potrzebuję porady
|
Autor |
Wiadomość |
Renegat
Nowy
Liczba postów: 5
Imię: xxx
Skąd: xxx
Pojazd: Inny
|
|
19-07-2013 12:19:57 |
|
|
Tomasso94
Przebiegły Administrator :D
Liczba postów: 4,040
Imię: Tomasz
Skąd: Będzin / Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: potrzebuję porady
Panie mechjaniku nade mną:
Masz rower. Ustawiasz sobie z tyłu zębatkę na najmniejszą. Szybko jedziesz, ale dla Ciebie jest lżej czy ciężej? Jadąc pod górkę nie zmieniasz zębatki na większą żeby było Ci lżej? - Jedziesz samochodem, więc dlaczego nie startujesz od razu z 5 biegu? Na jedynce masz lepsze przyspieszenie? Jadąc pod górkę po redukcji biegu nie odciążasz silnika? Przerzutki i biegi nie są po to, aby było lepsze przyspieszenie czy prędkość.
To samo przekłada się na zębatki, jest to jakby nie patrzeć przełożenie. Fakt, po zwiększeniu zębatki z tyłu, nie rośnie moc samego silnika, lecz z takim przełożeniem "całość" ma "więcej mocy". Po prostu silnikowi jest łatwiej, dzięki czemu targa więcej. Troche tej mocy też to dotyczy. Silnik nie ma ileś tam koni cały czas, ma je tylko przy danych obrotach. Większa zębatka z tyłu daje większą prędkość obrotową zębatki zdawczej i silnika, co przekłada się na "moc" w trakcie podjeżdżania pod górkę. Jak to łatwiej opisać nie wiem.
- Volvo V70 II
- Honda Transalp 600V
- Romet Kadet 110 Automatic
- Romet Komar
- Romet Ogar 200
- Opel Astra G
*** ...i wtedy rzekł - Nie da się. ~ Tomasso94 ***
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-07-2013 14:04:07 przez Tomasso94.)
|
|
19-07-2013 14:00:51 |
|
1 osoba postawiła piwo Tomasso94 za ten post:1 osoba postawiła piwo Tomasso94 za ten post.
alek736 (07-19-2013)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|