Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
[Poradnik] Szlif cylindra za pomocą rozwiertaka.
Autor Wiadomość
Boszu Offline
Bo na gumie, latać umie!
*


Liczba postów: 604
Imię: Jacek
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie
Pojazd: Inny
Post: #46
RE: [Poradnik] Szlif cylindra za pomocą rozwiertaka.
Romet drajwerV2 - jedyny, który ogarnia o co chodzi w mechanice.
Myślałem że to forum już nie posiada człowieka, który chodź trochę ma pojęcie... Tongue I ogólnie to co pisałem, to był trolling. Znaczy może nie wszystko, bo szlif robię sobie sam, i dużo inaczej niż ogólnie napisałem, bo ciaśniej. Chodź wykończenia honowaniem czy ogólnie jakimś polerowaniem nie robię. Jakoś nie odczuwałem takiej potrzeby, bo dotrzeć się dotrze, i jechać jedzie. I to całkiem przyzwoicie! Ale to już moja bajka, że w mojej okolicy nie ma tak naprawdę zakładu, gdzie można wykonać porządny szlif, no i nie ma nigdy na to kasy...
Co do reszty ogara, większość rzeczy które przerabiałem, robiłem nie po to by wyglądał, tylko żeby fajnie jeździł, wygodnie się go prowadziło i wszystko było tak, jak mnie pasuje. No po za kierownicą, bo w sumie zawsze chciałem mieć taką ala BMX, ale musiałem oryginalną pospawać i wspawać wstawkę bo nie wytrzymywała stuntu. Co do licznika, chodzi on sprawnie! Jak na samym filmiku mówiłem, był sprawdzany z brata FJ 1200 i kolegi skuterkiem.
Co do GPS nie mam, nie bawiłem się za wiele, ale z recenzji i tego którego od kolegi pożyczyłem wiem, że oszukują, i lepiej sprawdzić to z innym pojazdem.
I co do pierścieni, to wątpię żeby to była wina szlifu. U mnie ten metaliczny stukot pojawiał się tylko w momencie, gdy raz czy dwa, przesadziłem z obrotami silnika przy docieraniu, lub i nawet po dotarciu. U kolegi, to samo przy nowym wzmacnianym cylindrze i tłoku. (o ile na allegro ktoś pisał prawdę)
A to co sam próbowałem dojść, dlaczego ten dźwięk jest, to po długim przyglądaniu, mierzeniu itd. tłoków i pierścieni, zauważyłem że w tym nowym nie mal idealnie pasuje pierścień w wycięcie, a w tym w którym ten dźwięk był, był już minimalny luz.
Co do tłumika, zawsze kochałem bassowy dźwięk, i dlatego taki sobie u spawałem. Nie jest wiadomo to co spawak, ale nie mam migu czy tigu żeby to sobie pospawać (mam uprawnienia na MAG i TIG, i miesiąc praktyk spawania na TIG) o ile udało by mi się to w miarę dobrze wyliczyć i później odpowiednio pospawać. No i materiał też jest nie tani. A jak ten tłumik jest zrobiony?? Bardzo podobnie jak w ścigaczach, chopperach. Czyli nawiercany przelot z watą szklaną mówiąc w skrócie. I tutaj dźwięk jest taki mało bassowy i pyrkający, ale w realu brzmi naprawdę świetnie i będzie pewnie do usłyszenia dla tych, którzy będą na zlocie w Dębowcu.
Co do dalszych moich modyfikacji... Biegi obrócone, bo mi się to ciągle pierniczyło jak wsiadałem na Ojca CZ 175. Bagażnik?? Wygięty po to, by założyć tam kask i móc sobie jechać po dołkach nie martwiąc się że go zgubię. Lub po prostu mieć go gdzie zawiesić i zamknąć np. kłódką. Radiatory z komputera na głowicy?? Taki patent na zmniejszenie temperatury silnika. O dziwo pomogło, chodź głupio wygląda. Odblaski na schowkach?? Wymóg naszej kochanej policjantki! Która chciała za ich brak mi mandat dać! Tongue (Blondynka, tak więc się nie dziwić), licznik?? Przydaje się żeby sprawdzić spalanie, oraz wiedzieć ile mogę jeszcze przejechać nie zaglądając do baku i dumając czy dojadę, czy nie. Zmieniacz świateł od MZ?? No bo oryginalny mnie wkurzał, bo palił mi żarówki, ale to dlatego że instalacja przerobiona pod 12V gdyż kiedyś miałem akumulator... Sygnał nie oryginalny?? Bo głośniej bzyczy... A czasem jak go ustawię to i ładnie za trąbi! Nie okrzesana stopka boczna?? Bo centralka jest niewygodna, a nie okrzesana bo czeka na malowanie. Ogólnie zły wygląd?? W sensie rdzy, zagięć itd?! Kwestia tego że składam powoli różne części pod malowanie.
A to że brudny i ochlapany olejem, to kwestia tego że nie miałem czasu w ostanie niedziele czy soboty, gdyż w te dni zazwyczaj idę do garażu i spędzam tam pół dnia, pieszcząc każdy element...

