłączyć przewody tak, aby szły aż do przedniej lampy. Najlepiej dokup w kolorach właśnie czerwonym i niebieskim.
Po odkręceniu klosza lampy ujrzysz taki oto widok:
To jest stacyjka. Do niej podłączasz następujące kable:
1. Niebieski kabel od silnika
2. Czerwony kabel od silnika
3 i 4 Dwa kable o których zaraz napiszę
5. Ten wtyk służy do podłączenia masy - łączysz go solidnie z jakimś metalowym elementem (w Rometach służy do tego mała śrubka na półce kierownicy)
Kable 3 i 4 służą do podłączenia świateł. Jeden z nich prowadzisz do tylej lampy (M2 to pojerzewam że masz starą lampę - dostęp do wtyku po zdjęciu klosza), a drugi do przełącznika na kierownicy. Tu są małe schody.
Nie pamiętam dokładnie jak to było, ale musisz odiozolować końcówki, potem ładnie poskręcać druciki i przykręcić je malutkimi śrubkami w odpowiednie miejsca. Tam są chyba 4 śrubki, z czego jedna do klaksonu, ale niech koledzy podpowiedzą która śrubka jest od czego. Podłączasz tam jeszcze 3 kabelki, jeden prowadzisz do klaksonu, a dwa z powrotem do lampy - łączysz je z żarówką przednią po bokach, a dolny wtyk przy żarówce z masą. No i w zasadzie... to wszystko. Jeśli masz zaciskacz do końcówek lub zręczne ręce to sobie poradzisz. Pamiętaj, że warto kupić nowe kable i nowe końcówki zamiast wyciagać jakieś stare klamoty.
Mała uwaga na koniec! Spotyka się stacyjki które zamiast złącz 3 i 4 mają jedno! W tym przypadku musisz do jednej końcówki podłączyć dwa kable. Wtedy możesz też podłączyć kabelki inaczej pamiętając żeby były one podłączone po skosie: 1 z 5 a 2 z 3. I tyle