I jeżeli nie podoba się wam mój ogar... Cóż, mnie się podoba! I to się dla mnie liczy. ^^

Co do forum, to zastanawiam się czy warto wgl. tutaj uczestniczyć. Dosyć dużo zieleniny... A i sorka za zamieszanie. Wink Ale uwielbiam trolling i stresowanie innych, a przy okazji chciałem zobaczyć jak dużo młodej zieleninki tutaj jest. Wink I miałem to wykonać w temacie o moim koszmarze, ale jakoś zabrałem się za wrzucenie poradnika, jak domowym sposobem zrobić sobie szlifa i zaoszczędzić parę groszy, i zaczęło się tutaj dziać, to tak zostało że tutaj trolling wykonałem. Wink
I temat myślę można będzie zamknąć, i zrobię nowy, ogarnięty i taki jak być powinien, z prawdziwym wykonaniem, a nie trollerskim. ^^ Bo myślę że jeżeli ktoś oszczędza każdy grosz jak ja, i przy okazji nie ma zbyt blisko zakładu, to będzie to dobra alternatywa jeżeli może posiadać/pożyczyć rozwiertak... Bo chodzić chodzi i moc jest całkiem przyzwoita. Co widać u mnie na filmiku który dziś nagrałem.
Widzę że zanim to napisałem to pojawiło się trochę nowych odpowiedzi. Big Grin Ale to w sumie bez różnicy... ^^
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-04-2013 01:08:51 przez Boszu.)
26-04-2013 01:04:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Reklama
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #47
RE: [Poradnik] Szlif cylindra za pomocą rozwiertaka.
(26-04-2013 01:04:41)Boszu napisał(a):  I ogólnie to co pisałem, to był trolling.

Taaa, jasneBig Grin Jak nie zdam jakiegoś egzaminu to też powiem prowadzącemu że trollowałem i testowałem jego wiedzę.

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
26-04-2013 01:20:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Boszu Offline
Bo na gumie, latać umie!
*


Liczba postów: 604
Imię: Jacek
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie
Pojazd: Inny
Post: #48
RE: [Poradnik] Szlif cylindra za pomocą rozwiertaka.
Przeczytaj całość. ^^
I heh, co do egzaminów to nie robiłem, ale sprawdzianach z kilku przedmiotów taki trolling jeszcze w gimnazjum zrobiłem... Tzn. specjalnie cała klasa zaznaczała, znaczy starała się zaznaczać Złe odpowiedzi. Tongue I mina nauczycielki podczas rozdawania sprawdzonych testów... Bezcenne... ^^
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-04-2013 01:26:24 przez Boszu.)
26-04-2013 01:23:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #49
RE: [Poradnik] Szlif cylindra za pomocą rozwiertaka.
(26-04-2013 01:04:41)Boszu napisał(a):  Co do GPS nie mam, nie bawiłem się za wiele, ale z recenzji i tego którego od kolegi pożyczyłem wiem, że oszukują, i lepiej sprawdzić to z innym pojazdem.

Z recenzji? Ciekawe jakich, pewnie ludzi którym na liczniku pisało że jadą 70 a na GPS że 50. Liczniki w każdym samochodzie lekko zawyżają dla bezpieczeństwa, możesz to sprawdzić nie tylko GPSem ale takimi tablicami na ulicach/autostradach które pokazują prędkość.
26-04-2013 01:34:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Boszu Offline
Bo na gumie, latać umie!
*


Liczba postów: 604
Imię: Jacek
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie
Pojazd: Inny
Post: #50
RE: [Poradnik] Szlif cylindra za pomocą rozwiertaka.
Ale nie chodzi mi o samą prędkość samochodu, ale recenzję kilku GPS na raz. I jeżeli chodzi o kolegi GPS, to akurat było odwrotnie. Tongue Pokazywał więcej niż u siostry w samochodzie. Tongue I tak samo jest u tego kolegi w samochodzie. GPS zawyża mu prędkość o 10-15km/h. Ale to jest GPS z biedronki... ^^ I nie mówię, może droższy, lub z lepszym oprogramowaniem pokazuje prawidłowo. Ale i tak wolę prędkość sprawdzić z kilkoma innymi pojazdami.
26-04-2013 01:43:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Irek Niedostępny
-----
*


Liczba postów: 1,410
Imię: .
Skąd: .
Pojazd: Inny
Post: #51
RE: [Poradnik] Szlif cylindra za pomocą rozwiertaka.
Tuleja tego cylindra ze zdjęcia jest ewidentnie zużyta, więc coś kiepski musiał być ten szlif skoro tak wygląda po kilkuset km.

Sam sposób całkiem do kitu choć słyszałem jeszcze debilniejsze sposoby jak docieranie papierem tulei i tłoka żeby wszystko spasować....
Dopytywanie o pomiar kompresji też nie ma sensu, nie można wymagać posiadania tak profesjonalnego sprzetu jak manometr od osoby która robi szlif rozwiertakiem na podstawie pomiarów zrobionych suwmiarką
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-04-2013 09:21:31 przez Irek.)
26-04-2013 09:07:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika
[+] 4 użytkowników postawiło piwo Irek za ten post.
Błażej Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,532
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
Post: #52
RE: [Poradnik] Szlif cylindra za pomocą rozwiertaka.
"Szlif" a właściwie zrobienie lekkiej jodełki papierem ściernym można zrobić jak padnie tłok gdy jesteśmy od domu 500 km a dojechać trzeba.
Myśleć też trzeba, niestety
26-04-2013 13:23:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika
tramwajarz Offline
Król Śmieciarek xd
*


Liczba postów: 2,165
Imię: Daniel
Skąd: Rzgów/k.Łodzi
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #53
RE: [Poradnik] Szlif cylindra za pomocą rozwiertaka.
Nie wiem po co tacy ludzie siedzą na forum,jak sam mówisz że tu jest zielenina to po co te spiny?Wole dać i 50zł i dać do normalnego zakłady niż marnować czas na jakieś domowej roboty szlify

Romet 50-T1 1979

Honda SFX 50 1995

Derbi GPR 50
2003

Romet Sport 1986
Romet Sport 1987
26-04-2013 13:45:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika
fosa Offline
Stary komarzysta :P
*


Liczba postów: 1,735
Imię: Filip
Skąd: Kołdowo
Pojazd: Romet Kadet
Post: #54
RE: [Poradnik] Szlif cylindra za pomocą rozwiertaka.
szlif może i dobry ale w ten sposób nie uzyskasz zbyt dobrej powierzchni tulei cylindra jest to dobry sposób gdy brak nam kasy i mamy stary cylinder który np.: znaleźliśmy na złomie wg mnie lepiej zrobić taki szlif i śmigać chociaż troche niż wyrzucać stary cylinder i kupować pseudo 60 cm. Chyba sam wypróbuję ten sposób na starym cylindrze wydaje się w miarę dobry. Dzięki za pomysł pozdro ;PSmile:F
26-04-2013 14:55:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika
kondzio310 Offline
Kondziu
*


Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
Post: #55
RE: [Poradnik] Szlif cylindra za pomocą rozwiertaka.
Lepiej nie dać 40 zł na szlif i robić szlif co 1000 km :F ta jasne :F, a tłoki za darmo rozdawają:F ??

Porażka, pisałeś żę V-Max 65 km/h i rozpędza się do v-maxa około 90 metrów, po filmiku było to widać :F.

Takki ucięty tłumik przelotowy w 2t nic dobrego nie wróży, powodzenia
26-04-2013 15:28:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika
hugor22 Offline
Ciekawski
*


Liczba postów: 137
Imię: Hubert
Skąd: Krysiaki
Pojazd: Romet Pony
Post: #56
RE: [Poradnik] Szlif cylindra za pomocą rozwiertaka.
Na tamat kierownicy i licznika nie wypowiadam się, ale na temat lakieru: Czy ty wiesz co to znaczy dbać o sprzęt? Bo ja myślę że nie. Jak nie masz czasu lub pieniędzy to chociaż byś szmatką przeczyścił bądź umył!!!

Jeśli pomogłem kliknij pomógł

mój pojazd http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=6808

Nie moc,a technika robi z ciebie zawodnika.
Nie ma bata na rometa nie doścignie go rakieta!
26-04-2013 16:12:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Boszu Offline
Bo na gumie, latać umie!
*


Liczba postów: 604
Imię: Jacek
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie
Pojazd: Inny
Post: #57
RE: [Poradnik] Szlif cylindra za pomocą rozwiertaka.
Domowy szlif który ja sobie robię, to kwestia 30 minut. I ja wolę "zmarnować" 30 minut niż wydać 50zł czy jakąkolwiek kwotę... ^^

Co do cylindra to jest jakiś pierwszy lepszy który nie miał rudego nalotu w środku. I to jest chyba ten, w którym wysiadły mi te zawleczki trzymające pierścienie. Ale zrobię wam faktyczne foto, jak zabiorę się za rozbiórkę swojego... Bo muszę tą sprężynę wymienić, a póki co nie mam czasu, i do tego nie chce grzebać przed zlotem, bo jak znam koszmarka to on lubi czasem coś wymyślić jak się niepotrzebnie przy nim grzebie...

I ja właśnie zastanawiam się nad usunięciem konta itd. chodź zaczynam zauważać ludzi którzy coś tutaj ogarniają.
26-04-2013 16:36:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika
tramwajarz Offline
Król Śmieciarek xd
*


Liczba postów: 2,165
Imię: Daniel
Skąd: Rzgów/k.Łodzi
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #58
RE: [Poradnik] Szlif cylindra za pomocą rozwiertaka.
Konta sobie nie usuniesz.

Romet 50-T1 1979

Honda SFX 50 1995

Derbi GPR 50
2003

Romet Sport 1986
Romet Sport 1987
26-04-2013 16:38:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Vladimir Offline
И так мы умираем
*


Liczba postów: 692
Imię: Michał
Skąd: KNP
Pojazd: Inny
Post: #59
RE: [Poradnik] Szlif cylindra za pomocą rozwiertaka.
To jest już koniec, nie ma już nic.

26-04-2013 16:39:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 19:29:01
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 34
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 236
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 442
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 87
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 340
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 489
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19217
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 239
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 823
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 256

Reklama